Forumindex › Forums › Modellen › Astra › beroerd lopen astra gsi update uitgelezen!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2010 om 16:24 #17217996
dag mensen,
ik ben bezig et de astra apk klaar te maken. nou heb ik alles zover klaar, alleen auto wil maar niet fatsoenlijk stationair lopen.
heb stationairregelaar al schoongemaakt,
verdelerkap/rotor/bougiekabels nieuw erop
katalysator er weer onder
motronic geresetiemand een idee verder?
gr stefan
27 februari 2010 om 16:27 #17621856welk type motor is het?
heeft ie een hoge uitstoot?27 februari 2010 om 16:58 #17621857is c20ne… uitstoot word maandag gemeten..
27 februari 2010 om 17:06 #17621858loopt ie laag, hoog, onregelmatig ?
27 februari 2010 om 17:09 #17621859ongever 800/850 toeren maar stotterd/bokt heel erg
27 februari 2010 om 17:21 #17621860origineel gepost door opelvssn
ongever 800/850 toeren maar stotterd/bokt heel ergdas ook wel aan de lage kant jah, hij stotterd/bokt zeker net alsof hij elk moment kan uitvallen ?
de stappenmotor, doet ie het ook.. hij gaat open en dicht zegmaar ?
27 februari 2010 om 17:27 #17621861ja net of ie ene moment genoeg brandstof heeft en dan weer niet… blok staat ook te schudden in de auto..
stappenmotor moet je die met hand( of schroevendraaier) los kunnen doen, dat doet ie namelijk niet
27 februari 2010 om 17:36 #17621862net gecontroleerd, gaat wel open en dicht
27 februari 2010 om 17:45 #17621863testen stappenmotor
stappenmotor los halen.
stekker erop drukken
iemand Contact aan laten zetten.
kijken of je stappenmotor opent en sluit.
dacht dat dit type stappenmotor niet met de hand kon worden geopend??
Willem
27 februari 2010 om 18:43 #17621864dankje wim, gaat ik dat morgen als het licht is ff proberen,
kon deze stappenmotor met het puntje van de vinger zo heen en weer bewegen.
gr
27 februari 2010 om 18:45 #17621865ik heb volgens mij nog wel zo’n stappenmotor liggen.. als je em nodig hebt hoor ik het wel :)
27 februari 2010 om 21:39 #17621866okeej, ja zou kunnen hoor dat je m kan open drukken..
maar op werking controleren doe je met de stekker erop en contact aan zetten.
Willem
27 februari 2010 om 21:44 #17621867hoeveel sap zit er nog in de tank ?
kan ook leuke storingen veroorzaken
theun
27 februari 2010 om 23:09 #17621868tank zit nog voor 60 % vol.
glenn, bel morgen wel ff kom ik m ff halen, niet geschoten is altijd mis :vertag
van de week nog ff nieuwe bougies en benzinefilter halen, zal mis ook iets helpen.
28 februari 2010 om 21:06 #17621869Ben er wezen kijken, andere stappenmotor geprobeert.. nauwelijks verschil. Wel zat er een rond plat ding tussen de brandstofleiding.
Vanaf de tank naar dat ding zat er druk op ( leiding hard ) vanaf dat ding naar de injectorrail was niet hard, wssnlijk geen druk dus. Weet iemand wat voorn apparaat dat is ? het hoort er in iedergeval origineel niet tussen.
28 februari 2010 om 21:47 #17621870nee idd, haal morgen ff stukje brandstofleiding, vervang ik die compleet vanaf schutbord naar blok, loopt ie dan nog niet beter, gaat ie eruit en komt er ander blok in.
1 maart 2010 om 14:58 #17621871nou vandaag uitgelezen via Paperclip methode :D…
werd er alleen niet vrolijk van, blijken nogal wat storingen in te zitten:code 19,
code 21,
code 57
code 61
en code 71…iemand een idee?
1 maart 2010 om 16:44 #1762187219 : Krukassensor geeft onjuist signaal
21 : Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
57 : Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
61 : Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
71 : Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
Toevalig stekkertjes losgehad?? wel veel fouten! kan zo zijn dat de stekkertjes los zijn geweest.
wat ook wel SOMS kan is dat de stekkers zelf smerig zijn en dat zij slecht contact hebben.
daar kan hij van gaan storen, gewoon even de stekkers enzo schoonmaken met BVB remreiniger ofzo, of contact spray.
1 maart 2010 om 16:53 #17621873als je een dot gas geeft valt hij dan uit? en als je langzaam gas geeft komt hij dan wel op toeren?
dat platte dingetje in je benzine leiding is een soort buffertje kun je er gewoon tussen weghalen,(tenminste heb ik gedaan en geen probleem gehad)
gr chris
1 maart 2010 om 17:45 #17621874ik denk dat je de stekkers van de Lmm en de gaskleppotentiemeter hebt omgewisseld..
dit is namelijk mogelijk.1 maart 2010 om 18:03 #17621875origineel gepost door opelrulez1990
19 : Krukassensor geeft onjuist signaal21 : Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
57 : Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
61 : Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
71 : Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
Toevalig stekkertjes losgehad?? wel veel fouten! kan zo zijn dat de stekkertjes los zijn geweest.
wat ook wel SOMS kan is dat de stekkers zelf smerig zijn en dat zij slecht contact hebben.
daar kan hij van gaan storen, gewoon even de stekkers enzo schoonmaken met BVB remreiniger ofzo, of contact spray.
gaat morgen ff de stekkers schoonmaken, heb zelf nog nix los gehad… liep al heel slecht toen ik m kocht, maar de basis was hard en daar ging t om..
@ chris b, nee vol gas of langzaam gas hij komt gewoon op toeren. als de nieuwe slang morgen binnen is dan haal ik dat platte ding er gewoon uit…
@ carlo, ik gaat die ff omwisselen zo, thanx king:
1 maart 2010 om 18:12 #17621876heb je niet gewoon een massa probleem in het motorruim?
kunnen sensoren ook leuk van flippen.
1 maart 2010 om 20:18 #17621877massa is naar mijn weten goed,
stekker van luchtmassameter en gaskleppotentiemeter kunnen niet gewisseld worden…
waarschijnlijk andere kabelboom en inlaatgedeelte op de kop kunnen tikken.
1 maart 2010 om 23:07 #17621878Zet voor de zekerheid even een startkabel tussen je blok en de minpool van je accu.
Dan heb je een evt. massaprobleem in ieder geval verholpen.
Controleer ook even het punt waar de massa van de kabelboom aan het blok geschroefd zit.
Bij mijn D-Kadett was daar 1 van de draden doorgebroken en zat hij alleen nog vast in de ‘krimpkous’ die om die draad heen zat.
Ik had de mazzel dat ik de draden daar even aan de kant moest halen om ergens anders bij te kunnen. Toen had ik ineens een los kabeloogje in mijn hand. Kan je lang naar zoeken……..2 maart 2010 om 16:01 #17621879gecheckt en goed,
update, heb een andere kabelboom en ecu geprobeerd, loopt inmiddels op 950/1000 toeren ( normaal denk ik ) maar stotterd nog heel iets,
zometeen filmpje en foto’s -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.