Beslagen ruit Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Beslagen ruit Vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    PDM

Hallo,
      Met enige regelmaat heb ik last van een beslagen ruit, zelfs condens.
      Dit treedt mn op wanneer ik de auto na de middag even weer gebruik om van m’n werk even naar huis ga te lunchen.

Dit is erg vervelend, omdat ik de condens moet wegwrijven, waardoor mijn ruit weer vlekkerig is en ik thuis het weer schoon moet maken met Glassex…
      Afgelopen periode bevroor de condens zelf, zodat ik de blower een tijd moest laten blazen.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, heeft iemand misschien een idee?

Greetz PDM

2000
      Moderator

Het lijkt mij óf een lekkage (schijnt vaak langs de kachel te lekken) óf de kachel blijft op recirculeren hangen?

yzf1kr

Gebruik je de airco? En rij je veel kleine stukken?
          Dan ontstaat het probleem dat je airco niet genoeg tijd heeft om al het vocht goed af te voeren.
          Controleer ook je pollen/airco filter eens, die kan ook vochtig zijn.

Makkelijkste manier om alle vocht uit je auto te krijgen is bij droog weer een half uurtje te rijden met de verwarming maximaal aan, en dan als het echt niet meer uit te houden is in de auto even de ramen open te zetten. En dat eventueel eens te herhalen.
          Warme lucht neemt alle vocht op, en de warme vochtige lucht gooi je dan naar buite in ruil voor koudere lucht die minder vocht bevat.

PDM

Ik rijd idd veel kleine stukjes. Maar meestal zonder airco.
            Ik zal je tip even uitproberen, bedankt!

aapje1963
            Deelnemer

Ik heb de airco altijd op auto staan zomer en winter…

geen problemen…. auto staat regelmatig een week stil…of…twee weken, maar snel schoon….zelfs met vier personen..

er is meer over te lezen

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=138064#pid1812822

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.