Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Beslagen ruiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2015 om 21:13 #17270996
Goedenavond,
Vandaag kreeg ik steeds beslagen ramen in mijn Astra G. Ik kreeg de tip om mijn interieurfilter te vervangen, maar hoe weet ik welke ik nodig heb als ik het online bestel?
Ik zie namelijk dat er een type BEHR is en een type DELPHI? :shock:
29 maart 2015 om 21:22 #18277543Dat zijn gewoon twee merken.
Zoek op kenteken en kies eentje uit.29 maart 2015 om 22:02 #18277544@KRSA2000 wrote:
Dat zijn gewoon twee merken.
Zoek op kenteken en kies eentje uit.Dat heb ik gedaan. Heb op kenteken gezocht en kwam op meerdere uit.
Soms staat erbij of het voor auto’s met stuur links/rechts is of airco ja/nee. Bij de ene staat ook “extra verwarming” maar wat ze daarmee bedoelen? :wtf
29 maart 2015 om 22:15 #18277545Kijk ook even na of je motortje van je recirculatieklep niet stuk is.
Dit was bij mij het geval, klep bleef dicht staat en ramen sloegen meteen aan.
30 maart 2015 om 05:57 #18277546@Jiang153 wrote:
Goedenavond,
Vandaag kreeg ik steeds beslagen ramen in mijn Astra G. Ik kreeg de tip om mijn interieurfilter te vervangen, maar hoe weet ik welke ik nodig heb als ik het online bestel?
Er kunnen inderdaad twee types op zitten, een vierkante of een rechthoekige. De beste manier om het te weten is om de oude er gewoon even uit te halen en te kijken welke je hebt.
@Chris426 wrote:
Kijk ook even na of je motortje van je recirculatieklep niet stuk is.
Dat was bij mij ook inderdaad. Ik had altijd last van beslagen ramen bij ieder drupje regen wat er viel. Klep was inderdaad kapot. Ik heb ‘m vastgezet in de frisse lucht stand en sindsdien zelfs bij hevige regen nog niet eens de achterruitverwarming aan hoeven hebben.
30 maart 2015 om 07:05 #18277547Recirculatie klep is vaak de oorzaak van beslagen ruiten.
Als de pen op de as afbreekt valt hij dicht.Van het weekend nog gezien bij een Astra-H
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2015 om 10:45 #18277548@TedMechanic wrote:
@Jiang153 wrote:
Goedenavond,
Er kunnen inderdaad twee types op zitten, een vierkante of een rechthoekige. De beste manier om het te weten is om de oude er gewoon even uit te halen en te kijken welke je hebt.
@Chris426 wrote:
Kijk ook even na of je motortje van je recirculatieklep niet stuk is.
Dat was bij mij ook inderdaad. Ik had altijd last van beslagen ramen bij ieder drupje regen wat er viel. Klep was inderdaad kapot. Ik heb ‘m vastgezet in de frisse lucht stand en sindsdien zelfs bij hevige regen nog niet eens de achterruitverwarming aan hoeven hebben.
Kan ik die klep ook met de hand dichtdoen en dan vasttapen oid? Geen zin om alles los te halen :angel
Kan het zijn dat de BEHR standaard in de astra zit of moet ik toch echt even kijken?
30 maart 2015 om 10:50 #18277549Bij mij zat het motortje vast in de dicht-stand, dus ik moest dat ding er wel afhalen om de klep open te zetten (ze moet open staan om geen beslagen ramen te hebben.
Wat je doet:
haal je handschoenkastje weg, dan zie je rechts de klep zitten met ernaast het motortje (klep zit achter een soort plastic tralies, zal je wel zien).
Bedien nu je knop van recirculatie op je bedieningspaneel, als de klep niets doet, is je motortje stuk of is idd dat plastic dingetje afgebroken.
Motortje stuk = klep vast (echt vast) op dichte stand.
Plasticje afgebroken = klep hangt gewoon los, kan je mee bewegen.Succes!
30 maart 2015 om 11:19 #18277550@Jiang153 wrote:
Kan ik die klep ook met de hand dichtdoen en dan vasttapen oid? Geen zin om alles los te halen :angel
Kan het zijn dat de BEHR standaard in de astra zit of moet ik toch echt even kijken?
Ik heb ‘m met de hand in de frisselucht stand gezet en daarna een schroef met een ring erin gedraaid zodat hij aan het rooster vast blijft zitten en dus altijd in de frisselucht stand blijft staan.
