Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Beschadiging na banden eromheen leggen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2010 om 08:06 #17728772
Tja… zucht!
Ik ben er inmiddels zwaar moedeloos van geworden. bij 110-120km/h blijft het stuur trillen. Heb geen zin meer om terug te gaan en ook geen zin meer om er nog meer geld tegenaan te gooien.
Ik ga voortaan denk ik maar gewoon naar de Opeldealer in Gorinchem. Hopelijk werken ze daar wat netter.
M’n broertje had de sleutels in ontvangst genomen, was zelf niet thuis. Volgens m’n broertje waren ze naar de spuiter geweest en netjes opgeknapt. Grote onzin dus!
Overigens een vraagje voor de monteurs… Als jullie oude loodjes verwijderen, verwijderen jullie dan voor de klant ook gelijk de plakresten van het oude lood of mag de klant dit zelf doen?
6 oktober 2010 om 08:07 #17728773dit had ik NOOIT geaccepteerd.
de rekening niet betaald en gezegd dit op een nette manier op te lossen.
hoe is hun probleem maar niet door er lood overheen te plakken.
de keren dat er bij mij banden gewisseld zijn hebben ze netjes het lood en de plakresten verwijderd.
ik blijf hier ook altijd bij zodat ik kan zien wat er gebeurt.trillen is denk ik ook een zaak van onbalans, misschien wel door het extra lood wat geplakt is.
6 oktober 2010 om 09:24 #17728774Onbalans (trillen) is inderdaad niks meer dan verkeerde uitbalancering.
Willem
21 oktober 2010 om 08:31 #17728775volgens mij zit de beschadigde velg aan de achterzijde van de auto gemonteerd, dan lijkt het met niet dat deze trillingen in het stuur veroorzaakt.
Daarnaast kan de hoeveelheid lood op de velg ook komen door de kwaliteit van de banden. De goedkopere varianten zijn vaak alleen maar te balanceren met meer lood. Er is sowieso meer lood nodig om een velg gebalanceerd te krijgen als men niet aan de uiteinden van de velg kan plakken/slaan.De kras op de velg is zeker niet netjes van de garage maar het compleet afbreken van de laklaag is zeker niet hun schuld. De lak/coating heeft daar gewoon nooit goed gepakt en nu met het verwijderen van het plaklood is deze los gekomen.
21 oktober 2010 om 16:03 #17728776AnoniemLid sinds:
1 January 1970onzin dat zo,n plak lood de enige oplossing is
je kunt ook de band weer ff losdrukken
een halve slag draaien
en dan weer oppompendat wil nog wel eens helpen
als er echt veel lood op moet
heeft waarschijnlijk de band (wel vaak de goedkopere)
en de velg een beetje onbalansals die 2 net bij elkaar zitten
kom je aan veel looddaar dan de band tenopzichte van de velg te verdraaien
kun je meest met veel minder lood toe;)maar blijft een lompe oplossing van
deze banden boerkwam ik ook nevver nooit weer;)
24 oktober 2010 om 07:48 #17728777als ik zo is de hoeveelheid lood zie dan zou is denken aan het richten van je velg:o
enne idd dat stoeprandje dat doe je band en je velg zeker geen goed :argue
als ik dit zo lees dan doet dit me denken aan Hassan en Ali praktijken haha.
wat een beunhazen zeg :vertag
maar goed wat hierboven gezegd is dat zal ik zeker maar is proberen……
suc6
gr vinc
24 oktober 2010 om 20:47 #17728778probleem is dat ze tegenwoordig geen lood meer mogen gebruiken.( heb ik ook op me werk)
tegenwoordig word zink gebruikt en dat is echt volkomen K*T.ten eerste is het soortelijke gewicht lager dan dat van lood dus de plakstrips zijn groter.
ten tweede roest die rommel nog ook!!!!!!!
van mij mag dat oude lood weer terug komen, t word toch altijd gerecycled…….
5 november 2010 om 19:39 #17728779origineel gepost door rowanvanvlierden
Overigens een vraagje voor de monteurs… Als jullie oude loodjes verwijderen, verwijderen jullie dan voor de klant ook gelijk de plakresten van het oude lood of mag de klant dit zelf doen?De plakresten worden er zelden tot nooit afgehaald! Ik doe het zeer zeker niet in ieder geval!
5 november 2010 om 20:33 #17728780origineel gepost door Detailing4you
origineel gepost door rowanvanvlierden
Overigens een vraagje voor de monteurs… Als jullie oude loodjes verwijderen, verwijderen jullie dan voor de klant ook gelijk de plakresten van het oude lood of mag de klant dit zelf doen?De plakresten worden er zelden tot nooit afgehaald! Ik doe het zeer zeker niet in ieder geval!
