Forumindex › Forums › Overige › Gestolen & Vernield › Benzineleiding Tigra 2.0 16v doorgeknipt!(?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2011 om 15:53 #17238747
*Bericht had ik al eerder geplaatst, op de avond van gebeuren zelf, maar toch verwijderd, omdat ik zeker wilde zijn dat deze dus doorgeknipt zou zijn (sommige dingen spreken dus nog van de dag zelf).
Gisteravond (20-08) tussen half 8 en half 11 had ik mijn Tigra A 2.0 16v (ook op kenteken) geparkeerd op de carpoolplaats bij restaurant de Jagershorst in Valkenswaard (afslag en oprit A2) richting Leende.
Moest met een maat een wiel verwisselen in Geldrop en reden met 2 auto’s omdat we van zijn zaak afkwamen in Budel, dus kwam hij met het idee: zet hem op de carpoolplaats neer, pikken we hem straks op. Ikzelf woon in een dorp langs Valkenswaard maar mijn vriendin woont wel in het dorp en kwamen we zelfs bijna langs, maar goed, das achteraf (wel vreemd dat hij daar niet aan dacht). Stonden enkele auto’s geparkeerd en is redelijk verlicht, ook had ik de Tieg tegen de wegkant aangeparkeerd, zodat deze goed te zien is (ben niet zo van de carpoolplaatsen en al helemaal niet als je je auto er alleen moet achterlaten)..
Van Valkenswaard weer door naar Geldrop terug op de snelweg (de Tieg stond er nog en leek niks aan de hand), nadat we het wiel hadden verwisseld en een praatje hadden gemaakt met de eigenaar van de auto, reden we door naar Eindhoven want hij had nog een verjaardag en zouden we onderweg wat te eten halen (wat we in Valkenswaard bij mijn vriendin gingen eten), hij moest nog douchen, omkleden etc.
Toen we in een eettentje aan het wachten waren op het eten om mee te nemen, zegt die ineens: wow, ik krijg een flashback, alsof ik dit eerder heb meegemaakt, jaa, heb dit gedroomd! Van dat we wat te eten gingen halen hier en we pech kregen met de PT Cruizer (hadden we toen bij) en jou vriendin begon te zeuren dat we te laat waren met het eten! Ik zo :wtf bedoel je man, hoe is die pech opgelost dan? Dat wist die niet, maar goed, eten was klaar, wij de auto weer in en richting de snelweg..
Snelweg op en afrit Valkenswaard eraf, eenmaal aangekomen bij de Tijgert zette hij me af en reed door (dacht in de verontstelling dat ik gelijk achter hem aan zou komen, maar niks is minder waar), ik stap de auto in en wil starten, gaat lekker rond maar sloeg dus niet aan.. Dit had ik nog nooit meegemaakt en al helemaal niet bij de Tigra, ik de motorkap open en het stonk al naar benzine. Bel die gast dus op dat die maar weer terug moet komen omdat de auto niet start.. Hij vertelde wel dit en dat maar was het allemaal niet, ik gooi dus de kap weer dicht en de benzinelucht werd al erger.. Wierp mezelf een blik naar de achterkant toe en wat denk je, dikke plas benzine onder de auto vandaan!! Dacht dit meen je toch niet en jawel hoor, de benzineleiding is doorgeknipt..
