Beste LPG kwaliteit is BK-LPG

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Beste LPG kwaliteit is BK-LPG

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    musti20
    Deelnemer

Beste forum leden, zoals de titel al zegt één van de beste kwaliteit kwa lpg wat ik ben tegen gekomen is de BK-LPG!

Ik heb vaker op andere plekken met verschillende lpg merken getankt. Steeds kreeg ik het gevoel van dat er een kwaliteit verschil is in lpg. Dit merk ik aan de geluid en aan de optrek/prestaties van de auto.

Daardoor ben ik gaan google welke merk het beste is voor lpg en kwam ik op verschillende forums BK-LPG tegen.

Na wat google ben ik een mobiele app tegen gekomen van BK-LPG (voor Android, BB, iphone en windows phone). Dankzij de app ben de dichtsbijzijnde BK-lpg tankstation gaan tanken.

En wat een verschil was dat zegg!
      Geluid klonk beter en de optrekken waren wat beter geworden.

nouu.. dit wou ik even met jullie allemaal delen.. het is wel proberen waard zou ik zeggen!

Zijn er misschien mensen die ook ervaring hebben hier mee?

KadAstra-EF
      Deelnemer

Nou, ik rijdt sinds 2002 LPG maar verschil in LPG ?
        nee, ik kan niet zeggen dat ik merk dat ik op BK gas rijd of driehoek gas.

Dat hij 1:11 rijdt vind ik belangrijker dan het merk LPG.
        En de prijs want ook LPG is verrotte duur aan het worden zo.

Rik :D

musti20
        Deelnemer

Ik merk zelf wel een verschil eerlijk gezegt.

En inderdaad lpg word ook duurder bk-lpg heb ik laatst voor 0.68 cent getankt, maar ik tank ook vaker bij de buren hier vlakbij in Maaseik (BE) voor 0.49 cent.

dqp-sammy
          Deelnemer

rij nu 30 jaar op lpg en het enigste verschil is aan vrije tankstations met oude tanks dat je hier met de tank niet zo veel kilometers haalt omdat ze vaak veel water in de tanks hebben .
            Overigens is de lpgprijs in de laatste 30 jaar met afstand het meeste gestegen alleen merk je dat niet zo omdat hij nog altijd laag is maar hij is met ” 300 % ” gestegen.
            Heb 30 jaar geleden nog voor 20 cent getankt dat zijn nu 172 cent dan moest de benzine nu 6,88 € kosten.

musti20
            Deelnemer

Inderdaad! ik ken de tijden nog dat we voor 29 cent lpg tankten…

En ja soms scheelt het wel wat km’s met het tanken van verschillende lpg’s

Corsa_GSi
              Deelnemer

Ik heb al in allerlei landen (NL, D, L, B, F, GB) bij verschillende merken LPG getanked, maar geen verschil gemerkt.
                Niet in verbruik en niet in prestaties!!

KadAstra-EF
                Deelnemer

Ik denk dat het met je zware rechtervoet te maken heeft :jerry

Rik :)

Fearless
                  Deelnemer

rechtervoet en de rest van de installatie.
                    verdeelstukken enz vuil werkt ook niet echt mee voor een zuinig motortje

asconahobbyist
                    Deelnemer

nou,ik merk toch soms wel iets verschil,hij lijkt op een merk lpg toch wat zuiniger te lopen.
                      En een jaar of 12 geleden had ik een Astra F C16SE uit 1994 op LPG ,en er was 1 bepaalde pomp,als ik daar tankte dan dieselde ie na,maar echt alleen als ik daar getankt had. Dat was Kok in Zaandam.
                      Overigens met mn huidige gaswagens qua loop geen verschil,maar met name de Ascona loopt mooier op LPG van een merk pomp,maar mischien WIL ik dat te graag merken ofzo.

Heks

Ik heb 2 lpg tankstations hier in de buurt. Een BP en een Q8 en ben ze gaan vergelijken. Ik rij regelmatig dezelfde ritten en heb 3x getankt bij beide. Met gas van BP rij ik gemiddeld 1 op 11 en van de Q8 gemiddeld 1 op 13.3.

Corsa_GSi
                        Deelnemer

Zou het verschil aan de mengverhouding propaan / butaan liggen dan :hmmz

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.