Beste koplampen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Beste koplampen

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228285
    sjaakmans3
      Lid sinds:
      2 February 2009

      Hallo,

      Ik wil altijd zo fel mogelijk licht hebben in mijn auto. De huidige verlichting is naar mijn zin niet fel genoeg. Deze is volgens mij nog standaard.

      Nu is mijn vraag wat is een goeie felle lamp? Ik heb een H7 aansluiting. En ik wil geen xenon in bouwen.

      Groeten,
      Sjaakmans

      #17757580
      Erwin1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2009

        Volgens mij is het dan een philips blue vision, maar waarom geen xenon?
        ps: ik had eerst koplampen in de vec van carello en nu van valeo maar daar zit ook iets verschil in volgens mij.

        Erwin

        #17757581
        ashok1978
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 November 2010

          die van philips heb ik ook een tijde gehad,..
          is wel beter dan de normale lampen..
          ik heb er nu xenon inzitten en dat is nog meer zicht..en echt veel duidelijker.

          je heb tegenwoordig ook xenon look.
          dus gewone lamp die je vervangt zoals je gewend bent en dan lijkt het xenon…
          heb het nooit geprobeerd,maar het schijnt goed spul te zijn.

          iemand anders ervaringen ermee??

          #17757582
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            origineel gepost door ashok1978
            die van philips heb ik ook een tijde gehad,..
            is wel beter dan de normale lampen..
            ik heb er nu xenon inzitten en dat is nog meer zicht..en echt veel duidelijker.

            je heb tegenwoordig ook xenon look.
            dus gewone lamp die je vervangt zoals je gewend bent en dan lijkt het xenon…
            heb het nooit geprobeerd,maar het schijnt goed spul te zijn.

            iemand anders ervaringen ermee??

            Dat is juist verschrikkelijke troep. Dat zijn de lampjes die meer energie verbruiken dan standaard.
            Daardoor worden ze heter en geven ze meer UV licht af. De coating op de reflector kan dan loslaten, sommige koplamp glazen kunnen er ook niet tegen, etc.
            Daarbij zijn die officieel APK afkeur want je lampen mogen maximaal 55watt zijn.

            Verder heb je ze ook wel in 55 watt, maar dan zit er gewoon een coating op die high-end lampjes van b.v. Philips na moet bootsen. Helaas is het origineel nog altijd beter.

            Als je goede halogeen lampen wil hebben koop je bijvoorbeeld Philips Bluevision of Diamondvision, of Osram Nightbreakers.

            Sjaakmans: Waarom geen Xenon eigenlijk?
            Zie je er tegenop om het in te bouwen? Of heb je vooroordelen omdat sommige andere weggebruikers jou verblinden?
            Inbouwen is namelijk piece of cake. En wat andere weggebruikers betreft staat of valt alles met de afstelling en de gekozen kleurtemperatuur.

            #17757583
            Erwin1987
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2009

              Inbouwen is inderdaad super makkelijk, misschien is het iets anders?

              Erwin

              #17757584
              mattemaker
                Lid sinds:
                28 September 2007

                100watt helium lampen.. :thumbup
                zit ook een verloopstekker bij .. ivm smelten orginele stekker.

                klikkie hier heliumlamp

                zijn in meerdere winkels te krijgen… audi a3 ,ford, opel astra f.. rijden er al een jaar mee.. no probs..

                #17757585
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Niet alleen de draden zullen smelten, ook de lampunits zelf gaan er kapot van.

                  100watt is zeker in de moderne lampen GEEN aanrader..

                  Willem

                  #17757586
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Philips blue vision vind ik een afrader, geeft wel mooi licht, maar gaan 3 maanden mee. Ik terug: zegt die gozer: ja, dat komt door een spanningsval, daar hebben meer nieuwere auto’s last van. Ik kon lullen als brugman, maar kreeg niets terug. En dat voor bijna 60 euro :fy1

                    #17757587
                    kimmiej666
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2008

                      Zo dan heb je een hoop voor die lampies betaald 2000..

                      Hier haal ik ze voor 30 euro setje, maar moet zeggen dat ik er toen wel langere tijd mee heb gereden en uiteindelijk eruit gehaald, omdat ik xenon wilde, maar verder werkte het prima in m’n vec 2000 en idd beter als de standaard lampies..

                      #17757588
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        inderdaad knap veel voor betaald.

                        Ik betaalde 17 euro voor een set Phillips bleuvisions, deze gingen 1.5 jaar mee, toen kwam er Xenon in.

                        daarna nog 2 jaar in een andere opel gezeten.

                        en inderdaad, hij heeft wel gelijk, maar niet dat het aan moderne auto’s ligt.

                        Bij de opel vectra-B gaan de lampen vaak stuk als de massa slecht is op de auto / motorblok.

                        willem

                        #17757589
                        Bartjex88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 June 2009

                          kan het veel kwaad om 100watt lampen te pakken voor grootlicht(vec b1)?

                          #17757590
                          Navy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 August 2005

                            Ik heb nu mijn 2de setje Philips lampen erin in 5,5 jaar! Weet zo niet hoe ze heten maar ze schijnen in 3 kleuren: naar links een beetje gelig, in het midden wit en naar rechts een tikkie blauwig.
                            Ik had de eerste set al in mijn vorige wagen en heb ze toen over gezet in de Vectra (kostten toen 28 euro). Heb die vervangen na iets van 4 jaar, maar ze deden het nog steeds! Liggen nu in de Vectra als reserve lampen. Kostten nu ietsje minder, 24 euro per set.
                            In feite waren die na ruim 4,5 jaar nog steeds niet stuk!:o

                            #17757591
                            Navy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 August 2005

                              origineel gepost door Bartjex88
                              kan het veel kwaad om 100watt lampen te pakken voor grootlicht(vec b1)?

                              Ik raad het af. Binnenwerk en bedrading kunnen makkelijk kapot gaan door de grotere stroom en hitte.
                              Als je mistlampen hebt dan kun je die, via een relais, mee aan laten gaan met je grootlicht. Heb ik ook. En een zee van licht bij grootlicht voor je auto is het gevolg.

                              #17757592
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                origineel gepost door mattemaker

                                zit ook een verloopstekker bij .. ivm smelten orginele stekker.

                                tja 100 watt is 8,3 ampere
                                bedrading zal het kunnen hebben met 1,5 mm2 (best flink) en aangezien die op 10 ampere afgezekerd is (koplampen zijn L en R los afgezekerd)

                                Maar door de extra hitte in de lamp zelf kan je spiegel laag worden aangetast.

                                Daardoor dus geen aanrader.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.