Idd gebeurt nooit.
Je bent daar een half uur extra per auto mee bezig.
Is niet te doen.origineel gepost door jermir
probleem is dat ze tegenwoordig geen lood meer mogen gebruiken.( heb ik ook op me werk)
tegenwoordig word zink gebruikt en dat is echt volkomen K*T.ten eerste is het soortelijke gewicht lager dan dat van lood dus de plakstrips zijn groter.
ten tweede roest die rommel nog ook!!!!!!!
van mij mag dat oude lood weer terug komen, t word toch altijd gerecycled…….
En hoe vaak je het “loodje” kapot slaat.
Lood is zacht en past zich aan de velg aan.
Je ziet ook vaak dat zink er af valt.5 november 2010 om 21:03 #17728781Dat vele plaklood ligt vaak ook aan de goedkope banden die gemonteerd worden.
Als t nog trilt gewoon bij een andere bandenboer laten balanceren.
Zit er wel een pasring tussen de naaf en wielen?
6 november 2010 om 10:59 #17728782origineel gepost door louwe 16 klepper
onzin dat zo,n plak lood de enige oplossing isje kunt ook de band weer ff losdrukken
een halve slag draaien
en dan weer oppompendat wil nog wel eens helpen
als er echt veel lood op moet
heeft waarschijnlijk de band (wel vaak de goedkopere)
en de velg een beetje onbalansals die 2 net bij elkaar zitten
kom je aan veel looddaar dan de band tenopzichte van de velg te verdraaien
kun je meest met veel minder lood toe;)maar blijft een lompe oplossing van
deze banden boerkwam ik ook nevver nooit weer;)
zat ik net te denken,toen ik dit las.. :hmmz:hmmz
ik haal alleen de lijmresten weg,als het te zien is
en als het mooie/nette velgen zijn..maar zoveel lood plakken en dan uitbalanceren werkt niet..
bestaat zoiets als ‘Middelpuntvliedende kracht’..27 december 2010 om 19:19 #17728783Toen ik nog bij profile werkte verwijderde ik altijd die plakresten zeker bij zon velgen en daarna met remmenreiniger zuiver maken waar je opnieuw ging plakken , en daar hadden we zon balanceer aparaat dat uitrekende dat je het bijna altijd achter de spaak kon plakken mocht je dit perse willen .
2 januari 2011 om 21:54 #17728784de loodjes zijn per 5 gram. er zit 55 gram op de wielen aan de buiten kant.
nu weet ik alleen niet of er statish is gebalanceerd dus of er aan de binnen kant ook nog wat zit.
het los laten van de lak laag zie ik ook vaker bij mij op het werk. meestal bij de goed kopere velgen of knikkerbus gespot zonder een goede ondergrond.
wat betreft het nabalanceren gewoon mee terug gaan. volgens mij heb je niks fout gedaan, of je moet hier een verhaaltje ophangen, en dan balanceren ze het zo nog een keer uit.
wat betrefd de banden. als ik goed kijk zijn ze van het merk goodyear hier durf ik zeker 20 rondjes mee op de ring te rijden. ik vind ze zelf geweldig rijden. mits we het over de goeie banden hebben
en als je goed kijkt naar de foto’s zie je dat bij foto 1 de schade bijna over de afgebogen rand valt. bij foto 2 is dit echter niet zo, kun je zien door dat het lood 2 mm van de rand af zit.
dus ze hebben er niet somaar overheen geplakt maar daadwerkelijk iets aangedaan alleen je weet niet wat ;)
3 januari 2011 om 18:10 #17728785Lijken mij Kumho’s te zijn op de foto ;)
5 januari 2011 om 18:16 #17728786haha :D foutje :P
29 januari 2011 om 09:04 #177287871 (laat) advies
Ga de volgende keer naar een
banden en velgen specialist
niet naar een garage heb hier al vaker klachten
over gehoord. Een specialist heeft
alle loodjes in soortjes en maatjes.
Verder had je nog korting kunnen vragen op de rekening
als ”pleister op de wonden” Hun hebben het geld
ontvangen en jij zit met de brokken.17 februari 2011 om 22:45 #17728788Ik rijd momenteel op winterbanden rond. Over een poosje gooi ik weer de mooie velgjes eronder. Als pleister op de wond leggen ze voor een zacht prijsje mijn verlagingsset eronder + dat de banden opnieuw netjes uitgebalanceerd + uitgelijnd worden.
Ik wil ook weer niet te hard tegen ze zijn, mag zelf graag aan mijn astratje klussen. Heb ik een x wat nodig zijn ze nooit te beroerd om mij gereedschap te lenen.
Ik vond dit persoonlijk wel een mooie tegemoetkoming.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.