En op je tweede vraag: Nee, zoals ik zei kunnen er twee types in zitten, afhankelijk van welk luchtfilterhuis je hebt. Je zult daarvoor je dashboardkastje er even moeten uithalen om te kijken. Als het goed is staat er op of het een BEHR of een Delphi is, zo niet, dan moet je even het filter eruit halen om te kijken of die vierkant of rechthoekig is.
Als je dan toch je dashboardkastje eruit hebt, kun je gelijk die klep even vastschroeven.
30 maart 2015 om 22:55 #18277551Kies gelijk voor een koolstoffilter in plaats van een gewone van papier. De koolstof houdt geurtjes van je voorliggers tegen!
Op de zijkant van het oude filter stonden bij mij de afmetingen van het filter. Dan weet je zeker dat ‘ie straks past.
31 maart 2015 om 17:05 #18277552Oké dashboardkastje gedemonteerd. Recirculatieklep doet het gelukkig gewoon.
Alleen krijg die klep bij het filter niet los. Zitten vast met 2 klemmen alleen weet niet hoe ik die los kan maken
31 maart 2015 om 17:56 #18277553Dacht gewoon schroevendraaiertje tussen en openwriemelen. Let wel op, ze springen nogal makkelijk weg ;).
31 maart 2015 om 22:41 #18277554Zo zat die eerst, half open:
Wanneer is de recirculatieklep gesloten en dus beslaat die niet?
Bij deze:
of deze:
1 april 2015 om 05:22 #18277555Grappig, dat ziet er echt compleet anders dan bij mij. Op de middelste foto zuigt die aan uit het interieur en op de onderste foto zuigt die aan van buiten.
Je gaf eerst aan dat die werkte, maar als die half open blijft staan werkt die dus niet ;) Hij kan of open of dicht.
1 april 2015 om 17:03 #18277556@TedMechanic wrote:
Grappig, dat ziet er echt compleet anders dan bij mij. Op de middelste foto zuigt die aan uit het interieur en op de onderste foto zuigt die aan van buiten.
Je gaf eerst aan dat die werkte, maar als die half open blijft staan werkt die dus niet ;) Hij kan of open of dicht.
Dus hij moet zoals de laatste staan?
Denk zelf dat die half open stond omdat ik toen contact uit deed toen die nog niet klaar was met draaien.
Heb hem nu wel net als de onderste foto staan. Probeer alleen nog steeds filterklep open te maken
1 april 2015 om 17:32 #18277557nou ik heb net ff zitten kijk omdat ik daar ook last van heb maar die van mijn die ziet er heel ander uit dan die op de
foto ik heb dezegr
2 april 2015 om 06:36 #18277558@x18xeturbo wrote:
nou ik heb net ff zitten kijk omdat ik daar ook last van heb maar die van mijn die ziet er heel ander uit dan die op de
foto ik heb dezegr
Zo ziet die er bij mij ook uit. Bij mij was de klep afgebroken van de motor, dus ik heb de motor eraf gehaald en de klep tegen dat rooster geklapt en een schroef met een grote ring door dat rooster in de klep gedraaid, zodat de klep aan dat rooster vast blijft zitten.
Het is even pielen, want je heb niet zo heel veel ruimte, maar als die klep het toch al niet meer doet is het de moeite waard. Daarna ramen goed zemen met spiritus en je hebt nooit meer last van beslagen ramen :thumbup
4 april 2015 om 12:43 #18277559Maar het is dus als die kokerding dicht is hij lucht aanzuigt van buiten en als hij open richting het interieur is dan is die dicht?
4 april 2015 om 16:42 #18277560Jep
4 april 2015 om 16:48 #182775614 april 2015 om 17:11 #18277562bij mijn zat er ook en klep in maar die heb ik er uit gehaald en nu ff kijken of het nog is
gr
5 april 2015 om 11:16 #18277563zo pakt hij de lucht van buiten als ik het me goed herinner had ik hem bij de astra-g ook zo gezet
5 april 2015 om 13:22 #18277564Voor de geïnteresseerden (en zij die het niet weten :p).
De klep op de foto’s van Jiang153 is van een automatische airco (ECC),
de andere soort klep behoort ofwel bij een G met manuele airco, ofwel zonder airco.5 april 2015 om 17:00 #18277565@Chris426 wrote:
Voor de geïnteresseerden (en zij die het niet weten :p).
De klep op de foto’s van Jiang153 is van een automatische airco (ECC),
de andere soort klep behoort ofwel bij een G met manuele airco, ofwel zonder airco.ik heb airco in mijn astra g zitten oke geen ecc maar gewoone airco
gr
5 april 2015 om 20:46 #18277566Ja, dan klopt mijn uitleg toch, niet?
Jij hebt de vlakke klep zeg maar, voor manuele airco, en ecc heeft bolle klep? :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.