Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2009 om 19:12 #17521609
Bij de c20xe kan je zo de brandstofdruk meten op de rail. Als dit goed is, dan moet je verder zoeken.
2 oktober 2009 om 20:48 #17521610Ik zit zelf ook al te denken aan de luchtmetermassa en/of andere elektronica, zoals die lambdasonde en de ECU. Maar ja, ik heb geen meetapparatuur.
De lambdasonde, waar kan ik die vinden? En hoe kun je erachter komen of zoiets kapot is (zonder uitleesapparatuur)?
Probleem is dat de Opel garage standaard aangeeft niet omgebouwde opels te kunnen uitlezen en dat je dit beter bij een tuning bedrijf kan doen. Helaas zijn hun waar ik altijd naar toe ga nu bezig met een show op een tuning evenement…
Ik wil graag kijken wat ik zelf al zou kunnen doen om het probleem op te lossen.Waiting = :thumbdown
3 oktober 2009 om 20:12 #17521611lambda sonde zit in de uitlaat spruitstuk van daar de kabel volgen en dan kom je van zelf bij de stekker.
hier kan je meten met een multimeter
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=108575 kijk hier eens ;)7 oktober 2009 om 11:38 #17521612Rest is allemaal goed, probleem is dat de pomp raar borrelt. Als ik de brandfstofdruk meet stationair is die tussen de 2 en 3 bar zodra je gas geeft zakt hij snel terug naar minder dan een bar en valt de auto uit. Heb alle brandstofleidingen al door geblazen, nieuw filter geplaatst. Heb zelf het idee dat de pomp het bakje in de tank leeg zuigt en dat er niet snel genoeg weer benzine in komt om hem te vullen.
Iemand anders dit probleem al eerder gehad met een tigra? Zit een nieuwe pomp inmiddels in.
7 oktober 2009 om 11:55 #17521613komt bijna niet voor dat het aan de pomp ligt, als je er niet aan hebt liggen kloten. BD regelaar mischien. Veel meer houd je niet over he.
7 oktober 2009 om 12:58 #17521614Dat had ook ook al uitgesloten door een nieuwe te monteren…
7 oktober 2009 om 14:25 #17521615heb laatst veel met deze pompen bezig geweest
Bakje word deels vanuit de tank gevuld en deels door de retour leiding.
Werk de retour wel goed??
Drukregelaar goed??
Geen verstoppingen in injectoren en bransdstofrail??
haal anders de injectoren los, en controleer deze of ze goed inspuiten
doe dit door de injectoren incl rails te demonteren.
benzine aanvoer en retour op de rails aansluiten.
Stekkers op de injectoren
Stekker van de bobine los nemen.
en dan bak onder de injectoren en starten, en inspuiting controleren.
controleer injectoren ook op lekken.
Stekker eraf halen, en opnieuw starten.
Willem
7 oktober 2009 om 14:27 #17521616Probleem is gefixt, heb de klep onderin het overloop bakje verwijderd nu zuigt de pomp het bakje niet meer leeg, probleem gefixt dus.
7 oktober 2009 om 14:33 #17521617Mooi..
Kleppie wil wel klemmen van vervuiling..
willem
7 oktober 2009 om 14:37 #17521618Maar dat deed hij niet, dat was ook het gekke daarom maar helemaal verwijderd.
7 oktober 2009 om 15:18 #17521619gelijk rigoreus.
Wel effe rekening houden dat het bakje makkelijk leeg loopt.
Dus iets eerder tanken, maar daar attendeerd de motor je wel op als je in een goede bocht zowat met je hoofd tegen het stuur vliegt haha..
Willem
9 oktober 2009 om 08:02 #17521620Nou heb het dus ff getest, maar op 6500 toeren blijft er nog steeds zoveel brandstof het bakje in komen door de retour dat hij blijft overstromen. Zodra je de auto uitzet loopt hij wel zo snel leeg, maar keer starten en binnen 10 sec loop het bakje alweer over.
9 oktober 2009 om 18:45 #17521621kun je het kleppie niet halveren dan??
beter iets dan niets.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.