Hij kwam alweer aangereden en hij zegt die is niet doorgeknipt, kan ook van ouderdom zijn (yeah right, dan breekt die wel lijkt mij en ziet er niet uit als dat er een punt aan zit, heb wel vaker kabeltjes schuin afgeknipt en dit leek er precies op).. Wij de auto dus verplaats naar voren (andere parkeerplek ivm brand of wat dan ook), want we hadden het eten bij en inderdaad zou dan mijn vriendin boos worden haha.. Even vlug vlug gegeten en gegist wat het nou kan zijn, benzinediefstal, vernieling of misschien wel de complete auto meenemen (niet dat die spectaculair is, maar iemand hoeft maar zo’n smsje te sturen of via de RDW te checken op kenteken en zien gelijk hey das een c20xe, weet niet of ze nog steeds gewild zijn, maar heb een volledige ombouw gehad, ook de achteras met schijven etc., iemand hoeft het maar net nodig te hebben en dan is het oude barrel een makkelijk doelwit).. Trekstang mee, de station mee en richting de Tigra. Stond er gelukkig nog en deze gelijk meegenomen en bij mijn vriendin haar appartement op de parkeerplaats gezet.. Hij ging er weer gelijk vandoor voor die verjaardag want het was in de tussentijd alweer half 11..
Sorry voor het lange verhaal, maar wilde het even kwijt, omdat het me wel dwars zit. Het kan helaas van alles zijn en ook mijn vriendin zegt, nadat ik het hele verhaal uitgelegd heb, dat het die gozer (“maat”) weleens geweest kon zijn (sommige dingen lopen niet helemaal lekker, heeft ook gerotzooid met een vriendin van mijn vriendin en geeft die mij de schuld van dat ze niks meer laat weten :hmmz ), ook met auto’s, want hij heeft dus een eigen autogarage waar ik ook veel in hobby en hem heel veel help met karwei’tjes! Dan lopen er weleens dingen lans elkaar af en dat wekt irritatie’s op. Ook kan het diefstal van benzine geweest zijn (?), want er is zon 20L benzine weg gelekt/gehaald..
Helaas was ik een beetje opgefokt en heb ik geen foto’s kunnen maken door alles heen, van de plek / plaats waar de auto stond en de grote plas benzine, morgen als het licht is, zal ik foto’s maken van de benzineslang en post ik hieronder. Graag jullie reactie’s hoe er gedacht word hierover.. !
*Foto’s van de plek heb ik de nacht erna nog gemaakt, beetje onduidelijk, maar zal deze z.s.m. posten. Zondag heb ik de ANWB laten komen voor snelreparatie + voor zijn conclusie en hij zei al gelijk die is geknipt.. !
22 augustus 2011 om 15:57 #17891137Benzinediefjes he….
Heb het op het werk ook al een paar keer gehad dat ik een auto op halen moest ivbm lekke vulslang.
Knippen ze er een gat in en vervolgens drukken ze daar een slang in.
Doet alleen tuig wat geen geld heeft om normaal te tanken….Triest volk.22 augustus 2011 om 16:05 #17891138Zei de beste man van de ANWB ook al, tank BP Ultimate dus das ook niet de goedkoopste :( ..
Maar benzine kan er toch alleen maar uitlopen als de benzinepomp draait, want mijn tank was niet he-le-maal leeg..
@Fearless wrote:
Benzinediefjes he….
Heb het op het werk ook al een paar keer gehad dat ik een auto op halen moest ivbm lekke vulslang.
Knippen ze er een gat in en vervolgens drukken ze daar een slang in.
Doet alleen tuig wat geen geld heeft om normaal te tanken….Triest volk.22 augustus 2011 om 16:12 #17891139datwas mischien niet een slimme dief.
de vulsang moet je knippen…. :thumb
22 augustus 2011 om 16:25 #17891136Daarom denk ik dus ook dat ze hem weg wilde halen, niet voor de gasolina..
Als ik hem had laten staan, was die wel weg geweest vermoed ik zo, ding leverd in onderdelen wel redelijk wat op, zullen ze wel geweten hebben..
@Fearless wrote:
datwas mischien niet een slimme dief.
de vulsang moet je knippen…. :thumb
10 september 2011 om 11:20 #17891140zoals er al gezegd word denk ik zelf dat je je maat ff aan de oren moet trekken.want je begin niet zomaar ineens in een eettent te zeggen dat je het een dejavu gevoel hebt en dat hij het bijna vlekken loos wist te vertellen.ik was nog niet eens op de helft van je verhaal en had al z,n idee dat er iets niet klopt.best wel misselijk.
