Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Benzinepomp/Brandstofpomp? UPDATE nieuw probleem!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2009 om 16:26 #17212032
Hallo,
Volgens mij moet m’n brandstofpompje vervangen worden,,, hij piept een beetje.
Weet iemand wat zoiets nieuw kost?
Aangezien ik een 2.0 GSI motor heb in een Tigra, wat voor pompje heb ik dan nodig? De orginele tigra pomp of die van een 2.0GSI motortype?
Wat is het verschil tussen brandstofpomp en benzinepomp, gezien er een best verschil is in prijs op bv MP.PS: Het gaat om het pompje bij de tank. (achterin)
En heeft iemand tips hoe ik het zelf zou kunnen vervangen? met schema’s, of foto’s ofzo?
Dank…
10 september 2009 om 17:25 #17521585zit bij tigra volgens mij onder de achter bank
10 september 2009 om 17:54 #17521586idd onder de achterbank..
Ik heb hier nog wel een aantal pompen liggen..mogen voor een schappelijk prijsje weg..
met een 2.0 hoef je nix te upgraden..Pompen gaan goed tot phase 2, c20let…
10 september 2009 om 17:55 #17521587wat, bij dat plastic ronde luikje onder de achterbank?
10 september 2009 om 17:56 #17521588en kun je die dingen gewoon disconnecten en weer aansluiten?
Moet de benzine er niet eerst uit?Corsaboy, fotootje vd pompjes?
10 september 2009 om 18:30 #17521589misschien voor de zekerheid even de accu los.
en niet met volle tank10 september 2009 om 19:37 #17521590ook met een volle tank gaat t wel
vervangen:
dat deksel onder je achter bank los, zitten er 2 draadjes op de pomp, die los en dan de pomp losschroeven…
dan rustig eruit halen, en nieuwe in omgekeerde volgorde erinwel een Tigra pomp erin…
12 september 2009 om 20:16 #17521591volgens mij zit een tigra pomp niet geschoeft maar met een ronde schuif erin. en heeft een stekker met een draad of 4 a 5. als het hetzelfde is als een corsa b dan:)
13 september 2009 om 07:05 #17521592Corsa B en Tigra tanken zijn hetzelfde…..
Ook de pompen van diverse modellen bij opel zijn hetzelfde…Ik heb zo ff geen foto van de pompen bij de hand..
Die kan ik je wel maken… king:U2U maar
14 september 2009 om 14:26 #17521593u2u verzonden…
15 september 2009 om 20:03 #17521594Ok de auto loopt niet meer. Denk dat de brandstofpomp nu echt kapot is gegaan.
Ik heb instructie gekregen hoe ik ‘m eruit moet halen en moet vervangen, maar daar heb je een KM 797 sleutel voor nodig?
Die heb ik niet, kan het ook met wat anders?
(Ouwerwetse schroevendraaiers en hamers ;) ?)16 september 2009 om 15:32 #17521595OK een pomp van de sloop weten te halen. Je moet echt 1 hebben van een 1600 motor en niet die van een 1400 motor. Daar zit wel verschil in.
Was ff lastig om ‘m eruit te halen. De afsluitkap met o-ring zat zo strak dat je daar eigenlijk wel die speciale sleutel voor moet hebben, die KM 797 sleutel. Maar met een beetje drukken met schroevendraaiers en hamers hebben we ‘m eindelijk weer terug kunnen plaatsen.
Tevens bleek 1 slang een beetje gescheurd te zijn, die hebben we gelijk afgeknipt. Nu zit er geen scheur meer in. De ringen om de slangen vast te zetten moesten we ook maar vervangen, want dat waren oude sluitringen die je machinaal met een knipbeweging vastzet. Deze hebben we vervangen met schroef-sluitringen. Kunnen we de volgende keer als ie weer kapot zou moeten gaan makkelijker vervangen.
En dat voor 50E en 2 uur werk ipv. 324E excl. montage bij de Opel Dealer.
Dankjewel allemaal voor de tips en trucs.
19 september 2009 om 20:53 #17521596Even weer dit topic nieuw leven inblazen, want de brandstofpomp die ik vd sloop heb weten te halen, begint nu ook weer te zoomen. Hoe kan dit toch, of heb ik gewoon pech en weer één gekocht die met een dag kapot is?
Heb er nu een van Corsaboy gekocht, hetzelfde type motortje van Bosch, hij gaf me nog als tip toch dat kleine beetje vuil onderin de tank schoonmaken.
Dit ga ik morgen dus ook doen. Tank leegmaken en schoonmaken. Nieuw motortje herplaatsen en hopen dat ie nou wel aanhoud!
Tenzij iemand hier nu zegt, “stap gelijk over op een ander type motortje”, speak now or forever hold your peace ;)greetz
19 september 2009 om 21:00 #17521597zwaardere pomp heeft alleen nut met een motor die je wilt gaan tunen over de 250 pk…
Like said heb nog nooit ellende gehad met de pompen…20 september 2009 om 08:11 #17521598Gaan haast niet kapot idd, gewoon goed monteren en zorgen dat het filterje wat erop zit in orde is.
