Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Benzinelucht in de auto bij remmen/stilstaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2011 om 18:45 #17234125
Beste mensen,
Wanneer ik moet remmen voor een stoplicht, en ik kom tot stilstand komt er ineens een benzine lucht in de auto.
De ventilator staat dan aan, dus het moet dan vanuit de motorruimte komen.Waar zou dit aan kunnen liggen?
Groeten,
Kevin13 maart 2011 om 18:46 #17834476een keertje gaan checken op eventuele benzinelekken
13 maart 2011 om 19:10 #17834477Gevaarlijk! Zou dit even goed nakijken en desnoods preventief nieuwe benzine leidingen er in hangen.
Ik heb zelf vrachtwagen remleiding (koper, 8mm) in mijn auto zitten, werkt uitstekend!
13 maart 2011 om 19:46 #17834478Over welke benzineleidingen hebben we het dan? Ik zie namelijk een hoop leidingen, maar geen idee welke ik moet hebben..
Ik merk aan mijn brandstof verbruik echter geen veranderingen..13 maart 2011 om 19:50 #17834479De leidingen die lekken!:P
Kan ook zijn dat hij extreem rijk loopt, dat stinkt ook naar benzine… Maar dan moet hij ook rot lopen bij stationair…
13 maart 2011 om 20:07 #17834480Ow ok..daar zou het dan ook idd aan kunnen liggen.. Want ik vind de laatste tijd dat het stationair ook wat hoger is dan voorheen…
Voor dit probleem moet ik dan zeker de carb controleren? Zo ja, waar dan? Sproeier of iets dergelijks?
13 maart 2011 om 21:05 #17834481Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?
13 maart 2011 om 21:26 #17834482[rquote=1890619&tid=144458&author=Vinci]Hoger toerental klinkt als hangende choke. Kan temp. sensor zijn, welk blok had je ook weer? 13NB toch?[/rquote]
Klopt idd. OHC blokkie. Het is niet echt heel veel hoger, maar wel hoger dan voorheen…
13 maart 2011 om 21:31 #17834483Ken dat blok nauwelijks, is volgens mij een echte ouderwetse met niet al te veel management. Maar er is wel een ECU volgens mij. Heeft hij een handchoke?
14 maart 2011 om 22:33 #17834484Hij heeft idd nog een handchoke… Echt ouderwets :p
14 maart 2011 om 22:37 #17834485Dan is het niet een temp. sensor probleem. :P
Je kan wel eens even checken of die misschien blijft hangen of zo. Neem aan dat als je hem uittrekt je stationair omhoog gaat?
14 maart 2011 om 23:28 #17834486Misschien zit het ontluchtings slangetje van de tank niet goed?
15 maart 2011 om 08:54 #17834487Er staat in de P.J. Olving vraagbaak van de E Kadett een heel apart hoofdstuk voor de 13NB motor. Ik kan daar foto’s van maken en posten, maar zo’n boek bevat nog veel meer goede info en kost weinig, dus ik zou aanraden er eentje aan te schaffen. Op pagina 216 begint het.
Op die opvolgende pagina’s staan testjes voor een lucht circuitje op de inlaat met een vertragings klep en een klep die aan de choke zit die electrisch bediend wordt met een schakelaar op je koppelingspedaal. De bedoeling hiervan zoals beschreven is dat de toeren van de motor met het afremmen op de motor tijdelijk hoog worden gehouden om onvolledig verbrande benzine in de uitlaat te voorkomen en zo de uitstoot te verbeteren. Zo kreeg deze motor de zgn. S6 norm toegewezen.
Die testjes houden in dat je met een vacuum pompje dat lucht trajectje iets vacuum trekt met een onderdruk van 400 millibar. Zo kun je controleren of na een X aantal seconden de toeren veranderen of die vertragingsklep open gaat.
Lijkt me iets om wel even te controleren, jou probleem klinkt als iets wat hier mee te maken heeft.
Misschien zijn die onderdelen wel dusdanig betaalbaar dat je ze preventief kunt vervangen zonder de testjes….
15 maart 2011 om 20:08 #17834488Ik heb het benzinelucht probleem gevonden.
Het probleem zit hem bij de carburateur. Deze lekt namelijk benzine. En op een beetje rare plek. Als ik een aantal keren de het gashendeltje heen en weer druk, druppelt er een druppeltje benzine aan de chokehendel kant.Zie hieronder de foto’s:
Het slangetje met het schroefje, daar kwam eerst benzine uitzetten als ik het gashendeltje heen en weer deed. Dus daar heb ik een schroefje ingedraait. Of is dit niet de bedoeling? Waar is dit slangetje eigenlijk voor?
Vervolgens ben ik verder gaan kijken, en toen ik dus het gashendeltje in de motor een aantal keer heen en weer deed, kwam er een druppeltje vanuit de moer die je hier midden op de foto ziet zitten. (Onder de choke) Hoe kan dit? En wat kan ik hier aan doen? Waar dient deze moer voor?
15 maart 2011 om 20:53 #17834489Ken die constructie van dit carb. niet uit mijn hoofd, maar meestal is dit een lekkende flotter.
Heb je hem al eens open gemaakt om eens te reinigen. Doet ook wonderen met de prestaties.
Die flotter moet goed drijven, zo niet dan komt het benzinepeil te hoog en kan het her en der ‘overlopen’. Zie het maar net als een stortbak van een WC…
15 maart 2011 om 21:41 #17834490Ja precies ja…
Ik gaat er binnekort is even naar kijken! Misschien dat dit het idd dan wel is.15 maart 2011 om 22:30 #17834491Haal gelijk even een zooitje nieuwe pakkingen in huis. Soms zijn die flotters van messing en kun je ze prima dicht solderen, maar vaker nog zijn ze van kunststof en moet je ook daar een nieuwe voor hebben…
16 maart 2011 om 06:39 #17834492de benzine leidingen gaan toch wel regelmatig lek bij kadett (mijn ervaring) kun je beter in 1 x alles vervangen.
mijn ervaring is dat hij bij het achterwiel lek gaat net na het filter.
lek geraakt bij de pomp achterkant auto. (niet alle kadetjes hebben dit de gsi heeft inwendige pomp zo nog wel wat)
en als je je achterbank omhoog tilt heb je een zwarte dop zeg maar van zo’n 10 cm doorsnee.
als je die eraf haalt heb je de bovenkant van je tank te pakken.
die leiding die vanaf daar naar beneden loopt wil ook wel eens door zijn.
en dan vanaf je voorwiel naar het blok toe.
eigelijk je hele leidingwerk dus lol…. zijn altijd stukjes en al heb je het 1 gerepareerd dan begint de ander weer dus je kan beter gewoon alles in 1 x vervangen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.