Forumindex › Forums › Modellen › Astra › benzinemeter van leeg naar vol
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2015 om 08:41 #17274099
Goeiesmorges,
Gisteren van Roosendaal naar Zuidwolde gereden met volle tank,
Toen de tank half leeg was begon de benzinemeter op te lopen naar 3 kwart en even later had ik weer een volle tank, hoera dus….Heb het al eerder gehad en heb de massa van de auto er 10 min afgehaald op advies van de garage het is een tijd weggeweest maar stak gister dus weer de kop op.
Dit gewoon weer herhalen of is er meer aan de hand?
Vroeg me af wat het probleem kan zijn?5 november 2015 om 11:52 #18301001Kan zijn dat je vlotter in de tabk problemen geeft of je benzine meter kapot is.. Maar geeft ook je rijbereik andere afstanden aan of dat niet??
5 november 2015 om 12:10 #183010021. Vlotter defect of blijven vast hangen.
2. Of mogelijk probleem van het ontluchting van de benzine tank verstopt zit. Waardoor verkeerde waardes van de benzine meter krijgt.5 november 2015 om 19:10 #18301003Heb helaas geen mid dus geen helaas geen rijbereik…
Maar als de vlotter defect is kan ie toch niet zomaar stijgen? Zou eerder zegggen dalen dan stijgen of is dit een rare gedachte?
En mocht de ontluchting verstopt zitten, hoe controleer ik dit en los ik het op?
5 november 2015 om 19:34 #18301004Als de ontluchting verstopt zit zou je dit bij een tankbeurt moeten horen als je de dop eraf draait, namelijk een flink gesis, mijn meter geeft helemaal niets meer aan en heb onder de achterbank die tankvlotter los gehaald maar hier kan je niets aan zien, dus ga eerdaags een andere halen, er zit zoveel elektronica aan dat zal wel iets aan stuk wezen.
5 november 2015 om 19:58 #18301005Ook eens met mijn Astra G gehad destijds, toch vervelend als je ineens zonder benzine staat…. Was toen in ieder geval ook de tankontluchting.
5 november 2015 om 20:35 #18301006Dan kan ik de ontluchtunf uitsluiten aangezien de tank nooit sist.
De vlotter dan, hoe wat waar en wat moet ik doen?5 november 2015 om 20:42 #18301007tank vlotter kun je volgens mij via de deksel onder je achterbank van boven af in je benzine tank.. en zit achter je pomp.. dus stekker los van de deksel op de tank ( ring met een schroevendraaier en een hamer rond slaan tot deze losspringt) en de 2 brandstofleidingen los halen
je vlotter moet dan een bepaalde waarde/weerstand doorgeven zodat je benzine meter op en neer beweegt (als deze theorie klopt)
als die waarde niet overeen komt met de stand gaat je benzine meter ook op verschillende standen staan…
maar die is vrij makkelijk te vervangen.. alleen wel aan te raden niet van te voren af te tanken want bijna de helft van je tank zal leeg lopen als je de deksel eraf haalt… en zet genoeg deuren open zodat de benzine lucht uit je auto kan zodat je niet van je stok gaat5 november 2015 om 21:27 #18301008Klopt Bart wat je schrijft, heb deze van de week ook los gehad, hier zit ook meteen je pomp in, moet maar dat hele geval er uit halen en een andere halen en dan maar hopen dat de wijzer het weer doet.
5 november 2015 om 21:33 #18301009Tank zal niet zo snel leeglopen, deksel zit nagenoeg helemaal bovenin al is het natuurlijk niet aan te raden.
Vlotter kan je er zo uitschuiven en dan even de weerstand meten kijken of deze gelijkmatig omhoog en naar beneden gaat bij het bedienen van de ”vlotter”
Bij mijn astra was de af dicht ring helemaal uitgezet let daar ook even op en anders vervangen.
Ontluchting zit trouwens onder het rubber onder je tankdop kijken of het daar schoon is, je kan ook eens proberen om met een iets los gedraaide tank dop te gaan rijden kan ie ook niet vacuüm trekken.
6 november 2015 om 20:29 #18301010Ik ga morgen even kijken hoe en wat, met meten bedoel je dan met een spanningmeter o.i.d. of kijken wat ie doet?
6 november 2015 om 20:33 #18301011klopt.. vlotter eruit halen multimeter eraan hangen en de weerstand meten.. er moet een verschil in zitten tussen vol en leeg.. daar reageert je benzine meter namelijk op
6 november 2015 om 20:47 #18301012Ik heb ooit wel eens een vlotter met zijn potentiometer uit een wagen gehaald, en toen was het een draadgewonden potentiometer, waarvan het draad zich helemaal op een kluwe had gerold.
6 november 2015 om 20:59 #18301013Van de week had ik het spul open gemaakt en op de stekker van de tank staat 12volt dus dit is goed, heb ik met een schroevendraaien de vlotter een paar keer naar beneden gedrukt maar geen resultaat op de benzine-meter, en het contact stond op aan, dus het hele spul maar eens uit de tank nemen of een andere erin.
6 november 2015 om 21:15 #18301014En uitkijken met vonken! Neem eerst de accu maar even los! En doe het NIET onder de carport.
8 november 2015 om 03:15 #18301015Dan ben ik snel klaar, heb geen meter :D
Toch maar even naar de garage dan…
Ben weer een stukje wijzer in elk geval!8 november 2015 om 08:19 #18301016Hoezo geen meter, en wat ben je wijzer geworden dan?
8 november 2015 om 12:23 #18301017Bij bedoelt denk ik geen multimeter
En dat hij wijzer is geworden van wat hierboven allemaal staat8 november 2015 om 12:53 #18301018Okeé Bart, bedankt voor je uitleg, was dus een beetje scripties antwoord van Sporting-Astra.
16 november 2015 om 13:27 #18301019Bij mijn Astra H heb ik dit grapje zelf eens uitgehaald door de parameters te veranderen via mijn opcom. Wellicht zit er dus iets in je boordcomputer niet helemaal goed, maar ik weet niet precies hoe dit bij een Astra g zit…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.