20 september 2009 om 18:01 #17521599Ok, de nieuwe pomp erweer op gezet. Kreeg alleen het deksel niet dicht, met die rubberen O-ring moet ik zoveel kracht zetten om ‘m ‘erin’ te krijgen, ik hing er met m’n volle gewicht op en nog kon ik ‘m niet dicht krijgen. Dus heb ik de O-ring maar er tussen uit gehaald. Toen kreeg ik het deksel wel dicht (nog redelijk moeizaam, maar hij is dicht).
Toen getest:
hij begon weer te zoomen maar hield er later mee op. Stukje mee gereden maar het zoomen blijft nu weg. Hopelijk is het nu goed. Alleen die O-ring nog. Is die echt nodig?En hoort een benzinetank een beetje vacuum te trekken? Na 5 minuten stationair, na het openen van de tankdop hoorde je dat het vacuum getrokken was. Nu zonder O-ring heb ik daar geen last van, alleen ruik ik wel een lichte benzinelucht in de auto, en als ik rij en m’n hand op de deksel leg lijkt het alsof het “winderig” erboven is, alsof er lucht uit kieren rond het deksel wordt geblazen.
Oftewel, zit er eigenlijk een ‘ontluchter’ aan de tank, die de tank doet ‘ademen’? Misschien is die verstopt namelijk…Tevens word de toevoerslang op het deksel een beetje warm, klopt dit?
21 september 2009 om 18:28 #17521600O ring is voor de afdichting en zit er niet voor niks op……
21 september 2009 om 19:25 #17521601O ring er zeker in anders heb je rijdende bom. Ontluchting zit bij je tankdop…
21 september 2009 om 19:28 #17521602Ik zou ook ff een nieuwe ring halen.
Die dingen willen nog wel eens lek gaan als je de deksel eraf haalt waardoor je alsnog lekkage krijgt van brandstof..21 september 2009 om 20:06 #17521603Ik heb ‘m er toch in gekregen en al een poosje mee gereden. Volgens mij moet het nu goed gaan, tenminste, ik heb nog geen gezoom vanuit de tank gehoord.
Hopen dat ‘t zo blijft ! :wors
PS: weten jullie hoe je de passagiers airbag uit het dashboard haalt? Kijk ook op m’n post bij modellen: Tigra.
21 september 2009 om 20:07 #17521604ik hoop het ook voor je paul..
;)30 september 2009 om 21:19 #17521605origineel gepost door paultje_007
Ik heb ‘m er toch in gekregen en al een poosje mee gereden. Volgens mij moet het nu goed gaan, tenminste, ik heb nog geen gezoom vanuit de tank gehoord.Hopen dat ‘t zo blijft ! :wors
PS: weten jullie hoe je de passagiers airbag uit het dashboard haalt? Kijk ook op m’n post bij modellen: Tigra.
nou je heb er een geel stekkertje boven je handschoenen kastje in de airbag.. als je daar nou stroom op zet komt ie er vanzelf uit..:wtf….. nee geintje
uuh weer ff denken.. handschoenkastje weg halen (makkelijker)
luchtrooster
rond dashdeel verwijderen..(die ronde balk)
geloof dat je er dan al redelijk bent..
MAAR ik kan het me ook verkeerd herinneren is al weer ff geleden..
of kon ie nou via handschoenen kast.. damn..
was niet echt veel werk DAT weet ik weer wel2 oktober 2009 om 12:28 #17521606Ok de airbag heb ik geen last meer van. Die is eruit, en m’n andere Corsa B dashboard zit erin.
Maar over het brandstofprobleem het volgende:
IN m’n andere topic over de Motronic bleek er een druk van 5 bar op het brandstofssysteem te staan. Dit kwam door een knik in de terugvoerleiding. Dit hebben we gefixed, maar de auto ging stotteren en ploffen. We dachten dat de brandstofpompen die we 3x verwisseld hadden toch een optater gehad hadden en een nieuw pompje zou misschien baat maken.
Dus nu vandaag:Nieuwe brandstofpomp binnengekregen en in de tank teruggeplaatst. Maar nog steeds stottert de motor zodra ik ga rijden. Stationair, prima. Maar als ik ga rijden ‘ploft’ de auto binnen een paar meter verderop.
Ik kan ‘m dan nog net aan de praat houden en ermee terug ‘stotteren’.
Maar er is dus een goed probleem ergens, en niet in het brandstofsysteem lijkt me…
Heb nog niet de druk weer gemeten dus….Ideeen?
2 oktober 2009 om 15:27 #17521607meet eerst de druk dan maar weer eens.
2 oktober 2009 om 18:32 #17521608kijk eens naar je luchtmassa meter en je lambda sonde
na een stuk of 3 br stof pompen zou dit wel goed moeten zijn toch. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.