benzinemeter werkt niet!

Forumindex Forums Modellen Kadett benzinemeter werkt niet!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    lottie
    Deelnemer

hallo ,even een vraag ,wie weet hier iets van,benzinemeter werkt niet ,kabel gemeten is goed,van tank naar 12 polige stekker, nr 11 drijver is ook goed! (spanningregelaar??) daar meet ik ingang 12 volt? en uitgang regelaar meet ik bijna 4 volt :hmmz

anoniem

welk model Kadett is het en doet de temperatuurmeter het wel goed?

voor de D Kadett heb ik er zelf 1 verbouwd
        viewtopic.php?f=4&t=178086

lottie
        Deelnemer

heb een kadett d gte ,temperatuur is goed! oke heb even gezien ,foto van jou,goeie uitleg ,heb nog zenerdiode,s ,bedankt voor de tip …

anoniem

@lottie wrote:

heb een kadett d gte ,temperatuur is goed! oke heb even gezien ,foto van jou,goeie uitleg ,heb nog zenerdiode,s ,bedankt voor de tip …

Zenerdiodes hoeven er niet tussen.
            Heb ook wel eens een D Kadett cockpitje met extra meterjes gezien waar al een electronische stabilisator in zat gesoldeerd

lottie
            Deelnemer

oke,bij mij zit het anders,kan niet zien wat er op te lezen staat.
              de uitgang van deze regelaar is 4 volt,en gaat naar de bevesteging moer,van de benzinemeter en temperatuurmeter.
              heb nog een digi cockpit liggen ,kijken hoe dat zit

anoniem

als de temperatuurmeter wel de goede waarde aanwijst moet je het toch in de brandstofmeter, bedrading of tankgever zoeken.

lottie
                Deelnemer

ja oke,als ik onder ga kortsluiten ( + en – ) aanelkaar,dan loopt de meter niet omhoog.
                  Kabel gemeten naar 12 polige stekker toe,en die is goed.
                  Mijn vermoeden is toch brandstofmeter. bedank voor informatie.
                  ga even kijken op ebay

anoniem

Ook kan het nog liggen aan de aarding van de vlotter, als je tussen de twee draden meet moet er dacht ik iets tussen de 15 en 300 Ohm zitten, teminste bij de Manta.
                    Bij de Manta zit er verschil tussen een normale tank en één van een GT/E, dit geld ook voor de de vlotter maar weet niet of dat ook voor de Kadett geld.

lottie
                    Deelnemer

oke,ga ik even doen ,aarde had ik ook gedacht ,heb een kabel van flotter naar accu – en aan chassis ,geen resultaat verder, ga toch even proberen met digi kockpit ,nog even 26 polige stecker regelen !!

anoniem

De vlotter zit met de blauw/zwarte draad aan de tankmeter, als je deze tegen het chassis houdt moet de meter uit de hoek komen.

ik ben benieuwd

lottie
                        Deelnemer

heb ik al gedaan ,maar werkt niet ,denk toch dat het brandstofmeter defekt is

lottie
                          Deelnemer

Heb een andere cockpit kunnen bemachtigen ,en alles werkt weer,was toch de brandstofmetertje die defekt is.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.