Beslagen ruiten

Forumindex Forums Modellen Astra Beslagen ruiten

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Het beslagen ruiten seizoen is weer begonnen, is het nou gewoon een eigenschap van de astra h dat de ruiten vlug beslaan of is er iets anders aan de hand. Bij bevroren ruiten is het gewoon continu poetsen met een doek om het vocht weg te krijgen.

Dit heb ik allemaal gecontroleerd en is goed:
      -Geen zichtbare lekkages (het heeft ook al een tijd niet geregend en toch beslaan de ramen)
      -recirulatieklep werkt prima
      -voorruit is aan de binnenkant schoon
      -airco werkt gewoon en staan altijd aan (ECC)
      -interieurfilter is goed.

Heeft iedereen met een astra h dit probleem?

robert_corsa

even je ramen schoonmaken met glassex.
        je kan eens je interieur filter eruit halen, en dan de blower voluit aanzetten in alle standen.

heb je climat controll?

Juffer1
        Deelnemer

Wat je ook doet : geen Glassex gebruiken !

Glassex bevat een aantal bestandsdelen die zorgen voor een laagje op je glas waardoor je er juist veel meer last van hebt.
          Datzelfde geldt ook voor gebruik van spiritus.

Wat je het beste kan doen is de ramen ontvetten met een goede glasreiniger zoals Mequiars NXT glass cleaner of Dodo Menthol Cleaner icm een glasdoek.
          Daarna de blower op de ramen zetten, ramen op een kiertje zetten en een half uurtje met de kachel of CC op hoog zetten.

wim-v6
          Deelnemer

heeft een tijd niet geregend, maar het is wel KNETTER vochtig buiten met die mist, dat is net zo erg.

Zag gister een zo goed als nieuwe corsa-D (S## in het kenteken) rijden met Flink beslagen ramen,

Ik rijdt met de Vectra eigenlijk altijd met de Airco uit, en heb er vrij weinig last van.

Terwijl bij Carlo juist bij aanzetten van zijn auto altijd de boel beslaat, maar vlug weer schoontrekt hij heeft altijd de airco aan!!

Willem

wim-v6
            Deelnemer

Glassex niet gebruiken inderdaad, mijn ruiten worden hierdoor zelfs wazig en sneller vuil.

Ik gebruik autoruitenreiniger van D2 meestal.

Willem

RISL
              Moderator

Ik heb ook altijd airco uit en had er altijd heel veel last van. Deze zomer is de voorruit vervangen nadat er een flinke steen opgekomen was. Heb nu nergens last van. De kerel van Carglass zei ook al dat de voorruit waarschijnlijk lekte, want bij het uitsnijden ging het op sommige plekken iets te gemakkelijk ;) en dat ik er nu minder last van had.

Maar voor die tijd kon ik iedere week m’n ramen schoonmaken, kachel in iedere stand zetten, niets hielp, behalve met de ramen open rijden (en dan de stoelverwarming aan om zelf niet te bevriezen).

Juffer1
                Deelnemer

Gebruik van de airco zorgt ook voor een vette aanslag

robert_corsa

glassex werkt prima hoor, streeploos en mijn beslagen ramen zijn zo schoon. voor ik de straat uit rij is de helft al weg.

moet wel zeggen dat ik sinds een paar maanden glascleaner gebruik van meq pro. met zo’n glasdoek. maar verschil zit er niet in hoor.

voordeel van glassex is dat dat tenminste echt schoonmaakt, had altijd een zwarte doek :jerry en droogt echt streeploos op, zonder echt moeite te doen.
                    gebruik het nu ook enkele jaren in de douche ruimte. die krijg je niet schoon met glascleaner van welk merk dan ook. lang leve glassex:P
                    -offtopic

je kan je airco aan zetten om de ruiten schoon te krijgen. die blaast droge lucht. als deze goed is, is je raam binnen een minuut schoon.
                    het kan zijn dat je met climat controll wel vaak beslagen ramen heb. heb wel eens gehoort dat dan die condensator vol gelopen is. dit kan ej zien onder je auto, als het goed is loopt er water ergens uit een slangetje. zo niet, is hij verstopt, en blaast de airco (climat control vochtige lucht.
                    geen idee of het waar is, was wel zo bij de nissan vand e zaak.

wim-v6
                    Deelnemer

Ook bij een GOED werkende waterafvoer laat de Airco een Vettige waas achter op de ruit.

