Bestaat deze ook voor Opel?

Forumindex Forums Modellen Astra Bestaat deze ook voor Opel?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Speedy007
    Deelnemer

Ben is aan het rondkijken voor een armsteun,maar eigelijk de enige die me bevalt is 1tje zoals BMW en mss nog andere merken hebben.

Breed en plaats gemaakt om nog makelijk bij de handrem te kunnen.

Iemand al zo een armsteun geplaatst of weet iemand waar je zo 1tje kunt kopen die past voor een Opel?

mvg,
      Tom

wim-v6
      Deelnemer

Hey, das BMW E36 haha..

Willem

OPC Turbo

Ik heb ze nog nooit gezien voor Opel, alleen in de Insignia zitten ze fabrieksuit maar of je die pas kan maken op een ander type? dat betwijfel ik…

Jerremy
          Deelnemer

Ben ook nog opzoek Speedy007, maar lastig te vinden helaas.
            Laatst hier op het forum nog een tip van iemand die een armsteun van een Golf helemaal passend had gemaakt !

Hier de how to.
            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79279&page=3

Echter ik snap niet helemaal wat er nou gedaan is met dat alu gedeelte. Vrij onduidelijk.
            Ik ga denk is die jongen benaderen als ik een keus heb gemaakt mbt armsteun. Wil er namelijk ook super graag eentje in de Astra.
            Maar die van de BMW gaat denk niet passen. Is te breed ben ik bang.

Jaren terug had ik is een hele mooi gekocht bij een Automaterialen zaak in Rotterdam. Echter die zaak bestaat niet meer, en heb nooit meer wat kunnen vinden van die steun. Heb ook spijt dat ik ‘m destijds niet uit die wagen gehaald had toen ik ‘m inruilde.

Italiaans fabricaat, montage was aan stoelframe, zonder boren, etc.. op bestaande bout gaten. Zat heel vernuftig, want steun ging dus mee als je stoel verzette. Zowel lengte richting als hoogte. (niet met helling rugleuning. Hij zat aan zitting gedeelte) Echter montage was wel vrij krapjes. Stoel moest eruit enzo.

Speedy007
            Deelnemer

Ik had een universele armsteun in men tigra(met calibra stoelen)
              Nu lijkt het toch dat ik tussen de stoelen in men astra meer plaats over heb,dus denk ik dat die bredere steun ertussen wel moet lukken. De bevestiging is dan weer iets anders..

Kvind die universele armsteunen zo goedkoop/prul uitzien en ze zijn eigelijk maar smal dat enkel de bestuurder zen arm erop kan leggen. Voor die makers ervan kan het toch zo geen moeielijk werk zijn om er te maken met een breder vlak en die wat langer zijn maar dan wel met een uitsparing voor de handrem.

Jerremy
              Deelnemer

Denk je dat het past ? Ja, het zou kunnen hoor. Maar volgens mij heb je met Sport / GSI stoelen juist nog iets minder ruimte ertussen door de wangen die groter zijn.

Ja vind ook veel van die steuen troep en krakerig plastic. De mijne die ik toen had was een net ding, mooi opberg vak erin (+ muntvakje en antislipmatje op bodem in grote afleg vak gedeelte zodat het geen grote rammelaar was), verstelling, mooie stof erop die perfect bijpassend was bij de rest van bekleding… Absoluut geen prul. Helaas kan ik niks op internet vinden van deze steun. Volgens mij worden ze niet meer gemaakt en geleverd. :(

Maaruh, als jij is wil experimenteren met die BMW steun, go ahead ! mijn zegen heb je :wors
                Ben benieuwd.. Als het jouw lukt om mooi passend te krijgen, ben benieuwd !

kadeddilac
                Deelnemer

Deze wordt orgineel geleverd door Opel. Een degelijk ding, echt leer, mooi afgewerkt en in alle standen te verstellen.

Ik ga mijn auto volgende maand inruilen, hij is getaxeerd met armsteun. Het is er niet zo een als uit een BMW, maar ik zou kunnen vragen of ik em er nog uit mag halen..

Spacejam
                  Deelnemer

origineel gepost door Jerremy
                    Ben ook nog opzoek Speedy007, maar lastig te vinden helaas.
                    Laatst hier op het forum nog een tip van iemand die een armsteun van een Golf helemaal passend had gemaakt !

