Forumindex › Forums › Modellen › Astra › beschermen roest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2009 om 12:24 #17212749
hoi,t vieze en koude weer staat weer voor de deur,weet iemand hoe ik me astra daartegen kan beschermen,dorpels wielkasten enz.hy staat dag&nacht buiten en heeft nog geen roest.alvast bedankt.groeten patrick
9 oktober 2009 om 04:48 #17532027Hai Patrick,
Ik heb zelf alle punten waar wat roest zat bewerkt met roeststop en toen afgewerkt met bitumen waar het niet op de lak zat zoals onder de auto, en ja zoals de dorpels ( van binnen ) kan je bijna zelf niet doen of je moet al een compressor hebben en de benodigede spullen om daar iets aan te brengen… maar er zijn bedrijven die dat wel tegen niet te veel kosten voor je kunnen doen.
Groetjes André.
9 oktober 2009 om 11:37 #17532028Ik doe het meestal als volgt ik gebruik oude motorolie(diesel) met een bitumen door elkaar dat verdun ik zodat het nog net verspuitbaar is met een hoge druk spuit met de compressor .heb zo,n pistool met een slangetje en een nevel kop gaat perfect..alle balken aan de binnenkant bespuiten ,, auto op een plek neerzetten zodat hij lekker kan uitdrupplen garage op een oud zijl of elders zeg niet waar ik hem neer zet !!!!!
Bert
9 oktober 2009 om 12:58 #17532029Goede tip famempeters. Die heb ik idd wel is vaker gehoord.
Maar ja, kijk wel uit waar je ‘m neer zet, op een grasveldje ergens in de hoek, en bromsnor komt voorbij en zit ‘t druppelen dan ben je aan de beurt natuurlijk.
9 oktober 2009 om 17:07 #17532030nou koop of heb ik hier voor een oud stuk van dat goedkope dekzeil e 5 bij de bouwmarkt,dat gaat na gebruik opgerold de vuilnis container in .
en ja:hmmz ik heb er wel is een in het grasveld gezet een uurtje
hangt ook beetje af de balken gebruik ik meer oude diesel motorolie omdat het zo kruipt zit overal die bende ,en voor de onderzijde de zwarte body coating van tectyl en dan verdunnen dat het net goed met de druk bus en dat pistool te verspuiten is dat heeft een dicht zet tijd van een uur dan is het druppen over
kan mooi op zo,n zeiltje heb van de week een SORRY alto gekocht voor mijn dochter en die staat nog na te druppen hoor .
voor de bose berichten we hebben allemaal Opel maar is voor de jongste schoolgaand nog ff niet weggelegd hebben in de fam mooie Opel C Corsa te koop over 2 maanden ??? is gewoon nog even niet te doen
Bert
9 oktober 2009 om 17:45 #17532031oke,thanx dan ga ik dat proberen,alleen ff kyken met dat in de dorpels krygen,heb geen compressor,vind wel iets.groeten patrick
10 oktober 2009 om 07:44 #17532032je kan zo,n spuit setje voor weinig kopen bij een kijkschop of zo,n bouwmarkt.je zit zo dicht ??bij duitsland kijk daar is in een bouwmarkt OBI of die grote familia(kaufland) die grote Ratio winkels hebben het ook maar die zit dichtst bij in Trier.. met zo,n gereedschap gebeuren er aan die heeft vaak voor een tientje of 4 al zo,n spuit en banden pom set. en compressoren in alle prijsjes
je kan kijken of je een compressortje kan lenen /huren(gereedschapverhuur service)kost mischien een geeltje voor een dag of weekend gebruiken ze veel voor spijker pistool/ tackers ,, en doe je zelf wat vaker met zo,n ding ze zijn niet zo gek duur.
ik heb die van mij ooit zelf gebouwd staat op een beer van een lpg tank en de cilinders en schakel spullen gekocht maar is wel een zware kan er een auto mee spuiten .
jammer dat je niet wat meer op de buurt zit (hoofddorp) en meer mogenlijkheden weet ik niet .
succes bert
11 oktober 2009 om 11:29 #17532033Hoi of de duvel er mee speelt de Aldi heeft zaterdag 17 ocktober een heel leuke aanbieding compressor inkl spuitset als eerder genoemd voor 89,99.is voor het werk remmen schoonspuiten banden en verf entectyl te spuiten een leuk ding ,
tevens hebber ze een slagmoer sleutel voor de wielen en zi voor 29,99 .als je dan wat wil schaf zoiets dan aan .en is van topcraft met 3 jaar garrantie.
bert
11 oktober 2009 om 18:02 #17532034hoi,oke un kleintje is ja goed genoeg voor de dorpels.deze week kyk ik dan eens by kaufland,ligt 10 min verderop,hebbe ze daar niks ga ik zaterdag by aldi kyken.bedankt voor de tips.maybe un domme vraag maar op welke plek kan ik dan t beste naar binne binne spraye? groeten patrick
11 oktober 2009 om 18:48 #17532035Er zit altijd een gat in de dorpel waar een rubber in zit. Het is dan een kwestie van het rubber er uit halen en de slang er in steken en dan de slang bewegen en de spuit in knijpen.
12 oktober 2009 om 08:39 #17532036in de achter wiel kuipen zit aan de voorzijde 2 rubber stoppen haal ze er uit plak de opengaatenaf onder de balk en pomp er olie /teer in lekker ff laten staan en dan de plakkers van de lekgaten wegtrekken poje er onder en weinig zooi ,,ook ff de wielkastkuipen aan de binnen kant vanuit je koffer bak bekleding stukje losnemen en kijken of je tussen de naad ook zooi kan spuiten .
verder onder de auto zitten in veel balken gestampte gaten steek de spuit er in beter te veel als niks aan bescherming .en ja dat compressortje van de Aldi is net leuk voor je auto onder houd .
astra 1.4 wil je meer weten 2u2 maar .
groet bert
20 oktober 2009 om 17:39 #17532037hey,compressertje gekocht en van t weekend alles lekker in dik olie gezet,was wel un smeerboel;)nou hope dat me mooi astra tje de winter goed doorkomt.groeten patrick
20 oktober 2009 om 20:59 #17532038heb je geen paar foto’s ervan genomen? ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
21 oktober 2009 om 08:15 #17532039Astra 1.4 .
lekker klusje he dat geknoei met die bende maar si wel goede bescherming hoor ,zelf de vroegere tectyl bedrijfjes spoten echt je balken niet vol hoor .
mijn dochters Alto is nu uitgedrupt en heb zo af en toe een veeg van die rommel zitten eff lapje er langs.
heb zelfs bij de Alto de vloer matten losgenomen zitten grote plastic doppen achter verstopt die weggenomen wat een feest die grote gaten . en ook alle hoekjes eerst schoongemaakt beetje menie en dan beetje spuiten .
ook bij de vectra heb ik de dorpel lijhsten losgehad en onder de vloerbekleding in de hoekjes die bagger gespoten .
bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.