Bij gebruik airco zet ik m NOOIT op de ruiten, altijd op voeten,, ten 1e worden alle rammen tegelijk schoon, en ten 2e hoef ik niet iedere 2 weken de ramen schoon te maken.

Willem

Juffer1
                      Deelnemer

@robert_corsa wrote:

glassex werkt prima hoor, streeploos en mijn beslagen ramen zijn zo schoon. voor ik de straat uit rij is de helft al weg.

moet wel zeggen dat ik sinds een paar maanden glascleaner gebruik van meq pro. met zo’n glasdoek. maar verschil zit er niet in hoor.

Pak maar eens een witte doek of keuken papier om het af te nemen… dan merk je het resultaat vanzelf.

@robert_corsa wrote:

het kan zijn dat je met climat controll wel vaak beslagen ramen heb. heb wel eens gehoort dat dan die condensator vol gelopen is

Iedere auto met airco heeft een condensor (is iets heel anders dan een condensator overigens). Enige verschil tussen een auto met airco en climate controle is dat bij climate controle de kachel zelf warm en koude lucht toevoegt om de gewenste temperatuur te behalen en te behouden.

Tusk
                        Deelnemer

in mijn vecta B met ECC had ik nooit last van beslagen ramen.

Nu in mijn astra H (met ECC en airco aan) is mn voorruit binnen een paar minuten ‘schoon’ maar mijn zijramen blijven beslagen :(
                          erg irritant!

TWA
                          Deelnemer

Toevallig veel liefhebbers van patat op McDonald’s? Vette troep in de auto vervoeren geeft een nasty laag op de voorraam. Hoe meer je poetst hoe meer je het er in smeert…

Ach goede voornemens komen er toch weer aan :jerry

Astra16VClub
                            Deelnemer

Het schoonmaken van je ruit is maar een deel voor het voorkomen van beslagen ruiten. Als er veel vocht in je auto aanwezig is dan beslaan ze namelijk alsnog. Het grote probleem is dat de meeste automobilisten geen idee hebben over de werking van de kachel. Iedereen wil het altijd lekker warm hebben en dat is nou juist het grote probleem van beslagen ruiten. In warme lucht zit enorm veel vocht, en alhoewel warmte prima geschikt is om een beslagen ruit weer onbeslagen te maken, blijft die vocht die eerst op je ruit zat in de auto achter. Als je de auto een lange tijd laat staan (bijvoorbeeld in de nacht) dan koelt die warme lucht weer af en slaat het vocht weer neer in de vorm van beslagen ruiten… Moeten we het dan maar koud hebben? Nee. Een warme auto is niets mis mee, zolang je er maar voor zorgt dat je deze warmte en vocht uit je auto drijft voordat je op bestemming bent.

Ik doe altijd het volgende en heb nooit last van beslagen ruiten:
                              – bij droog weer ventilator op stand 1 en kachel op zo koud mogelijk (zo drijf je eventueel aanwezige vocht eruit)
                              – bij een beetje regen ventilator op stand 2
                              – bij zeer harde regen ventilator op stand 3 (de autoradio en de geluid van de regen op je auto ‘dempt’ het ventilatorgeluid
                              – 5 minuten voordat ik op bestemming ben de ventiltor op stand 4 en de kachel op koud (zo breng je de temperatuur in je auto naar beneden en drijf je het vocht eruit
                              – een paar seconden voor bestemming de ramen open om zo alle warmte eruit te drijfen
                              – om de 2 weken de voorruit onvetten (met bijv dreft en zonder water)
                              – bladeren onder de motorkap verwijderen bij de ventilatorrooster en regenafvoerkanaaltjes

Ik hoop dat je/jullie er wat aan hebben.

