Benzinetank gekrompen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Benzinetank gekrompen?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252943
    Dirck
      Lid sinds:
      30 August 2012

      De vorige garage heeft , toen de LMM stuk was, van alles doorgemeten en vervangen. Onder andere de benzinepomp van mijn Corsa. Foutje natuurlijk, maar het heeft wel tot gevolg dat nu de benzinetank maar ongeveer 20 liter aan kan. De tankhals staat dan ook vol, en na goed 325km begint de motor te stotteren van bezinegebrek.
      Er zal dus wel ergens een ontluchting of zo zijn verstopt, maar waar vind ik die en hoe ga ik te werk.
      Het gaat om een Corsa B swing uit 1999 met x12xe motor

      Groet

      Dirck

      #18075754
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Te korte benzinepomp(???) zit ik aan te denken. Zit niet diep genoeg in de tank, of een montagefout. Iemand kennis van de diverse corsa brandstofpompen die mijn verhaal kan bevestigen of ontkennen…..

        #18075755
        Dr.Ed
          Lid sinds:
          9 October 2011

          Wat zegt je benzinemeter btw als de tank “leeg”is?

          #18075756
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            http://ecat24.com/opel/catalog/parts/1/15/273/4255/” onclick=”window.open(this.href);return false; even rechtsbovenaan op engels zetten :)

            #18075757
            Dirck
              Lid sinds:
              30 August 2012

              @Dr.Ed wrote:

              Wat zegt je benzinemeter btw als de tank “leeg”is?

              Dan zit er nog een liter of 15 in…

              Aanzuigslangetje vergeten of zit dat er niet aan? Geen idee..

              #18075758
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                rijdt eens met de dop los gedraait..

                Willem

                #18075759
                Dirck
                  Lid sinds:
                  30 August 2012

                  Je bedoelt dat de ontluchting niet goed werkt, á lá het gaatje in de benzinedop bij ‘n brommer? Er zit volgens de OPCOM ergens een ontluchtingsrelais / gevalletje. Zelf had ik hier al eens aan gedacht maar ik kan het tikkende dingetje niet vinden. Waar zit het ergens in de buurt van de motor neem ik aan , maar waar ongeveer.

                  Morgen rijd ik met een halflosse dop,, zal ook eerst kijken of het sist als ik hem los draai na het rijden. Je doelt op onderdruk neem ik aan.?

                  Dirck

                  #18075760
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    jupzz

                    ja alleen is die meestal het probleem niet.

                    zit rechts ergens op de motor, klepje met 2 vacuumslangen en een blauw / zwart stekkertje

                    #18075761
                    Dirck
                      Lid sinds:
                      30 August 2012

                      Heeft even geduurd, maar nu lijkt het vooral in de benzinemeter zelf te zitten. Die geeft zo’n beetje 10-15 liter te weinig aan, al is dat ook niet betrouwbaar. vanmorgen riep het metertje dat de tank leeg was, maar met tanken ging er maar 27 liter in. Verbruik is ongeveer 1 op 15.
                      Wel fluit nu de benzinepomp als de tank wat leger raakt. Zouden ze toch een verkeerde pomp erin gezet hebben, die het te warm krijgt.
                      Zit de tankvlotter trouwens aan de pomp vast?

                      #18075762
                      BlackDevil
                        Lid sinds:
                        4 January 2009

                        Had een keer hetzelfde probleem: benzinemeter gaf te weinig aan en het benzinepompje in de meter ging niet meer branden bij het bereiken van het reservepeil. Vlotter uitgewisseld en ook de benzinemeter. Toen was het weer zoals het hoort. Vlotter is in de behuizing van je benzinepomp vastgeklikt.

                        Probeer echter eerst eens met het uitwisselen van de spanningsstabilisator aan de achterzijde van je tellerhuis. Die kan ook schommelingen in de meter veroorzaken. Ligt het daaraan, dan geeft ook je koelvloeistofthermometer een foutieve waarde aan.

                        #18075763
                        Dirck
                          Lid sinds:
                          30 August 2012

                          Koelvloeistof meter werkt goed, na uitwisselen vanthermostaat. Is mooi stabiel op rond 90 -95 graden.

                          Hoe haal je die benzine pomp los?

                          Slangen los en dan losdraaien -tikken ? Lijkt op een soort bajonetsluiting, klopt dat?

                          #18075764
                          corsa14slow
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 December 2011

                            pomp zit in de houder geklikt en die zit ook weer in een houder geklikt (2delige houder) als ik het goed herinner moet je 3 clipjes naar binnen drukken (richting de pomp) en dan komt de pomp los…

                            #18075765
                            Dirck
                              Lid sinds:
                              30 August 2012

                              En hoe haal je nu die houder los? Bajonet?

                              #18075766
                              BlackDevil
                                Lid sinds:
                                4 January 2009

                                Een kleine How To:

                                Voordat je iets gaat losmaken eerst de benzinedruk in je leidingen afbouwen. Bij de mijne doe ik dat door de zekering van de brandstofpomp eruit te trekken, de auto te starten en wachten tot hij vanzelf uitslaat. Dan nog 2 of 3 keer de startmotor ronddraaien en dan is de druk eraf.

                                Plastic afdekking in de bodemplaat (onder je achterbank rechts) afnemen. Eerst de benzinetoevoer- en retourleiding losmaken en afschuiven. De klemmetjes zijn krengen. Schroevendraaier ertussen en voorzichtig wrikken. Daarna vervangen door passende schroefklemmetjes. Vervolgens de stekker van de electra eraf. Dan een schroevendraaier in een opening van de sluitring zetten en een paar keer in een draaiende richting een kleine tik met een hamer geven tot hij loskomt. Dan kun je hem naar boven toe wegnemen. Deksel van de pomp voorzichtig afnemen met de rubberafdichting, kabel van de vlotter aan de onderkant van het deksel losmaken en deksel aan de kant leggen. En dan zie je de pomp al zitten. Aan de linkerzijkant is de vlotter in de behuizing geklikt. Aan het haakje kun je hem naar boven toe eruit trekken. En de pomp maak je inderdaad los door de 3 clipjes aan de bovenkant samen te drukken en de pomp naar boven toe eruit te trekken.

                                Als je alles terugmonteert goed opletten dat de rubberafdichting van het benzinepompdeksel goed ligt, anders stroomt bij de volgende tankbeurt de benzine er aan de onderkant van je Corsa weer uit.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.