bestuurderskant spiegel kapot

Forumindex Forums Modellen Astra bestuurderskant spiegel kapot

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    bjornspiering
    Deelnemer

heej opel astra liefhebbers!

mijn astra g heeft helaas vanmiddag schade gekregen aan de spiegel gelukkig deze is gebarsten (het glas) een andere auto reedt tegen mijn spiegel aan en ging er vantussen gelukkig kenteken kunnen noteren enzo.

OPCdriver

lekkere maaatschapij tegenwoordig ; ongelukje oeps , niemand te zien wegwezen maar.:puke
        En jij zit met de brokken , mooi dat je zijn/haar kenteken (discrimineer niet ,he) hebt.
        Kun je ze meteen over burgerwaarden vertellen (of het helpt , je moet hoop blijven houden niet?).

bjornspiering
        Deelnemer

agja, weet hoe de wet in elkaar zit en deze persoon is nog niet blij.
          88 euro voor een stukje glas vindt ik veel geld voor zoiets, maar we gaan het proberen te verhalen.

OPCdriver

Dat is zijn /haar probleem , volgens mij is het (maar ik weet dat niet 100%)
            zelfs doorrijden na aanrijding en dat is ook strafbaar.
            Je moet misschien wel een getuige hebben om de zaak hard te maken.

bjornspiering
            Deelnemer

ja dat wel had me vriendin bij me inzitten maar die moest na werken ik ben daar blijven wachten en had het kenteken genoteerd en daarna onderweg politie gebeld
              maar moest op de plaats van het ongeval blijven blablabla maar goed we gaan het gewoon via de verzekering regelen nu en dan komt het hopelijk goed en anders nog aangifte doen want de politie weet er van.

misschien iemand een idee hoe je dat glas er uit krijgt?

xladage
              Deelnemer

Met dat kenteken zal je er nog wel eens niet kunnen zijn.
                Als de andere auto geen schade heeft kan je niks bewijzen.
                En je vriendin is niet onpartijdig, dus kan nog wel eens niet als getuige geaccepteerd worden.
                Kan een lastig verhaal worden.
                Rechts bijstand inschakelen zal ook lastig zijn, omdat de schade niet opweegt tegen de proceskosten, en ze misschien niet denken dat je een haalbare zaak hebt.

Arjen
                Deelnemer

Spiegelglas kan je er zo uitbreken en een nieuwe kost bij ARTAparts € 10,- . Juridisch heb je geen schijn van kans voor een tientje ofzo…

xladage
                  Deelnemer

Doorrijden na een ongeval is absoluut strafbaar. ook als er geen letselschade is.
                    Maar het kan zijn dat de bestuurder het niet heeft gemerkt, omdat het slechts een tikje is geweest op de spiegel. In dat geval wordt er vaak uit gegaan dat er geen onwil in het spel is.

Je kan via de politie de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij krijgen. Dat kunnen ze opvragen via kentekengegevens.
                    Jij kan een brief sturen naar die maatschappij en hem / haar aansprakelijk stellen.
                    De verzekeringsmaatschappij zal een claim neer leggen en hij / zij zal vermoedelijk zeggen dat ie het niet geweest is.
                    De politie moet dan technisch onderzoek doen, en dat doen ze niet (kost te veel, geen tijd, liever boeven vangen, je kent het wel)
                    Dus heb jij een probleem, en geen claim.
                    Nog erger is als de tegenpartij gaat zeggen dat jij tegen hem of haar aangereden bent, dan wordt het ineens een pittige zaak!

Ik wilde je nog even zeggen dat je altijd het waarborg fonds kan proberen an te schrijven, maar ik ben bang dat je niet aan de voorwaarden voldoet:

* het moet vaststaan dat niet uzelf, maar een tegenpartij aansprakelijk is voor de schade; (altijd lastig)
                    * de schade moet zijn veroorzaakt door een motorrijtuig of een daaraan gekoppelde aanhangwagen; (altijd lastig)
                    * u moet direct aangifte doen bij de politie ter plaatse;
                    * u moet twee onafhankelijke getuigen hebben (noteer namen en adressen) (dat gaat dus ook niet op)

Ik wil geen zwart scenario schetsen, maar 3 jaar geleden is onze rolstoelbus in elkaar gereden, en toen is het zo verlopen.
                    Wij stonden stil op de vluchstrook met pech. vrachtwagen slingerde een beetje op de rechter baan, zag ons te laat en BOEM, spiegel er af en lakschade over de hele zijkant.

Politie gebeld en weet je wat hun reactie was: “U heeft de plaats van het ongeval verlaten, en dus kunnen wij niet meer voor u doen” dus zeg je “Maar meneer agent, je moet altijd een veilige plek opzoeken, en daar afhandelen” en dan is het antwoord “Ja, SAMEN ja, om het SAMEN te regelen, maar als de ander is doorgereden NIET!”

Uiteindelijk hadden we niet alleen het kenteken, maar ook de naam van het bedrijf van de vrachtwagen.
                    Na wat telefoontjes en het verhaal heeft de directeur de chauffeur verrot gescholden (volgens eigen zeggen) en ons de schade zelf (deels) terug betaald. Ze wilden alleen niet officieel schuld bekennen vanwege de strafbaarheid van het doorrijden.

SUCCES!!!!!

EDIT: ik zie net dat het om een tientje gaat, dus ik zou zeggen: de moeite weegt totaaaal niet op tegen de schade, gewoon een biertje er op drinken dat het niet erger is dan alleen het glas, en lekker verder rijden ;)

bjornspiering
                    Deelnemer

thnx voor alle info maar dat ik de plaats niet mocht verlaten kwam ik later pas achter maar had onderweg gebeld maar kreeg het antwoord dat ik moest blijven staan maar kon het nog via de verzekering proberen dit heb ik gedaan en mijn verzekering heeft van die persoon opgezocht waar die is verzekert en toen heb ik met de verzekering gebeld van de tegen partij, deze zei dat ik de achterkant van het schade formulier moest invullen en er desnoods foto’s bij op stuurde dit heb ik gedaan dus wacht af wat de reactie is van de verzekering van de tegen partij het kon zijn dat die verzekering het ging vergoeden.

xladage
                      Deelnemer

Het zou kunnen iid, maar ik zou er niet van uit gaan ;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.