Bestaan er ook een complete set?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Bestaan er ook een complete set?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Martian

In tegenstelling tot mijn andere aangemaakte topic heb ik nu niet zoveel te typen. Eigenlijk alleen één vraag en die staat al gesteld in de titel van dit onderwerp.

Ik heb al gekeken op Marktplaats.nl, echter vind hij daar allemaal oude setjes van 4 verschillende merken exclusief bekabeling dus daar schiet ik nog niets mee op.

Ik heb niet veel verstand van audio, een TV aansluiten op een entertainmentsysteem in de woonkamer lukt mij wel, maar zag dat er in de kofferbak van de meeste liefhebbers wel meer staat dan alleen een subwoofer alleen.

Desperado

Ik begrijp je vraag niet helemaal.

Ik neem aan dat je opzoek bent naar een complete set audio voor in de auto.

Op site’s zoals http://www.rondevries.nl staan vaak complete set incl bekabeling!

Martian

Wanneer ik naar een webshop van een plaatselijke “tuningshop” ga dan krijg je een hele waslijst met verschillende audioartikelen. Nu was mijn vraag of het ook makkelijker kon en er niet iets van een set bestaat dat je in 1 keer klaar bent.

svdk20
          Deelnemer

sorry hoor maar waarvan 1 set?
            opblaaspoppen?

als je bedoelt audio dan heb je vaak niet 1 set maar 1 soort lijn.
            dit omdat de muziek style en smaak voor veel mensen verschillen.
            hard-base of classic om maar ff een voorbeeld te noemen.
            welke speakers vermogen of maat.
            met of zonder sub, actief of niet.
            noem maar op

maar zelf met een complete lijn van 1 merk kan je een slechte geluidskwaliteit hebben een goede sound komt vaak van een GOED samengesteld setje af.

Astra_DLS
            Deelnemer

Het is op zich logisch dat je alles van 1 lijn wilt om het makkelijk te maken, maar dat is zeker niet de beste oplossing. Je zult je eigenlijk even goed in moeten lezen in ICE en dan een goede keuze maken. Wat je ongeveer nodig hebt

* Goede Head unit (de radio zelf, bijv. Alpine)
              * Goede speakers in deuren
              * Subwoofer
              * Versterker voor je subwoofer
              * Condensator om spanningswisselingen voor je sub versterker op te vangen
              * GOEDE audio kabels (dus geen 2e hands stroom kabels)

Vervolgens is de installatie niet eens zo heel moeilijk.

Eerst alle kabels leggen vanuit achterin naar de head unit
              Daarna sluit je de boel aan de op headunit en kun je die in de slede drukken
              Speakers aansluiten en monteren en de boel netjes afwerken

Dat is alles.

Het lastigste van dit alles is om de stroom voor de subversterker vanuit je motorruimte naar de achterbak te krijgen. Je zult namelijk door het schot tussen je motorruimte en de cabine door moeten gaan.

DeMeistah
              Deelnemer

[rquote=1868005&tid=142551&author=Astra_DLS]
                Het lastigste van dit alles is om de stroom voor de subversterker vanuit je motorruimte naar de achterbak te krijgen. Je zult namelijk door het schot tussen je motorruimte en de cabine door moeten gaan.[/rquote]

Weet niet wat voor auto het om gaat, maar bij mij kon ik het rubberen afdekkapje van de kabelboom opzijdrukken en de plus erdoorheen halen. daarna afgekit.
                weet niet wat voor andere plekken er zijn bij de andere types :)

Martian

Kijk, aan zo’n antwoord heb ik wat. Alvast erg bedankt, hopelijk kom ik er zo uit.

Desperado
                    2e-c14nz

kijk idd ff bij rondevries. het hoeft niet te betekenen dat alles van 1 merk per definitie beter is.

Powercorsa

[rquote=1868012&tid=142551&author=DeMeistah]

Weet niet wat voor auto het om gaat, maar bij mij kon ik het rubberen afdekkapje van de kabelboom opzijdrukken en de plus erdoorheen halen. daarna afgekit.
                        weet niet wat voor andere plekken er zijn bij de andere types :)[/rquote]

Prik dan tenminste een gat erbij in het rubber en voer de kabel hier doorheen. Langs een rubber is nooit verstandig want dan loop je het risico dat de kabel beschadigd door de metalen rand ;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.