Bestaat er een motorsturing met sequentiële injectie (C20NE)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Bestaat er een motorsturing met sequentiële injectie (C20NE)

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250542
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Ik wist het niet, maar nu ben ik het net te weten gekomen:
      mijn C20NE motor in mijn Omega-A 2.0 van 1990 heeft simultane injectie ipv. sequentiële injectie.
      Ik wist niet eens dat zoiets bestond en moet het eens ergens opzoeken om te weten te komen hoe zoiets kan werken.
      Ik dacht altijd: inlaatklep open = inspuiten. Hoe dat werkt als alle vier injectoren gelijk inspuiten… geen gedacht. Niet alle kleppen staan dan open.

      Nu is mijn vraag: kan ik de motorsturing vervangen of (laten) herprogrammeren/updaten zodat de motor voortaan met sequentiële injectie werkt?
      Of hebben gewoonweg alle C20NE motoren zo’n simultane injectie.

      Ik heb nog een Omega-A van 1992 met C20NE motor staan. Het had mooi geweest dat die wel sequentiële injectie zou hebben.
      Dan had ik enkel de motorsturing over te zetten.

      #18047360
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        C20xe motormanagement erop. als je het werkend krijg

        #18047361
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @kiyamizio wrote:

          C20xe motormanagement erop. als je het werkend krijg

          Die doet toch ook alles tegelijk?

          #18047362
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            nee c20xe is sequentieel

            c20ne is cilinder 1 en 3 en cilinder 2 en 4 tegelijk

            #18047363
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @corsaracer wrote:

              nee c20xe is sequentieel

              c20ne is cilinder 1 en 3 en cilinder 2 en 4 tegelijk

              Weer wat geleerd, ik dacht dat ze met sequentiele injectie veel later waren begonnen.
              Dus ik heb sequentiele injectie……… :wors :wors :wors

              #18047364
              robert1701
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2005

                Per twee cylinders inspuiten bestaat idd ook, vertelde men mij. Dat zou al stukken beter zijn dan met alle vier gelijk.

                Met benzine geen enkel probleem, het is ervoor ontworpen, maar ik heb net een Landi LSi Gassysteem laten plaatsen en de gas-regulator maakt wel serieus wat herrie telkens de vier injectoren gelijk open gaan.

                [youtube:11omt1rl]http://www.youtube.com/watch?v=1N_DtRpdAp8[/youtube:11omt1rl]

                #18047365
                freek corsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  Je kunt een draadboom met ECU van een C20XE gebruiken, maar ik heb geen praktijk ervaring hiermee.

                  Anders moet je een vrij programmeerbare computer gaan aanschaffen, die zijn vrij prijzig.

                  #18047366
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    SFI op het blok van een c20xe betekend: Sequential fuel injection.

                    #18047367
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @midnight black wrote:

                      SFI op het blok van een c20xe betekend: Sequential fuel injection.

                      Klopt, en dat wist ik. Alleen nooit over na gedacht :D

                      #18047368
                      Miruni
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        C2.0XE kabelboom en ECU erop.
                        Je moet alleen de ontsteking passend maken. Voor de rest schiet er me nu ff niks te binnen wat
                        je nog meer zou moeten aanpassen. Gasklepschakelaar oet je ff in de gaten houden. De oudere C2.0NE
                        met luchtklep hebben de juiste schakelaar erop zitten de nieuwere hebben een potmeter.
                        Heb je ook meteen een klopsensor :-).
                        Dan de boel ff op de testbank inregelen en gaan met die banaan!!

                        #18047369
                        robert1701
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2005

                          Als je gewoonweg een ecu van een NE kon vervangen door die van een XE, was het al lang gebeurd, maar zo simpel is het niet.
                          Het zijn uiteindelijk twee verschillende motoren.

                          Misschien als het mogelijk is om de XE ECU te remappen met de grafieken van de originele NE ECU en als dit voldoende zou zijn?
                          Dan kunnen we even chiptuning op de XE ECU uitvoeren met de chip bestemt voor de NE ECU. Kan dat?

                          Voorbeeld van een map:

                          #18047370
                          HOT ROD
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2009

                            Wat is de reden dat je een sequentiële injectie zou willen hebben?? Denk je dat dat beter of sneller is ofzo?
                            Sequentieel of niet, de meeste systemen spuiten toch tweemaal in voor elke verbranding, eenmaal tegen een dichte klep en eenmaal als de klep open is.
                            Misschien eerst eens wat lezen over de verschillende systemen, werkt verhelderend.

                            #18047371
                            robert1701
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 November 2005

                              Voor het rijden op benzine mag alles gerust hetzelfde blijven.

                              Er is net een Landi LSi gas-systeem in mijn wagen geplaatst en alhoewel de installateur zegt dat hij dit systeem al probleemloos geplaatst heeft in tientallen wagens met simultane injectie, heb ik in een technische handleiding (op blz.5), wel van 2005, gelezen dat deze LSi gas-installatie niet geschikt is voor motoren met simultane injectie. (wat een lange zin)
                              De installateur zei dat de geplaatste installatie moderner is en nieuwere software heeft dan die van 2005.

                              Technische handleiding LSI: LSI_Techn._Handleiding_2005-09-19.pdf

                              Dus nu openen de kleppen (injectoren) van de gas-installatie ook allemaal tegelijkertijd en dat veroorzaakt blijkbaar een serieuze drukverlaging in de gas-ontspanner.
                              Het pulseren maakt dan soms zo’n kabaal, dat het zelfs hoorbaar is binnen in de wagen.
                              Ik vrees dat dit voor extreme sleet gaat zorgen en dat de ontspanner het vroegtijdig gaat opgeven.
                              Het rijden op LPG is ook nog niet orde.
                              Bij 1/2 tot 3/4 gas geven hapert de motor wat, maar bij volgas gaat hij er dan wel behoorlijk vandoor.

                              [youtube:1v6txqpe]http://www.youtube.com/watch?v=1N_DtRpdAp8[/youtube:1v6txqpe]

                              [youtube:1v6txqpe]http://www.youtube.com/watch?v=eHukC9MHH-k[/youtube:1v6txqpe]

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.