Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Beschadiging na banden eromheen leggen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2010 om 18:25 #17225945
Heb van de week bij de garage nieuwe banden eromheen laten draaien.
Met het balanceren hebben ze de oude loodjes eraf geslagen en daarmee de powdercoating stukgeslagen. Veel lange diepe groeven en afgebladderde coating is het resultaat.
Dit weekend willen ze dit gaan opknappen, ik vroeg me af of iemand kan vertellen of dit wel mogelijk is met gecoate velgen?
14 september 2010 om 18:27 #17728748AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah bijwerken zal wel gaan
maar wordt niet wer zo als dat ze van de poedercoater kwamenof ze moeten al de banden er af trekken
en opnieuw stralen en poedercoaten:o14 september 2010 om 18:33 #17728749Heb je enig idee wat het zou kosten om dit opnieuw te laten doen. Heb de rekening van €440,- gelukkig nog niet betaald, dus heb een stokje achter de deur.
Verder ben ik bang dat met deze winter vanwege de beschadiging de rest van de coating er ook afspringt met een paar goede nachten vrieskou en de komende pekel op de weg
15 september 2010 om 14:58 #17728750Laat je eens informeren bij wheeltrim in nijkerk.
Is een zeer goed adres.
Mvg michel
15 september 2010 om 21:34 #17728751origineel gepost door Ascona19
Laat je eens informeren bij wheeltrim in nijkerk.Is een zeer goed adres.
Mvg michel
Dankje… ik zal ze morgen eens een mailtje sturen wat het eventueel zou kunnen gaan kosten.
15 september 2010 om 21:56 #17728752Had jij je velgen laten poedercoaten, en daarna laten balanceren met slaglood?
Het lijkt mij dat je het over de zichtkant van de velg hebt?
Dat je dat aan de binnenkant van de velg doet kan ik wel begrijpen, maar op mooie nieuwe wielen ook aan de zichtkant…….nee das een beetje stom.
Daarom Plaklood.
Zelfs een gelakte lm. velg doe je geen slaglood op aan de zichtkant…..Dat is vragen om dit soort gekkigheid.
16 september 2010 om 17:44 #17728753origineel gepost door Fearless
Had jij je velgen laten poedercoaten, en daarna laten balanceren met slaglood?Het lijkt mij dat je het over de zichtkant van de velg hebt?
Dat je dat aan de binnenkant van de velg doet kan ik wel begrijpen, maar op mooie nieuwe wielen ook aan de zichtkant…….nee das een beetje stom.
Daarom Plaklood.
Zelfs een gelakte lm. velg doe je geen slaglood op aan de zichtkant…..Dat is vragen om dit soort gekkigheid.
He…
Nope, het was gewoon plaklood. De monteur bij de garage vond dat het tijd was voor weekend en besloot de schroevendraaier onder het plaklood te zetten en dmv een flinke slag en in één stoot een stripje lood eraf te wippen.
Slaglood op een lichtmetalen velg? zover ik weet gaat dat zelfs niet, maar ik kan er naast zitten
16 september 2010 om 19:22 #17728754Slaglood kan wel, ligt er aan wat voor rand er aan de velg zit.
Maar goed, plaklood wordt dus aan de binnenkant geplakt. Dus jou beschadigingen zitten achter het hart van de velg lijkt me.
Dan volstaat een spuitbus met een goed lakje wel, wel afplakken wat niet onder gespoten moet worden ;)
17 september 2010 om 08:52 #17728755Ik zal vanmiddag als ik thuis ben een foto posten… Het zit achter het ventiel, meer richting buitenzijde velg dus.
17 september 2010 om 10:39 #17728756Dan is de velg geoxideerd onder de laklaag….
Heb je ze zelf laten poedercoaten of waren de wielen al zo?
