ik meldde vorige week al lekkage onder bij de benzinetank van mijn Senator b. Nu blijkt dat de rubber leidingen in perfecte staat zijn, door vorige eigenaar vernieuwd.
het probleem zit hem aan de tank zelf. Er zijn twee ronde plaatjes (benzinepomp en benzinemeter) aan de tank geschroefd met daartussen een pakkingring. Deze laten benzine door. De pakkingringen zijn niet zomaar verkrijgbaar. Iemand een idee hoe ik er aan kan komen? Is vloeibare pakking een optie, bestand tegen benzine? Hoop dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen.
Zo, ik heb de beide pakkingringen gevonden bij M&M in Dronten. Goedkoop zijn ze niet, gaat 30 euro kosten. Maar gaandan weer 23 jaar mee. Denk dat de huidige uitgedroogd zijn omdat de tank bijna leeg heeft gestaan. Nu ik hem regelmatig volgooi begint t zaakje door te lekken. Hopen dat er niemand een peukje onder gooit voordat ie gemaakt is. Dat gaat deze week hoop ik nog gebeuren.
Eerst ff leeg laten lopen (of leeg pompen), anders loopt de tank leeg bij het wisselen van de pakkingen.
Of tank demonteren (ook dat stelt niet veel voor, slangen los, vulslang los, 2 buten van de banden aan de voorzijde los en je haalt hem er zo onderuit)
Auteur
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.