Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Benzinerijders: welke benzine tank jij?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2014 om 14:26 #18251372
Net ook eens gekeken http://competition102.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; en 50 km verder op zit een station, dit weekend eens zien of het merkbaar is :D
6 september 2014 om 14:28 #18251373eerst goed leeg rijden,dan merk je het echt goed :thumbup
6 september 2014 om 15:51 #18251374Ja zeker, anders zit je met zo,n Mix in je tank
:thumb7 september 2014 om 00:06 #18251375@Hisense wrote:
Zoals al eerder vermeldt in dit topic.
Euro 95 is euro 95. Wordt gemaakt uit een mengsel ron 103 uit een gasoline fabriek en een ron 88 uit de penex molex fabriek. Het enige verschil kan de ruwe grondstof zijn waar de benzine diesel etc uit gewonnen wordt. Q8 haalt zijn producten uit kuwait crude olie en de bp shell esso uit hun aangeleverde crude.
De V-power is een specifieke blend per raffinaderij maar naar mijn inzien wordt dit veel te duur , voor wat t inhoud.
Laat ik het zo zeggen, zolang de klanten geloven dat ze er goed aan doen om alleen shell te tanken of esso of bp of welke dan ook , succes. Maar voor mij, al 18 jaar werkzaam in de benzine fabrieken is euro 95 gewoon euro 95 en de benzine van de buren is precies hetzelfde.
Nou dat laatste stukje ben ik zeker niet mee eens…ik werk ook al jaren met benzine
je kunt euro 95 niet vergelijken met elke tankstationZoals je weet shell bp texaco ( dus de grotere organisatie’s) zullen de betere euro 95 hebbem dan bijvoorbeeld jan de croon ( daar zal ik dus nooit tanken ) Q8 en de esso en dat soort bedrijfjes kopen de rommel in van de grotere bedrijven waardoor je meer meuk in ke brandstof zit.
7 september 2014 om 00:11 #18251376Maar de benzine is niet meer zoals vroeger
Ruikt ook anders dan tegenwoordig…vroeger kon je een auto zo stallen zonder problemen
naar enkele maanden jaren zelfs was het starten en lopen…
tegenwoordig hoef je dat niet meer te doen zonder je systeem door te blazen( schoonmaken ) en verse benzine erin te gooien10 september 2014 om 19:05 #18251377@Vannos wrote:
Net ook eens gekeken http://competition102.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; en 50 km verder op zit een station, dit weekend eens zien of het merkbaar is :D
Ben vandaag overgestapt… ;)
De Jerry’s ook maar gelijk gevuld… :P11 september 2014 om 09:32 #18251378Verschil in Benzine is er zeker, wie dat tegen spreekt heeft weinig gevoel in zijn auto denk ik!
Zoals bijv voor mijn Husqvarna 2 Takt Enduro, die alleen maar 98 lekker vindt. Anders gaat hij detoneren met motorschade tot vervolg!
Is er onderweg alleen 95 voor handen dan wordt deze aangelengd met octaan booster.
De tank is dan niet helemaal leeg maar het verschil is duidelijk merkbaar.
Voor dit soort motors is de benzine dus erg belangrijk voor de prestaties die gevraagd worden.De Astra wordt gevuld met 95 van de Shell, bij een caravan rit naar bijv Zuid Frankrijk krijgt hij 98.
Kijk op onderstaande link van 5THGear, de benzine test met een Golf GTI. (Van af 30. minuten ongeveer)
http://www.youtube.com/watch?v=QRt-Iw8FTbg&feature=relmfu” onclick=”window.open(this.href);return false;11 september 2014 om 14:44 #18251379altijd 98 Bp :thumb
12 september 2014 om 22:00 #18251380Ik ga die 102 ook eens proberen, is hier redelijk dichtbij te krijgen!
12 september 2014 om 22:52 #18251381@NelisZ20LER wrote:
Ik ga die 102 ook eens proberen, is hier redelijk dichtbij te krijgen!
je weet proberen=verslaving :jerry
13 september 2014 om 07:54 #18251382Ik gaat straks ook eens 102 in mijn Carb 1.6S tanken, tank is akelig leeg nu
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
13 september 2014 om 08:13 #18251383Ik tank met mn E altijd (zo vaak als mogelijk) bij de Tanxx in Stiens (6 km boven Leeuwarden)
Mn E rijdt er goed op omdat ie 1:15 is dus dat moet goed zijn.
