Benzinepomp doet het weer!

Forumindex Forums Modellen Calibra Benzinepomp doet het weer!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242825
    RAYMOND.design
      Lid sinds:
      14 February 2006

      Gegroet allen,

      Lange tijd niet meer op ‘t forum geweest, sorry!

      Calibra staat nog steeds in dezelfde garagebox en die moet eind november leeg.
      Eigenaar heeft besloten weer in Nederland te komen wonen en heeft de garagebox
      opgezegd.
      Geen probleem, heb al een veel grotere andere plek en in april 2012 (opgeleverd) zelfs een eigen plek in
      een bedrijvencomplex.
      Niet groot bxlxh = 305 x 1035 x 340 cm, maar voor mij betaalbaar en ik zet er een 2 kolomsbrug in.
      Die moet idd smaller worden, maar dat gaat alleen om het inkorten van hydroliekslangen en staalkabels (al geïnformeerd).

      Nu het probleem, calibra rijdt nog steeds, alleen is nog niet klaar en nog geschorst.
      Ik startte hem altijd nog elke maand en maakte op de parkeerplaats van het appartementencomplex
      af en toe een ritje, soort van kartcircuit.
      Laatste half jaar niet meer gestart, vanwege omstandigheden.

      Nu plots doet de brandstofpomp het niet meer en krijg ‘m niet gestart.
      Mijn vraag, misschien te lang stil gestaan, te weinig benzine en pomp verstopt, pomp zelf defect, relais?
      Wat kan ik zelf doen om er achter te komen wat het probleem kan zijn?
      Heb daar geen voorzieningen, dus maar een aggregaat geregeld.
      Mensen zullen niet blij met mij zijn, maar moet daar toch weg.
      Ik moet de calibra rijdend krijgen!

      Groet
      Raymond

      #17934903
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.

        #17934904
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?

          #17934905
          RAYMOND.design
            Lid sinds:
            14 February 2006

            @InjectTheVenom wrote:

            Dat ken ik uit ervaring.. te lang stil gestaan waardoor de benzine te slecht van kwaliteit geworden is. Even zorgen dat je er verse benzine in krijgt in combinatie met een brandstofstabiliserend/injectorreinigend middeltje.

            De pomp eraf halen dus en reinigen met een middeltje/remmenreiniger!

            #17934906
            RAYMOND.design
              Lid sinds:
              14 February 2006

              @kaneelschep wrote:

              Weet je zeker dat de pomp niet draait? iemand eronder laten liggen terwijl je start? Al even gemeten bij de pomp? Anders even gewoon continu stroom op de pomp zetten om te proberen?

              Ik weet zeker dat de pomp niet draait, auto is binnenin geheel kaal en dan hoor je de pomp heeel goed!
              Er gewoon 12 volt op zetten was m’n volgende stap, maar wil niets slopen en zeker weten of dat geen kwaad
              kan.
              Nu jij het ook voorsteld, zal ik dat als volgende stap uitvoeren + reinigen.
              Ik kan eventueel ook tijdelijk een kleine brandstoftank gebruiken om de auto te starten,
              voor het geval dat er een hoop troep in de calibratank zit.

              #17934907
              Calistorm
                Lid sinds:
                31 October 2011

                Als de auto van binnen helemaal kaal is kijk dan even of je de massakabel van de pomp niet los hebt liggen die zit in de auto Dacht in de kofferbak bij linker achterlicht

                #17934908
                RAYMOND.design
                  Lid sinds:
                  14 February 2006

                  Hey ben er weer druk mee!
                  Op 1 of andere manier kan ik met m’n mobiel hier niet inloggen
                  en dat is jammer, want ik gebruik m’n pc nog zelden.

                  Spul in de tank gegooid, nieuwe accu gehaald :shock: wat zijn die :fy1 duur!
                  GarageKrik en steunen gehaald, banden opgepompt met een fietspomp :swear

                  Heb nog ff zitten rommelen met de bedrading van het alarm en ik weet het niet.
                  Als ik ‘m op alarm zet en ik beweeg de draadboom, hoor ik de relais ratelen en het
                  ledje geeft aan dat er dan weer wel en dan weer geen schakeling is.
                  Zou het ook kunnen dat er iets niet in orde is mbt de bedrading van het alarm?

