Benzinemeter doet raar !!!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Astra Benzinemeter doet raar !!!!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18161697
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Topicstarter gaat/is nu met vakantie.
      Hopelijk wacht ie niet totdat het lampje gaat branden want dan kan ie lopen naar zn vakantieadres.
      Prettige vakantie !!

      Rik ;)

      #18161698
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Oudere Opels hebben in de BASIS uitvoeringen meestal GEEN lampje voor de Benzine Reserve.
        Dat houd in dat er niks gaat branden wanneer de tank op Reserve staat.

        Corsa-A: Geen benzine reserve lampje, Behalve Corsa-A3 (1990) met toerenteller
        Corsa-B: Geen benzine reserve lampje, Behalve modellen met toerenteller
        Kadett-E: Geen benzine reserve lampje, Behalve Modellen met toerenteller van 1989
        !> Astra-F: Geen benzine reserve lampje, Behalve modellen met toerenteller
        Vectra-A: Geen benzine reserve lampje, Behalve modellen met toerenteller
        Omega-A: Geen benzine reserve lampje, Behalve modellen met toerenteller

        #18161699
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          @KadAstra-EF wrote:

          Nog even over het beninelampje,

          Een Astra GL versie heeft GEEN benzinelampje die begint te branden als de tank leeg is !!
          Alleen vanaf de GLS uitvoeringen die een toerenteller hebben, hebben dat wel.
          Dus mijn vraag is: wat voor uitvoering heb jij:
          GL,GLS,GSi,CD enz.
          Staat op je zijkant van de auto, op de voordeuren.

          En inderdaad nooit je tank leegrijden, al zit er een filter tussen tank en motor :)

          Rik ;)

          Dit is wel leuk, maar er zijn dus ook GL uitvoeringen met Toerenteller geleverd, origineel vanaf fabriek.
          Ik heb hiervan een in onderhoud gehad, een Astra-F 1.4i GL 5deurs uit 1991, zat verder ook werkelijk niks op..
          Deze had dus WEL een Benzine lampje

          Willem

          #18161700
          fisherman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 August 2012

            @Ewoud94 wrote:

            Of wij leggen het scheef uit of je snapt het gewoon niet… :???:

            De auto die jij hebt heeft GEEN lampje, er gaat dus NOOIT een lampje branden!

            Haha hilarisch dit. Maar goed, volgens mij komt de TS uit Belgie, daar hebben ze volgens mij net ander taalgebruik.
            Als je zegt “de GL heeft geen lampje die gaat branden als hij op de naald ligt”, leest een Belg het waarschijnlijk zo dat “die” refereert aan de GL. Een Nederlander zal “die” eerder refereren aan het lampje.
            Waarschijnlijk lezen ze in Belgie een onbewust een komma voor de “die”, waardoor automatisch de referentie gelegd wordt op de “GL’.

            #18161701
            marco_tds
              Lid sinds:
              13 May 2012

              Ik heb ook een GL van 96, origineel met toerenteller geleverd en dus ook een lampje voor als de benzinebak bijna leeg is :D.
              Bij mij zit ook niks anders aan opties op hoor. Al wat er nu op zit heb ik er zelf ingezet.
              Tja iedereen leest zinnen op een andere manier natuurlijk of dat nu belg is of “nederlander”.., Ik denk eerder dat de manier van lezen ligt van persoon tot persoon..

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.