Tis benzine trouwens.Rik :)
13 september 2014 om 15:08 #18251384Net 45liter 102 competition getankt op een ramlege tank.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
14 september 2014 om 23:15 #1825138515 september 2014 om 08:34 #18251386Tank bijna altijd 95 en af en toe 98 maakt niet bij welke pomp alles behalve tango
15 september 2014 om 10:21 #18251387Wat is er mis met Tango als ik vragen mag??
Ik tank vaak zat bij Tango, nooit problemen gehad ermee
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
15 september 2014 om 10:55 #18251388Ik heb ook nog nooit problemen gehad met Tango benzine.
15 september 2014 om 10:59 #18251389–offtopic in dit type forum maar toch effe melden–
Kan alle merken tanken (Astra G 1.8 16V 1999) maar zodra ik er Tango in gooi dan gaat het motormanagementlampje iedere keer branden en dat al 12 jaar lang.15 september 2014 om 11:46 #18251390Tank nu bij de Shell express omdat ie precies op de route ligt en ook nog eens goedkoper is dan de Tango in Amsterdam. Wel heb ik 1 keer getankt bij een soort no name onbemand station in Beverwijk, en daarna startte de auto wel wat lastiger. Tankbeurt later weer bij de Shell en het was weer goed starten. Volgens mij zat er gewoon rotzooi in de tank daar omdat er bijna niemand tankt daarzo. Heb nog contact gezocht met betreffende uitbater maar ze reageren lekker niet. Dus gewoon volgende keer tanken waar het wel wat drukker is en men ook onderhoud pleegt etc.
15 september 2014 om 15:06 #18251391Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit
16 september 2014 om 12:54 #18251392Shell V-Power, Benzine.
16 september 2014 om 13:32 #18251393@gose91 wrote:
Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit
Klopt, echter is het wel beter om te tanken bij een ‘druk’ tankstation die regelmatig gevuld wordt dan een afgelegen station. Blijft de brandstof ook verser en minder rotzooi in de tank.
Overigens zijn de additieven anders bij elk merk, en dat maakt weldegelijk uit bij bepaalde (turbo)motoren.16 september 2014 om 19:31 #18251394Heb echt nergens last van bij tango, ook niet met de 1.8-16V motor.
Geen verbruiksverschil, geen prestatie vermindering of iets.
Haalt net zo makkelek 245 op tango 95 als op aral 102
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
16 september 2014 om 19:38 #18251395Die van is net so slecht in het achtervolgen van een zekere Ascona C op Tango peut als op V Power (wat er afgelopen zondag toevallig wel in zat)
30 oktober 2014 om 20:19 #18251396Ik zelf heb een tijd lang bij de Tango getankt, euro95, en moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt slechte dingen heb gemerkt. Daarnaast om te testen, ook wel is Shell Fuel save getankt. Kijken op welke benzine ik net even verder kom. Wat denk je? Precies hetzelfde. Geen enkel verschil.
Nu de Insignia laten chippen bij EDS. Daar ging de Insignia ook op de Rollerbank.
De beste man die de auto aan het chippen was, kon wel degelijk op zijn computer zien, in de grafieken, dat de auto op goedkopere benzine reed. Er waren namelijk veel pieken en dalen te zien op top vermogen. Volgens de tuner lag dit aan de goedkopere benzine en zou ik hier met Shell benzine minder tot geen last meer van moeten hebben. Hij gaf ook aan de euro98 zeker beter is voor de motor dan euro95. Euro95 was ook prima, maar dan wel inderdaad van de Shell of degelijke.
(Check tune uitdraai in m’n topic)Sinds die tijd rij ik dan ook alleen nog maar minimaal Shell FuelSave. Niet zozeer omdat ik verschil merk, maar meer met het idee dat het beter voor de motor is!
Mocht het er ooit van komen, ook maar is de 102oct. proberen bij firezone. :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.