Velgjes poedercoaten kost 150 euro ongeveer….Inclusief stralen.17 september 2010 om 11:23 #17728757Ze waren al gepoedercoat toen ik de velgen kocht. Ik weet dat ze er nu erg vies uit zien op de foto. Had ze bewust nog niet schoongemaakt zodat ze bij de garage goed konden zien dat de beschadiging door hun is veroorzaakt.
17 september 2010 om 13:10 #17728758is denk een moeilijk probleem, als de laag op zich vast zit, zoals het hoort, krijg je deze er niet af, als je plak lood verwijderd, en om de boel weer in balans te krijgen, zal dat wel moeten, dus persoonlijk denk ik dat de meeste schuld (als je daar van kunt spreken) bij de velg ligt, en niet bij de monteur, want die doet ook alleen wat noodzakelijk is, en als ik de foto zie, heeft de lak gewoon niet echt vast gezetten
en hoe krijg je anders dat plak lood eraf ???
17 september 2010 om 13:39 #17728759AnoniemLid sinds:
1 January 1970plak lood kun je met een scherp stanley mes
wel snijden
dan bedoel ik eigenlijk zo,n breekmes en dan helemaal uitgeschoven;)maar inderdaad als ik de beschadiging zie
denk ik ook eerder aan het verkeerd voorbewerken
voor het coaten aan;)17 september 2010 om 14:04 #17728760deze velgen zijn eerst niet gestraald zo te zien
en volgens mij zijn ze ook niet gecoat
zijn gewoon gespoten denk ikals ze al een tijd geleden zijn gecoat tik je het er niet zomaar af
coaten is hard en breekt er niet zomaar afdeze zijn gewoon gespoten denk ik en geschuurd je ziet de schuurkrassen er nog in staan onder de lak
dus bij spuiten en uit poetsen is het beste dan nu
17 september 2010 om 14:33 #17728761Ik vind het inderdaad ook moeilijk te zeggen, maar heb toch 440 euro betaald voor de nieuwe banden en eromheen laten draaien van de banden. Vind dat ik voor dat geld toch wel een redelijke service moet krijgen. Bij de bovenste foto valt overigens op zich goed te zien dat er een stevige kras van een schroevendraaier in de velg zit.
Dit weekend gaan ze het proberen te fixen, wanneer de auto terug is zal ik nog een foto plaatsen van het eindresultaat.
Ben benieud wat jullie reacties zijn daarop17 september 2010 om 16:08 #17728762Je hebt 4 banden voor 440 per incl montage 215 40 17 zie ik…….
Goeie prijs…….daar doe ik het niet voor op het werk.Deze velgen zijn niet gepoederd, het lijkt mij gewoon origineel…..en dus gewoon gelakt.
Als een velg ouder wordt gaat die oxideren hier en daar. en wordt de laklaag gewoon bros.
En met plaklood er af trekken wil dan wel eens de boel los laten.Ik vind dat je de monteur niet echt de schuld moet geven van zoiets, hij kan er niet veel aan doen dat je velgen niet de nieuwste meer zijn.
Ik liet ze mooi een keer stralen en poedercoaten, zo heel duur is het niet en je hebt weer super nette wieltjes.
18 september 2010 om 02:32 #17728763origineel gepost door Fearless
Je hebt 4 banden voor 440 per incl montage 215 40 17 zie ik…….
Goeie prijs…….daar doe ik het niet voor op het werk.Deze velgen zijn niet gepoederd, het lijkt mij gewoon origineel…..en dus gewoon gelakt.
Als een velg ouder wordt gaat die oxideren hier en daar. en wordt de laklaag gewoon bros.
En met plaklood er af trekken wil dan wel eens de boel los laten.Ik vind dat je de monteur niet echt de schuld moet geven van zoiets, hij kan er niet veel aan doen dat je velgen niet de nieuwste meer zijn.
Ik liet ze mooi een keer stralen en poedercoaten, zo heel duur is het niet en je hebt weer super nette wieltjes.
Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het vrij prijzig was, maar gezien je opmerking denk ik dat je er wel verstand van heb.