                  Zou ik de pomp ook gewoon op een schakelaar aan kunnen sluiten en de spanning dan via het
                  contactslot laten lopen?
                  Heb nog niet aan de bedrading van de pomp gezeten en ook nog niet onder de auto naar de pomp gekeken.
                  Ik moet mezelf daar langzaam op voorbereiden, laatste jaar erg veel fysieke beperkingen gekregen en
                  dan veranderd er gewoon veel.
                  Moet nu veel laten doen en dat kost mij teveel aan euries en stress.

                  Vectra ook laten doen, €1400,- en is nog niet apk goedgekeurd.
                  Binnenste stuurkogel moet nog, stabi rubbers voor en achter, achterdemper lekt
                  en het flexstuk bij de voorpijp is gescheurd bij de rand. Maakt nu een :swear herrie na 2 x
                  rijden van de apk en terug, is 100 meter ineens gescheurd.
                  Niet door roest ofzo, weet ‘t verder ook niet hoe of wat, kan alleen maar raden.
                  Vectra is dus ook geschorst en op de plek waar de vectra staat, moet de calibra komen!

                  Ik heb de calibra nu te lang speciaal in een garagebox staan om ‘m nu weg te doen en
                  gelukkig vindt mijn vrouw dat ook!
                  Ik ben weer lekker of topic aan’t lullen geloof ik, als iemand een tip heeft betreffende het alarm, hoor ik het graag!

                  Heb nog bij Biesheuvel gekeken voor een benzinepomp en een 3 bar pomp is er vanaf €80,-
                  Op marktplaats 2 reacties gekregen en 1 daarvan is ook een nieuwe pomp voor €118,-incl. bezorgkosten.

                  Raymond

                  #17934909
                  Emiel-Manta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 January 2007

                    Ik verwacht, na jou bevindingen hierboven, dat het hem toch in je alarm-systeem zit.
                    Je kunt idd een nieuwe draad trekken (via contact slot, wel even afzekeren met 10a uiteraard) naar de pomp, en zo de auto rijdbaar maken.
                    Dan weet je in ieder geval al meer, en afwerken kan naderhand nog altijd.
                    Een schakelaar er tussen kàn, maar is geen pré. Als je hem snel genoeg start wanneer hij op contact staat is er niets aan de hand. Het is maar om te controleren of dat het hem in de onderbreker zit en om hem tijdelijk rijdbaar te maken ;)

                    Is dit een ‘after-market’ alarm?
                    Zo ja: eruit met de troep.. Als je er eenmaal heibel mee hebt dan blijf je er mee aan de gang ken ik uit eigen ervaring.
                    Gewoon lekker origineel maken, met relais en bedrading op na-contact, zonder onderbrekers ertussen.

                    Wat je kunt doen is in de toekomst eens een klasse3 alarm bij een gecertificeerd bedrijf in laten bouwen, vaak krijg je dan ook garantie zodat je ook terug kunt gaan wanneer er iets niet in orde is.

                    Kleine ps: de auto is niet af te slepen? zodat je ook geen aggregaat nodig zult hebben en je er straks in je nieuwe hobby-ruimte gewoon tijd voor kunt nemen?

                    #17934910
                    RAYMOND.design
                      Lid sinds:
                      14 February 2006

                      Vandaag eindelijk naar de benzinepomp kunnen kijken.
                      Beetje laat, maar kwam een geheel onverwachts ZH opname tussendoor.

                      Als een jong bejaarde (gewoon slechte mobiliteit) de calibra opgekrikt, stekkers van de pomp gehaald
                      en de accu op de pomp aangesloten (gezekerd met 10 Ampere).
                      Maakt een klik geluid, alsof er iets binnenin blijft hangen of vast zit.
                      Hij draait iig niet!

                      Iemand een suggestie wat ik hiermee verder kan doen?
                      Is de pomp nog “levensvatbaar” of is het einde oefening?

                      De calibra wordt as dinsdag gehaald en naar de andere plek gebracht,
                      dat allemaal voor €40,- :jerry
                      Hij hoeft niet te kunnen rijden, alleen rollen en stuurbaar.
                      Maar ik wil ‘m wel kunnen laten rijden.

                      Alvast bedankt voor de persoon die reageert!
                      Raymond

                      #17934911
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Pomp Vast door stilstaan.

                        Meestal niet meer te redden..

                        Je kan m demonteren, en mnet een paar tikken tot leven wekken..

