Benzinetank gekrompen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Benzinetank gekrompen?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Dirck

De vorige garage heeft , toen de LMM stuk was, van alles doorgemeten en vervangen. Onder andere de benzinepomp van mijn Corsa. Foutje natuurlijk, maar het heeft wel tot gevolg dat nu de benzinetank maar ongeveer 20 liter aan kan. De tankhals staat dan ook vol, en na goed 325km begint de motor te stotteren van bezinegebrek.
      Er zal dus wel ergens een ontluchting of zo zijn verstopt, maar waar vind ik die en hoe ga ik te werk.
      Het gaat om een Corsa B swing uit 1999 met x12xe motor

Groet

Dirck

Dr.Ed

Te korte benzinepomp(???) zit ik aan te denken. Zit niet diep genoeg in de tank, of een montagefout. Iemand kennis van de diverse corsa brandstofpompen die mijn verhaal kan bevestigen of ontkennen…..

Dr.Ed

Wat zegt je benzinemeter btw als de tank “leeg”is?

jeroenk
          Deelnemer

http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/15/273/4255/” onclick=”window.open(this.href);return false; even rechtsbovenaan op engels zetten :)

Dirck

@Dr.Ed wrote:

Wat zegt je benzinemeter btw als de tank “leeg”is?

Dan zit er nog een liter of 15 in…

Aanzuigslangetje vergeten of zit dat er niet aan? Geen idee..

wim-v6
              Deelnemer

rijdt eens met de dop los gedraait..

Willem

Dirck

Je bedoelt dat de ontluchting niet goed werkt, á lá het gaatje in de benzinedop bij ‘n brommer? Er zit volgens de OPCOM ergens een ontluchtingsrelais / gevalletje. Zelf had ik hier al eens aan gedacht maar ik kan het tikkende dingetje niet vinden. Waar zit het ergens in de buurt van de motor neem ik aan , maar waar ongeveer.

Morgen rijd ik met een halflosse dop,, zal ook eerst kijken of het sist als ik hem los draai na het rijden. Je doelt op onderdruk neem ik aan.?

Dirck

wim-v6
                  Deelnemer

jupzz

ja alleen is die meestal het probleem niet.

zit rechts ergens op de motor, klepje met 2 vacuumslangen en een blauw / zwart stekkertje

Dirck

Heeft even geduurd, maar nu lijkt het vooral in de benzinemeter zelf te zitten. Die geeft zo’n beetje 10-15 liter te weinig aan, al is dat ook niet betrouwbaar. vanmorgen riep het metertje dat de tank leeg was, maar met tanken ging er maar 27 liter in. Verbruik is ongeveer 1 op 15.
                      Wel fluit nu de benzinepomp als de tank wat leger raakt. Zouden ze toch een verkeerde pomp erin gezet hebben, die het te warm krijgt.
                      Zit de tankvlotter trouwens aan de pomp vast?

BlackDevil

Had een keer hetzelfde probleem: benzinemeter gaf te weinig aan en het benzinepompje in de meter ging niet meer branden bij het bereiken van het reservepeil. Vlotter uitgewisseld en ook de benzinemeter. Toen was het weer zoals het hoort. Vlotter is in de behuizing van je benzinepomp vastgeklikt.

Probeer echter eerst eens met het uitwisselen van de spanningsstabilisator aan de achterzijde van je tellerhuis. Die kan ook schommelingen in de meter veroorzaken. Ligt het daaraan, dan geeft ook je koelvloeistofthermometer een foutieve waarde aan.

Dirck

Koelvloeistof meter werkt goed, na uitwisselen vanthermostaat. Is mooi stabiel op rond 90 -95 graden.

Hoe haal je die benzine pomp los?

Slangen los en dan losdraaien -tikken ? Lijkt op een soort bajonetsluiting, klopt dat?

corsa14slow
                          Deelnemer

pomp zit in de houder geklikt en die zit ook weer in een houder geklikt (2delige houder) als ik het goed herinner moet je 3 clipjes naar binnen drukken (richting de pomp) en dan komt de pomp los…

Dirck

En hoe haal je nu die houder los? Bajonet?

BlackDevil

Een kleine How To:

Voordat je iets gaat losmaken eerst de benzinedruk in je leidingen afbouwen. Bij de mijne doe ik dat door de zekering van de brandstofpomp eruit te trekken, de auto te starten en wachten tot hij vanzelf uitslaat. Dan nog 2 of 3 keer de startmotor ronddraaien en dan is de druk eraf.

Plastic afdekking in de bodemplaat (onder je achterbank rechts) afnemen. Eerst de benzinetoevoer- en retourleiding losmaken en afschuiven. De klemmetjes zijn krengen. Schroevendraaier ertussen en voorzichtig wrikken. Daarna vervangen door passende schroefklemmetjes. Vervolgens de stekker van de electra eraf. Dan een schroevendraaier in een opening van de sluitring zetten en een paar keer in een draaiende richting een kleine tik met een hamer geven tot hij loskomt. Dan kun je hem naar boven toe wegnemen. Deksel van de pomp voorzichtig afnemen met de rubberafdichting, kabel van de vlotter aan de onderkant van het deksel losmaken en deksel aan de kant leggen. En dan zie je de pomp al zitten. Aan de linkerzijkant is de vlotter in de behuizing geklikt. Aan het haakje kun je hem naar boven toe eruit trekken. En de pomp maak je inderdaad los door de 3 clipjes aan de bovenkant samen te drukken en de pomp naar boven toe eruit te trekken.

Als je alles terugmonteert goed opletten dat de rubberafdichting van het benzinepompdeksel goed ligt, anders stroomt bij de volgende tankbeurt de benzine er aan de onderkant van je Corsa weer uit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.