Spacejam
                              Deelnemer

En het weer weer vollebak raak bij mij, met name de achterzijruiten beslaan vlug, zelf als ik alleen in de auto zit beslaan ze al een beetje met zijn tweeën beslaan ze al aanzienlijk meer. Misschien dat er dan toch ergens een lek zit, heeft iemand tips om te kunnen zoeken of er een lek zit in de auto?

soepkiepe
                                Deelnemer

hmm weet niet als het waar is hoor

oude kranten onder je stoel drukken, schijnt dat je op die manier van je vocht in de auto af komt.
                                  k ga het zelf wel weer ff doen, op stand 2 kan ik ze amper schoonhouden.
                                  heb het raam vaak op een kiertje, werkt ook wel :jerry

kwuyts

@Spacejam wrote:

En het weer weer vollebak raak bij mij, met name de achterzijruiten beslaan vlug, zelf als ik alleen in de auto zit beslaan ze al een beetje met zijn tweeën beslaan ze al aanzienlijk meer. Misschien dat er dan toch ergens een lek zit, heeft iemand tips om te kunnen zoeken of er een lek zit in de auto?

Waarom zou er een lek in zitten, als je ramen beslaan als jij erin zit en ze beslaan extra hard
                                    als je er met 2 in zit lijkt het me vrij duidelijk dat het door je adem etc komt.

Niet?

DeMeistah
                                    Deelnemer

@TWA wrote:

Toevallig veel liefhebbers van patat op McDonald’s? Vette troep in de auto vervoeren geeft een nasty laag op de voorraam. Hoe meer je poetst hoe meer je het er in smeert…

Ach goede voornemens komen er toch weer aan :jerry

ik vreet bijna elke dag wel een keertje savonds een hamburger van de mac ofzo in de auto, kan het toch wel hebben :wors
                                      maar mijn voorruit is voor het laatst meer als een jaar geleden schoongemaakt door de dealer bij aankoop, en heb nooit last van beslagen ramen. zal vast een combinatie van zijn dan

Tusk
                                      Deelnemer

Bij mij ook alleen de stukken waar direct lucht op komt blijven helder. Dus de voorruit en n kleinstukje zijruit. Als ik de airco uitzet beslaan die ook binnen een paar mins

gepost vanaf mn telefoon

Spacejam
                                        Deelnemer

De druppel stonden vandaag tegen de binnekant van de zijramen, dat kan nooit horen in een relatief nieuwe auto :swear.

Ik word er een beetje moe van, ik heb zo’n beetje alles al nagezocht.

b07

wat meestal helpt is de auto weg zetten met circulatieklep dicht en, ventilator op voetenstand.
                                            als je dat niet doet komt de vochtige buiten lucht binnen in de auto en ,krijg je last van beslagen ramen,druppels of ijs.

Spacejam
                                            Deelnemer

de ecc zet de recirculatieklep zelf open als de auto uit gaat dus dat wordt hem helaas niet.

Jefkere

@Tusk wrote:

in mijn vecta B met ECC had ik nooit last van beslagen ramen.

Nu in mijn astra H (met ECC en airco aan) is mn voorruit binnen een paar minuten ‘schoon’ maar mijn zijramen blijven beslagen :(
                                                erg irritant!

Bij mij hetzelfde verhaal en het irritante is dat de bovenkant van de zijruiten mooi zuiver worden en de onderkant (waar ik dus in de spiegel moet kunnen kijken niet… De voorruit is altijd binnen de minuut zuiver…

turbosix
                                                Deelnemer

Ik heb zo’n vochtvreter in m’n auto, zo een die je achter je hoofdsteun hangt. Bij de karwei gekocht dacht ik. Nooit geen vocht meer op m’n ramen.

Spacejam
                                                  Deelnemer

Ik begin haast het idee te krijgen dat de astra h het vocht gewoon veel slechter kwijt kan, mijn corsa b had er minder last van.

Ghanz
                                                    Deelnemer

opel kwaaltje

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 56)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.