Ik kom ook graag bij deze garage aangezien ze toch wel een zeer goede service hebben. Toch wilde ik het hier dubbelchecken. Nogmaals, eind van het weekend zal ik het eindresultaat posten van hun opknapbeurt.
Ben benieuwd wat ik en uiteraard jullie ervan vinden
20 september 2010 om 18:15 #17728764De auto stond zondagavond weer netjes op zijn parkeerplekkie gestald. Uiteraard gelijk naar het resultaat gekeken, dit stelde me toch een beetje teleur. Ter plaatse waar de lak eraf was geslagen hebben ze nieuwe loodjes geplakt, zo had ik het vast en zeker zelf ook opgelost. Hoop wel dat ze er iets overeen hebben gespoten alvorens ze deze erop hebben geplakt, hier hoor je me verder ook niet meer over klagen.
Helaas hebben ze de groeven die door hun schroevendraaier gemaakt zijn in mijn velg laten zitten, daar zijn ze verder niet aangeweest. Best zonde!!!
Ook na het balanceren van de banden trilt mijn stuur nog vrij hevig bij snelheden van 110 / 120 km/h. Heb na een diepe zucht de rekening toch maar overgemaakt en half een besluit genomen er verder maar geen woord meer aan vuil te maken.
Iemand een idee of het vaker gebeurt dat na het balanceren het stuur nog vrij heftig trilt? Dan laat ik er namelijk een keertje door een ander bedrijf naar kijken.
Hier zijn overigens de foto’s van het eindresultaat.
20 september 2010 om 18:57 #17728765AnoniemLid sinds:
1 January 1970vind wel dat er veel lood opzit:o
en als alles goed gebalanceerd is moet je eiegnlijk geen trillingen meer hebben:o;)maar jij mag zelf ook wel wat zuiniger op je banden wezen:o:o
want zo tegen de stoeprand geparkeerd
worden ze echt niet beter van:o;)zelfs kans op canvas breuk;)
20 september 2010 om 19:28 #17728766origineel gepost door louwe 16 klepper
vind wel dat er veel lood opzit:o
en als alles goed gebalanceerd is moet je eiegnlijk geen trillingen meer hebben:o;)maar jij mag zelf ook wel wat zuiniger op je banden wezen:o:o
want zo tegen de stoeprand geparkeerd
worden ze echt niet beter van:o;)zelfs kans op canvas breuk;)
Je haalt me de woorden uit de mond!!!
20 september 2010 om 20:19 #17728767Auto staat inmiddels weer van de stoep af. De monteur had de auto bij mij thuis voor de deur gezet en waarschijnlijk zo tegen de stoep aangezet.
EDIT:
Dat lood overigens, dat heeft de monteur over de beschadiging heen geplakt. Denk dat hij zoveel nodig had om alles af te dekken en het vervolgens opnieuw heeft gebalanceerd met contragewichtjes
23 september 2010 om 06:51 #17728768AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan zou er recht tegenover dit plak lood ook lood
moeten zittenals dat zo is dan zou ik er geen genoegen meenemen:o
en wel erg lomp dat iemand die zelf banden monteerd
cq monteur is zo een auto van een klant parkeerd:thumbdown:thumbdown27 september 2010 om 20:09 #17728769Als ze zo met mijn velgen en auto omgingen, dan ging ik er al helemaal niet meer heen. En dat afplakken met lood is al helemaal een belachelijke oplossing, geen wonder dat het gaat trillen.
29 september 2010 om 12:47 #17728770Heb je ze bij een werktuigenvereniging/loonbedrijf laten balanceren? Wat een stel boeren.
Volgens mij zijn die loodjes bedoelt voor motorwielen, die wegen geen drol dus daarom had hij er zoveel nodig.
29 september 2010 om 20:51 #17728771die loodjes zijn niet voor motorwielen alleen hoor.. zijn loodjes van 5 en 10 gram, om en om op een strip.
bij deze alleen maar 10 gram denks
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.