                        aanvoer aan retour maken op de tank, en een uurtje laten pompen…

                        Meestal is ie dan wel weer gangbaar, maar erg betrouwbaar blijft het zeker niet.

                        Willem

                        #17934912
                        RAYMOND.design
                          Lid sinds:
                          14 February 2006

                          Benzinepomp draait weer netjes, op lopen tikken
                          vind ik geen goede oplossing en er gebeurde ook niets.
                          Ik had het gevoel alsof de pomp door deze een paar tikken te
                          geven er alleen maar slechter van werd.

                          Spanning op gezet en begon bij 9 volt oplopend naar 14 volt.
                          Drukschakelaar tussen gezet en een geruime tijd korte stroom
                          pulsen gegeven.
                          Ruim een uur bezig geweest met om de 5 minuten een afkoelpauze
                          voor de pomp.
                          Toen de pomp weer begon te draaien deze op een losse brommertank
                          aangesloten en deze 1/4 gevuld met wasbenzine. Ongeveer 1/2 uur
                          laten draaien en zowel links als rechtsom.

                          Pomp had ik overigens onder de auto vandaan gehaald.

                          Calibra starte weer in 1X, geweldig!

                          Foto van calibra nieuwe stek vlak na aankomst

                          http://imageshack.us/photo/my-images/193/caliishome.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #17934913
                          RAYMOND.design
                            Lid sinds:
                            14 February 2006

                            verwijderd

                            #17934914
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              De Koffie staat klaar

                              Willem

                              #17934915
                              CarloAstra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 December 2006

                                Dan kunnen we het eens over die binnenste stuurkogels en stab rubbers hebben die ‘afkeur’ zijn. Beetje jammer dat je iemand zwart maakt via het forum.

                                #17934916
                                RAYMOND.design
                                  Lid sinds:
                                  14 February 2006

                                  verwijderd

                                  #17934918
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Gelukkig weten we wie je bedoeld, en zijn wij niet degenen die er over beginnen……..

                                    Soort Steek in de RUG!!!

                                    Willem

                                    #17934919
                                    RISL
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      24 January 2011

                                      Weet niet waar de twee reacties boven me over gaan, maar ik wilde gewoon even zeggen: die Calibra ziet er wel erg dik uit op de foto!
                                      Had je die garagebox in Breda? Ik fietste laatst namelijk langs een garagebox waar een superdikke Calibra in aanbouw in stond (garagedeur stond open), maar ik zag alleen de voorkant. Had een beetje dezelfde kleur als jouw Cali op de foto.

                                      #17934920
                                      CarloAstra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        18 December 2006

                                        Nou die reacties heeft meneer raymond te danken aan de opmerkingen die hij zelf maakt, over bepaalde personen een tik geven. Hij moet maar inzien dat hij die vectra bij ons niet had moeten laten maken, maar naar ons had moeten luisteren. Maar op aandringen van hemzelf toch gemaakt moest worden. Jezus man, WORDT EEN ECHTE VENT EN STOP MET JANKEN!

                                        #17934921
                                        RAYMOND.design
                                          Lid sinds:
                                          14 February 2006

                                          verwijderd

                                          #17934923
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Je vergeet alleen wel erbij te vertellen dat na het afgekeurd worden van de Vectra, ik heb aangeboden de Vectra op Mijn kosten te laten keuren bij een ander door ons gekozen keur station.

                                            Daar ben je ook niet op ingegaan.

                                            We hebben niet voldoende kans gekregen om verder van dienst te kunnen zijn, je sloeg ineens om als het weer, en keerde je tegen ons,
                                            wat moet ik dan, er maar met de pakken neer bij gaan zitten??

                                            Ik zal het vooralsnog aanbieden, de auto in ieder geval te laten keuren bij en keurings station van onze keuze.

                                            als ie dan alsnog word afgekeurd op deze stuurkogels zal ik je inderdaad MOETEN! gelijk geven wat betreft de stuurkogels, en zal dit met enige samenspraak netjes opgelost kunnen worden.

                                            Je probeert iemand te helpen, ik het Velen uren werk aan deze auto niet doorgerekend! alleen om de kosten te drukken in verband met je Fysieke Situatie, en alle gevolgen die daar bij komen kijken, en dan krijg je een Zak stront toe!! Dat voelt niet Fijn Raymond.

