Beslagen ruiten

Forumindex Forums Modellen Astra Beslagen ruiten

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    x18xeturbo
    Deelnemer

@Chris426 wrote:

Ja, dan klopt mijn uitleg toch, niet?
      Jij hebt de vlakke klep zeg maar, voor manuele airco, en ecc heeft bolle klep? :)

ok sorry dan heb ik het verkeer begrepen

zal het temaken dat mijn airco een keer moet vullen dat mijn raam beslaat wan bij mijn werk auto heb er geen last
      en daar zit ook airco in en daar beslaat mijn raam niet

gr

b07

het goedkoopst wat je kan proberen is eerst is je ruiten schoon maken, er komt vuil op je ramen door adem, zweet, of door rook als je rookt, vuile ramen beslaan sneller

niet met glassex poetsen dat maakt het erger.

ik gebruik thinner en, kranten papier dat stinkt wel even maar werk heel goed.

wat TedMechanic zegt kan ook goed helpen met spiritus, daar heb ik geen ervaring mee .

ik hoor wel eens dat airco een vette aanslag op je ramen kan achter laten maar weet niet precies hoe dat zit

TedMechanic
        Deelnemer

@x18xeturbo wrote:

bij mijn zat er ook en klep in maar die heb ik er uit gehaald en nu ff kijken of het nog is

gr

Als je de klep eruit haalt, zal die de weg van de minste weerstand kiezen en zal die waarschijnlijk altijd uit het interieur zuigen en zul je dus JUIST beslagen ramen krijgen. Terwijl je juist moet zorgen dat de klep de weg naar het interieur afsluit. Zoals ik dus al had uitgelegd, de klep tegen dat rooster zetten en een schroef met een grote ring door het rooster in de klep draaien, zodat hij in die stand blijft staan.

Door de klep eruit te halen, heb je het nu waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt.

TedMechanic
          Deelnemer

@b07 wrote:

het goedkoopst wat je kan proberen is eerst is je ruiten schoon maken, er komt vuil op je ramen door adem, zweet, of door rook als je rookt, vuile ramen beslaan sneller

niet met glassex poetsen dat maakt het erger.

ik gebruik thinner en, kranten papier dat stinkt wel even maar werk heel goed.

wat TedMechanic zegt kan ook goed helpen met spiritus, daar heb ik geen ervaring mee .

ik hoor wel eens dat airco een vette aanslag op je ramen kan achter laten maar weet niet precies hoe dat zit

Jep, de key is om het vetvrij te maken. Dus iets met alcohol erin gebruiken. Zelf pak ik altijd een plantenspuit, daar doe ik een mengsel in van spiritus en warm waren, dat spuit in royaal op de ramen. Daarna met een microvezeldoek boenen, tot slot met keukenpapier droogwrijven. Dat laatste is het belangrijkst, doorwrijven tot het stroef gaat. Zolang het papier makkelijk over de ruiten gaat is het of nog nat of nog vet.

Als je dat zo doet en je recirculatieklep staat in de goede stand, dan zullen je ramen niet meer beslaan. Het is een pokkewerk, maar je moet er de tijd voor nemen en je haalt er meer voldoening uit dan je denkt ;)

Frank27960
            Deelnemer

Dit probleem nog gaande?
              Zoja ik had int begin een luchtvervrisser in de auto, zon ding van umbupuur, (zoete geur) toen besloeg bij mij de ramen ook. Bij een dealer gevraagt, en die zei haal dat ding er is uit kijk of die dan nog beslaat. Ik dat gedaan en nooit geen last meer gehad. Oftewel lag aan de luchtvervrisser;)

x18xeturbo
              Deelnemer

@TedMechanic wrote:

@x18xeturbo wrote:

bij mijn zat er ook en klep in maar die heb ik er uit gehaald en nu ff kijken of het nog is

gr

Als je de klep eruit haalt, zal die de weg van de minste weerstand kiezen en zal die waarschijnlijk altijd uit het interieur zuigen en zul je dus JUIST beslagen ramen krijgen. Terwijl je juist moet zorgen dat de klep de weg naar het interieur afsluit. Zoals ik dus al had uitgelegd, de klep tegen dat rooster zetten en een schroef met een grote ring door het rooster in de klep draaien, zodat hij in die stand blijft staan.

Door de klep eruit te halen, heb je het nu waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt.

dan plak ik het wel af met duktape
                anders ga ik naar de sloop kijk ik wel ff voor een anderen

gr

Chris426
                Deelnemer

Ik heb hier nog wel een goede klep liggen.

Als je interesse hebt, laat maar horen.

x18xeturbo
                  Deelnemer

ik heb je een prive bericht gestuurt

gr

Jiang153
                    Deelnemer

@Chris426 wrote:

Voor de geïnteresseerden (en zij die het niet weten :p).

De klep op de foto’s van Jiang153 is van een automatische airco (ECC),
                      de andere soort klep behoort ofwel bij een G met manuele airco, ofwel zonder airco.

Climate Control? Die heb ik namelijk niet.

Maar valt me ook op dat als ik blaasstand richting de voorruit doe de klep ook automatisch in een andere stand gaat staan.

b07

dat had ik ook met me Astra G, volgens mij hoort dat zo

Chris426
                        Deelnemer

@Jiang153 wrote:

@Chris426 wrote:

Voor de geïnteresseerden (en zij die het niet weten :p).

De klep op de foto’s van Jiang153 is van een automatische airco (ECC),
                          de andere soort klep behoort ofwel bij een G met manuele airco, ofwel zonder airco.

Climate Control? Die heb ik namelijk niet.

Maar valt me ook op dat als ik blaasstand richting de voorruit doe de klep ook automatisch in een andere stand gaat staan.

Oh?

Nou, ok, dan heb ik me vergist en worden die blijkbaar ook bij manuele airco gebruikt :).

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.