De bestuurdersstoel van mijn corsa had al wat problemen enkele jaren, je moest toen best hard aan dat hendeltje trekken wil je het naar voren klappen.
Sinds enkele maanden is het erger geworden..nu hoorde je een harde tik en de stoel zat muurvast, dus is het niet meer mogelijk om met de hendel de stoel dicht te klappen.
Gisteren wezen kijken wat het probleem kon zijn..heb de achterkant van de stoel geopend maar kon niks zien omdat de steol eerst wat naar voren moest buigen voor ik wat kon zien. Vanuit de achterkant kon ik wat meer kracht zetten en het eens proberen te duwen met hendeltje omhoog..no way!
Zwetend gaan stoeien met de stoel het moest gewoon dichtklappen na wat gestoei toch gelukt..
Maar ik kon verder niets zien, de kabeltjes enzo zien er allemaal goed uit..weer naar voren en de stoel dichtklappen, gaan zitten..het voelt een beetje raar, de rechterkant lijkt wel wat losjes te zitten..ach wat maakt het dacht ik als het maar open en dicht klapt.
Rij ik een stukje door, moest ik wat remmen en hoorde/voelde ik die Tik weer waardoor de stoel muurvast kwam te zitten.
Dus weer gaan kijken en uiteindelijk zag ik het boosdoener ( FOTO’S Gezien vanuit achterkant van het stoel ):
Zie Foto : De Haak en onder het As, wanneer je de stoel nu dichtklapt hoort het haakje op de as te komen.
Foto 2 : Hier zie je dat dat niet het geval is, maar als je een redelijke duw geeft dan draaid de haak zich met moeite om het as waardoor je hem daarna niet meer los krijgt met het hendeltje.
Hoe kan ik dit fixen ? Het lijkt wel of de as scheef is gaan liggen, bedoel dat de rechterkant van het gehele as wat naar onderen is gaan zitten waardoor de haak hem niet kan grijpen boj normale omstandigheden. Maar de as zit muurvast kan het wel bijgesteld worden ?
Iemand raad hoe ik dit kan oplossen ?