                                            Ik ben een Ras eerlijk mens, maar moet wel de kans krijgen om dat te kunnen laten zien.

                                            Willem

                                            #17934924
                                            drakos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 December 2010

                                              weet niet of het aan mij is dit te zeggen maar dit gaat wel heel erg -offtopic en lijkt meer op een persoonlijke vete.
                                              beetje zwak om hele nederland daarbij te betrekken (van bijde kanten) en dus tog mensen zwart te maken ipv het persoonlijk op te lossen :wtf

                                              om maar weer ontopic te komen. ubervette wagen :wors , jammer dat ie (voorlopig) niet afgemaakt kan worden. goed om te zien dat ie ieder geval weer rijdbaar is ;)

                                              #17934917
                                              RAYMOND.design
                                                Lid sinds:
                                                14 February 2006

                                                RISL en drakos bedankt voor het compliment mbt mijn “calibra”.

                                                Ik heb er een paar jaar geleden best hard en veel aan kunnen werken en
                                                de verbouwing staat nu al ruim 3,5 jaar stil!
                                                Eigenlijk door gebrek aan sleutel ruimte en nu is dat opgelost.
                                                Nu het andere nog op zien te lossen en dan hoop ik de “calibra” echt
                                                af te kunnen bouwen.
                                                In 3.5 jaar veranderen, bij mij iig, toch enigszins de ideeën mbt de vormgeving.
                                                Gelukkig kan ik nog alle kanten op en zitten de vorderingen van de auto ook pas op 15 %
                                                van het totaal.

                                                Ik zit in Wateringen en daarvoor in Den Haag met de “calibra”.

                                                Het direct plaatsen van de foto ging niet, vandaar een link. Probeer het nu alsnog te plaatsen.

                                                Kleur en strepen zijn puur als bescherming tegen de weersinvloeden.
                                                Zijkant achter komen nog kleine raampjes, loopt nu een potloodlijn.
                                                Wielkasten worden nog 8 cm groter, dus weg gezaagd en ook breder.
                                                De bedoeling is een omega achteras om er een achterwiel aangedreven auto van te maken.
                                                Achterruit blijft zo of ik maak een grote schuine ruit vanaf het dak naar de achterkant van de auto.

                                                Raymond

                                                #17934922
                                                RAYMOND.design
                                                  Lid sinds:
                                                  14 February 2006

                                                  Het is beslist geen vete en wat er wel is maakt verder niet uit.

                                                  Mijn excuus voor de ongepaste (persoonlijk gerichte) reacties en het gebruik maken van -offtopic berichten op dit forum!

                                                  Een kat in het nauw maakt rare sprongen is voor mij hier misschien van toepassing?
                                                  Deze vorm van communiceren is hier zeker niet gewenst en nogmaals sorry!

                                                  (mijn onderschrift is bedoeld als een serieuze vraag)

                                                  Raymond

                                                  #17934925
                                                  RISL
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    24 January 2011

                                                    In ieder geval goed dat je je reactie hierboven verwijderd hebt. Was niet zo netjes inderdaad. Maar goed, zoiets is menselijk :)

                                                    #17934926
                                                    RAYMOND.design
                                                      Lid sinds:
                                                      14 February 2006

                                                      @RISL wrote:

                                                      In ieder geval goed dat je je reactie hierboven verwijderd hebt. Was niet zo netjes inderdaad. Maar goed, zoiets is menselijk :)

                                                      Volgens mij was ik nog aardig beleeft, geen scheld woorden gebruikt en eigenlijk alleen maar een antwoord op 1 van de berichten hier boven!

                                                      De “calibra” (haakjes vanwege het feit dat het niet echt een calibra meer is) ziet er op de foto, vind ik, wel vet uit.
                                                      Het is ook de mooiste kant van de “calibra”, vanaf de voorkant ziet hij er, vind ik, niet vet uit.
                                                      De achterste schermen moeten breder, ronder en slanker lopen. Voorschermen moeten ook nog aangepast worden,
                                                      heb ik nog niets mee gedaan.

                                                      Ik heb de deuren ook verhoogt en daar ben ik dus een beetje over aan’t twijfelen of ik dat wel moet laten.

                                                      Wanneer ik hier mee verder kan gaan, durf ik niet te zeggen. Ik hoop alleen niet dat ik de “calibra” al die tijd voor
                                                      de kat z’n k….. heb gehouden!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.