Bestaat er geen 16V met enkele nokkenas die op C20NE past?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Bestaat er geen 16V met enkele nokkenas die op C20NE past?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    robert1701
    Deelnemer

Ik neem aan dat 16 kleppers gewoonlijk twee nokkenassen hebben, maar ik had m’n 8 kleppen stieken willen vervangen door 16.

Als ik miljonair was kon ik zoiets op bestelling laten maken, maar dat zal bij dromen blijven.

Hier in de buurt was vroeger een bedrijf (ik weet niet of het nog bestaat) waar men aanpassingen deed aan motoren om die clandestien om te bouwen naar een andere “klasse”.

sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer

je geeft zelf al het antwoord :P wat er met genoeg geld allemaal niet mogenlijk is.

maar de meest betaalbare en beste oplossing is gewoon een c20xe er in leggen :)

ombouwen naar 16v kan als je een 16v kop pakt 16v zuigers en drijfstangen en management. met toebehoren. maar ik denk dat alles opnieuw monteren veel duurder is als een blok, soms kom ik ze hier op de sloop tegen voor 250 tot 350 euro met bak, moet je ze alleen wel zelf uitbouwen, nou das geen geld voor z,n motor.

wim-v6
        Deelnemer

er komt veel meer bij kijken inderdaad, om op 16kleppen te gaan rijden, en ja, er bestaan zat enkelnokkers met 4kleppen per cilinder.

Veel Koreanen en japanners hebben dit..

ook de Opel 2.0 en 2,2 diesels hebben dit.

zo ook de 1.7diesels welke in de Astra-G / corsa-C en nieuwer geleverd zijn hebben 16kleppen met 1 nokkenas (Isuzu / japans dus)

Willem

robert1701
          Deelnemer

Sinds m’n vorige Omega-A z’n automaat het begeven heeft en ik die ga slopen, heb ik wel een motor op overschot.
            Als ik er eens de centen voor opzij kan zetten, zou ik die wel ineens “te goei” kunnen reviseren.

Zijn hier in Europa geen bedrijven zoals we die in Amerika kennen?
            Ik heb hier enkele catalogen van “Summit Race Equipment”. Even je vingers laten wandelen door de cataloog en even later heb je een “beast” van een wagen.

Een ex-collega van me heeft zo een Amerikaan gerestaureerd en goed opgefokt.
            Toen hij die voor het eerst startte, was het net of het onweerde zei hij.
            Toen hij er de eerste keer z’n garage mee uitreed, was dat beest zo hevig dat er al direkt strepen rubber op de grond stonden. Hooo paardje hooo.

Corsa_GSi
            Deelnemer

Z12XEP en Z14XEP zijn ook sohc 16v.
              Volgens mij de Z12XE en Z14XE ook.

wim-v6
              Deelnemer

Servaas:

De X10XE Z10XE Z10XEP X12XE Z12XE Z12XEP Z14XEP ketting motoren zijn allen Dubbelnokkers.. (DOHC), ja ook de Corsa van je ouders…

Willem

midnight black
                Deelnemer

Ja da’s volgensmij typisch Japans om 16 nokken op 1 nokkenas te friemelen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.