Hier de how to.
                    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79279&page=3

Echter ik snap niet helemaal wat er nou gedaan is met dat alu gedeelte. Vrij onduidelijk.
                    Ik ga denk is die jongen benaderen als ik een keus heb gemaakt mbt armsteun. Wil er namelijk ook super graag eentje in de Astra.
                    Maar die van de BMW gaat denk niet passen. Is te breed ben ik bang.

Jaren terug had ik is een hele mooi gekocht bij een Automaterialen zaak in Rotterdam. Echter die zaak bestaat niet meer, en heb nooit meer wat kunnen vinden van die steun. Heb ook spijt dat ik ‘m destijds niet uit die wagen gehaald had toen ik ‘m inruilde.

Italiaans fabricaat, montage was aan stoelframe, zonder boren, etc.. op bestaande bout gaten. Zat heel vernuftig, want steun ging dus mee als je stoel verzette. Zowel lengte richting als hoogte. (niet met helling rugleuning. Hij zat aan zitting gedeelte) Echter montage was wel vrij krapjes. Stoel moest eruit enzo.

Volgensmij is dit een Kamei armsteun, die zijn nog wel te krijgen. Ik had er ook één in m’n corsa zitten.

Die van mij had namelijk ook de bevestiging tussen de stoel. de munthouder, matje erin en hij zag er hetzelfde uit. Ze zijn overigens wel vrij prijzig (rond de 130 euro).

The Undertaker
                      Jerremy
                      Deelnemer

origineel gepost door Spacejam
                        Volgensmij is dit een Kamei armsteun, die zijn nog wel te krijgen. Ik had er ook één in m’n corsa zitten.

Die van mij had namelijk ook de bevestiging tussen de stoel. de munthouder, matje erin en hij zag er hetzelfde uit. Ze zijn overigens wel vrij prijzig (rond de 130 euro).

Kamei ken ik, maar die ik had was echt niet van Kamei.
                        ben er 100% zeker van. Had doos jaren hier op zolder, maar kan helaas nu niet vinden meer of ik zoek niet goed.
                        Hij zat in een blanke doos (zonder opdruk) en er zat een sticker op, van Italiaanse fabrikant + merk, adres etc..
                        Er zat een vrij eenvoudige handleiding bij (A4-tje dubbelgevouwen) 1 kant Engels 1 kant Italiaans.

Lijkt me vrij ongebruikelijk voor een Duitse Fabrikant/Leverancier (want dat is Kamei volgens mij).
                        Daar bij ziet er toch anders uit dan die Kamei steun. Ze lijken idd wel erg op elkaar, maar die steun die ik had had geen kunstof omrand buitenzijde op klep gedeelte. Die van Kamei wel. Stuk minder mooi overigens.
                        Hoewel die steuntjes van Kamei idd wel aardig schijnen te zijn, en idd niet echt een koopje.

The Undertaker
                          Jerremy
                          Deelnemer

Ja die van unirust ziet er goed uit. Vooral die business line uitvoering vind ik interessant.

Deze had ik tijd geleden ook al keer gezien. Ook wel netjes;
                            http://www.jhe-nl.nl/site/armsteunen.html

Hoewel ik twijfel aan het nut/effect van twee losse steunen (dus per stoel) in een Astra F.. :hmmz

Spacejam
                            Deelnemer

origineel gepost door Spacejam

Kamei ken ik, maar die ik had was echt niet van Kamei.
                              ben er 100% zeker van. Had doos jaren hier op zolder, maar kan helaas nu niet vinden meer of ik zoek niet goed.
                              Hij zat in een blanke doos (zonder opdruk) en er zat een sticker op, van Italiaanse fabrikant + merk, adres etc..
                              Er zat een vrij eenvoudige handleiding bij (A4-tje dubbelgevouwen) 1 kant Engels 1 kant Italiaans.

Lijkt me vrij ongebruikelijk voor een Duitse Fabrikant/Leverancier (want dat is Kamei volgens mij).
                              Daar bij ziet er toch anders uit dan die Kamei steun. Ze lijken idd wel erg op elkaar, maar die steun die ik had had geen kunstof omrand buitenzijde op klep gedeelte. Die van Kamei wel. Stuk minder mooi overigens.
                              Hoewel die steuntjes van Kamei idd wel aardig schijnen te zijn, en idd niet echt een koopje.

Ik heb nu in mijn astra h een orginele steun van opel maar die is toch een stuk minder fijn dan de kamei variant.

