Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › beter geen ta technix gekocht…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2013 om 16:45 #17257595
Ik rij nu ongeveer 3 weken “verlaagd” rond…
Heb ta technix veren er onder laten plaatsen waarmee ik de cali 5cm zou kunnen laten zakken.
Nu ligt hem helemaal op het max en alles samen ligt hem nu maar iets meer als 2cm lager, is amper te zien dat hij lager ligt…
Kan ik hier iets aan doen dat hem lager komt te liggen of zo?6 mei 2013 om 16:47 #18141655heb je ook verkorte schokdemper poten gemonteerd ?
6 mei 2013 om 16:47 #18141656ben je zeker dat je de juiste kant op hebt gedraaid?
grtz Tijn
6 mei 2013 om 16:48 #18141657Of gaat het niet over een schroefset?
6 mei 2013 om 16:50 #18141658@TijnGsi16v wrote:
Of gaat het niet over een schroefset?
lijkt op veren alleen,,, BTW met een schroef set hoef je ook niet altijd lager te kunnen dan alleen veren en dempers.
6 mei 2013 om 17:05 #18141659@Vannos wrote:
@TijnGsi16v wrote:
Of gaat het niet over een schroefset?
lijkt op veren alleen,,, BTW met een schroef set hoef je ook niet altijd lager te kunnen dan alleen veren en dempers.
Het gaat om een schroefset
En ja schokdempers zijn ook nieuw.
Moet die ringen toch naar onder draaie of niet?6 mei 2013 om 17:11 #18141660Nu moet ik effe denken, heb vroeger ook is zo een setje gehad, en had ze eerst ook de verkeerde kant op gedraaid (leek mij logisch) maar het was andersom… Zou het toch is proberen om ze naar boven te draaien… Succes!
grtz Tijn
don’t shoot me if i’m wrong!
6 mei 2013 om 17:12 #18141661Als je ze naar boven draait worden je veren toch kleiner, niet? En dan zakt de wagen.
grtz Tijn
6 mei 2013 om 17:27 #18141662@TijnGsi16v wrote:
Als je ze naar boven draait worden je veren toch kleiner, niet? En dan zakt de wagen.
grtz Tijn
Dat was ook dat ik dacht maar er zijn mensen die zeggen dat het andersom is, heb ze al naar boven proberen te draaien maar dat lukt niet echt want de veer en alles draaid mee.. :/
6 mei 2013 om 17:54 #18141663ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
6 mei 2013 om 18:01 #18141664@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
Ringen zijn helemaal naar onder gedraaid.
Dus zal hij niks meer kunnen zakken..6 mei 2013 om 18:01 #18141665@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2
6 mei 2013 om 18:06 #181416666 mei 2013 om 18:09 #18141667@CalibraDriver wrote:
@Vannos wrote:
@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2
Die hulpveren zitten er niet :/
wat je nog zou kunnen doen , is de veer tussen de 2 ringen zetten, 1 ring onder 1 ring boven daartussen de veer.
maar dan is je comfort wel weg :D :jerry
6 mei 2013 om 18:25 #18141668@Vannos wrote:
@CalibraDriver wrote:
@Vannos wrote:
@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
als ie dan nog niet laag genoeg is. kan je de hulpveer weghalen het de kleinere veer van de 2
Die hulpveren zitten er niet :/
wat je nog zou kunnen doen , is de veer tussen de 2 ringen zetten, 1 ring onder 1 ring boven daartussen de veer.
maar dan is je comfort wel weg :D :jerry
Had gegaan als de schroefdraad wat hoger zat ja :D
6 mei 2013 om 21:00 #18141669Had net eens even gekeken naar een originele cali 16v hier in de buurt en het lijkt zelfs alsof mijne vanvoor hoger ligt dan de originele… :shock:
6 mei 2013 om 21:03 #18141670Heb je geen foto’tje van de set?
6 mei 2013 om 21:30 #18141671@PeterNoFear wrote:
Heb je geen foto’tje van de set?
Dit is de set: http://193.164.196.197/images/17/1730342080.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 mei 2013 om 09:50 #18141672Als ik naar het plaatje kijkt moet je bij deze zet de ringen echt naar boven draaien om hem lager te krijgen.
7 mei 2013 om 09:55 #18141673@Patrick24 wrote:
Als ik naar het plaatje kijkt moet je bij deze zet de ringen echt naar boven draaien om hem lager te krijgen.
die logica snap ik niet… door ze naar boven te draaien maak je de veer toch stijver…
7 mei 2013 om 09:59 #18141674klopt maar als je kijkt maak je de veer dan ook kleiner.
waardoor hij dus stugger word en volgens mij ook lager komt te liggen omdat de demper verder naar beneden zakt.Met de andere schroefsets die ik ken zit ook een totaal ander veer er op.
en dan heb je gelijk dat je de ring juist naar beneden moet draaien.7 mei 2013 om 10:01 #18141675Lijkt inderdaad alsof je de ring naar boven moet draaien, zodat je je veer indrukt en de wagen zakt.
Wordt inderdaad wel steeds stugger.7 mei 2013 om 10:22 #18141676Ik zou ze toch maar eens helemaal naar beneden draaien
is iets logischer…7 mei 2013 om 11:02 #18141677@CalibraDriver wrote:
@Vannos wrote:
ringen zo ver mogelijk omlaag draaien !!! zodat de veer langer word dus zakt je schokbreker
Ringen zijn helemaal naar onder gedraaid.
Dus zal hij niks meer kunnen zakken..@CalibraDriver wrote:
Had net eens even gekeken naar een originele cali 16v hier in de buurt en het lijkt zelfs alsof mijne vanvoor hoger ligt dan de originele… :shock:
A trashmetal dat heeft hij dus al gedaan. :D
7 mei 2013 om 13:57 #18141678:hmmz :kewlpics zou wel een uitkomst zijn
misschien montagefoutje… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.