Speedy007
                              Deelnemer

origineel gepost door The Undertaker
                                http://www.astra-cabrio-forum.de/thread.php?threadid=22620&sid=&hilight=mittelarmlehne
                                is er een van http://www.armrests-uk.com/

Ziet er best degelijk uit. kost rond de 69euro

Montage:

Deze lijkt wel proper:) kga is kijken,er staan ook verschillende BMW steunen te koop,maar om ze passend te kunnen maken en of ze passen zou je 1st is moeten bekijken/passen voor je zoiets koopt.Het zou wel helemaal Top zijn:D Of zo een mooie steun met gsm in het midden die ze o.a bij Mercedes hebben.

Jerremy
                                Deelnemer

Toemaar, ook nog met GSM ertussen. Je gaat er wel een heel luxe wagen van maken :P

En dan wel een beetje retro he, zo’n model GSM van Bosch of AEG met zo’n krulsnoer eraan. :jerry

Speedy007
                                  Deelnemer

Kheb het eerder over een gewone gsm met bluetooth.:D

Kheb een lederen bertone interieur dus kga geen rammelbak tussen men zetels hangen:)

Jerremy
                                    Deelnemer

ja weet dat je een leder interieur hebt.. maar wie heeft het over een rammelbak dan.. Trouwens, als je gewoon stof hebt kan je wel een rammelbak er tussen hangen ? :hmmz No way.

Ik heb een keurig spik en span orgineel Sport interieur.

Trouwens die armsteun als hierboven op montage handleiding, beetje jammer dat die alleen maar bevestigd kan worden door te boren toch weer.. Zonde, blijf daar een hekel aan houden, gaten maken in interieur delen van een wagen. Zeker als alles nog netjes is en onbeschadigd

Jerremy
                                      Deelnemer

origineel gepost door Speedy007
                                        Kheb het eerder over een gewone gsm met bluetooth.:D

Daar heb je geen armsteun voor nodig hoor.
                                        Ruimte zat om die ergens neer te leggen

Speedy007
                                        Deelnemer

ja weet dat je een leder interieur hebt.. maar wie heeft het over een rammelbak dan.. Trouwens, als je gewoon stof hebt kan je wel een rammelbak er tussen hangen ? :hmmz No way.

Ik heb een keurig spik en span orgineel Sport interieur.

Trouwens die armsteun als hierboven op montage handleiding, beetje jammer dat die alleen maar bevestigd kan worden door te boren toch weer.. Zonde, blijf daar een hekel aan houden, gaten maken in interieur delen van een wagen. Zeker als alles nog netjes is en onbeschadigd

Dat is ook ongeveer wat ik daarmee bedoel. Als het netjes is moet je het niet verprutsen met van die made in china spullen overal op te zetten.

Ergens een gaatje maken voor iets te monteren vind ik niet zo erg als het netjes blijft zitten en er mooi bijpast.

Jerremy
                                          Deelnemer

Nja ok dat is ook zo, maar ik ben er nog niet uit.
                                            Ga toch is kijken of ik niet iets custom mades kan krijgen. Heb zelf stof, en zie een armsteun met leer daarom helemaal niet zitten. Moet gewoon in zelfde stof als de wangen van de stoelen/deur bekleding (die zijn hetzelfde). zachte anthraciet.

Speedy007
                                            Deelnemer

Kdenk zelf dat het mogelijk is om die BMWarmsteun aan te passen alleen zou je dan wel de nodige afmetingen moeten hebben voor je zoiets zomaar koopt.

Ik wacht af en zie wel of ik iets tegen kom. Kheb ook is gestuurd voor de afmetingen van deze armsteun.

wim-v6
                                              Deelnemer

Als je deze nou eens op een sloperij zoekt, kan je m naar hartelust aanpassen..

Die Gare E36 BMW’s zijn volop te vinden daar de series tot ’95 geteisterd worden door wat opel achter zich heeft gelaten, namelijk ROEST!!

Willem

Jerremy
                                                Deelnemer

ja misschien is een keer eentje scoren van de sloop..

wim-v6
                                                  Deelnemer

hier in Wassenaar, staan er al 4 E36’s in ieder geval…

Willem

Jerremy
                                                    Deelnemer

Nog keus ook.
                                                      Eerst maar is een meetlatje erlangs leggen en kijken hoe dat precies zit. Wellicht een leuk knutsel project dan..

… voor in de vrije uurtjes in het nieuwe jaar.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.