26 september 2011 om 15:38 #17891135Waarom zouden ze je benzineleiding doorknippen als ze je auto mee wilden hebben?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een “vriend” bij wie ik veel kluste. Kwam er een paar maanden terug achter dat, als hij even wat onderdelen voor me meenam van de sloop of Brezan ofzo dat ik bij hem twee keer het aankoopbedrag kon aftikken, vond wat oude rekeningen….die ‘vriendschap’ was dus ook gelijk over.
Net als kadettje-89 had ik ook halverwege het verhaal dat er iets niet klopte aan de ‘deja-vu’ van die maat van je.
Hou het goed in de gaten, zou ik zeggen.25 oktober 2011 om 13:23 #17891141hmm wel vreemd wat ik niet snap is hoe kan je je vriend dan verdenken als hij de hele tijd bij je was? Of is het op de manier van hij belt iemand hij zegt knip de leiding door. Soms heb ik ook zon flashback dat ik iets droom en terug zie maar het kan alles zijn gewest benzinedieven slaan snel toe op carpool plaatsen en vooral als het een plek is waar niemand langsrijd
3 november 2011 om 01:08 #17891142ik vind dat van die vriend een beetje ver gezocht
als je echt zo iets geflikt zou hebben
denk ik niet dat hij dan zegt dat ie een flashbach heeft gehad
dan zou hij zijn mond wel gehouden hebbenik denk benzinedieven
18 november 2011 om 18:18 #17891143@iquick: Hij was wel met zijn tel. bezig en ga hem daarvoor niet de hele tijd in de gaten houden, maar zijn nieuwe “loopjongen” wist mij toevallig ook te vertellen dat hij dit gelezen heeft op het forum en dat dit ook nog eens bij een ander (ietsjes verderop) gelezen autobedrijf gebeurd was (leidingen doorgeknipt). Frappante is dat ik hier niks van terug heb kunnen vinden, dus ja denk dat hij samen gewerkt heeft met die gozer die dus bij mij was die avond (die is bekend met de weg daar).. Een smsje/Whatsapp/Ping is zo gestuurd namelijk.. En zoals Fearless al zei, ze hebben de verkeerde leiding geknipt, dus dan vallen de benzinediefjes al af! Plus jij zegt dat jij ook weleens een flashback hebt, ik ook, wie niet, maarrrr hoezo kun je dat zeggen, terwijl je maat of wie dan ook bij je is en bij diegene gebeurd het ook echt (binnen een uur tijd)?! Logisch toch dat diegene jou dan gaat verdenken, of heb ik het dan mis (hij bracht het ook al op zon manier van “yeah right”).. Die carpoolplaats ligt precies aan een doorgaande weg, langs de snelweg bij de drukste afrit/oprit van Valkenswaard, rijden dus altijd mensen langs (en het is verlicht, is daar niet zomaar even van vlug vlug wat benzine jatten)..
@iquick wrote:
hmm wel vreemd wat ik niet snap is hoe kan je je vriend dan verdenken als hij de hele tijd bij je was? Of is het op de manier van hij belt iemand hij zegt knip de leiding door. Soms heb ik ook zon flashback dat ik iets droom en terug zie maar het kan alles zijn gewest benzinedieven slaan snel toe op carpool plaatsen en vooral als het een plek is waar niemand langsrijd
@bleucorsaboy: Zie hierboven waarom het vergezocht zou moeten zijn (meerdere mensen delen mijn mening dat ik weleens verrekte gelijk zou kunnen hebben). Heel zijn vriendengroep weet hoe hij is en kan doen, nu hij zijn eigen bedrijfje heeft. Is een ventje van heel wat praatjes en een grote bakkes, ook een lulhannes die zijn bek niet kan dicht houden, dus ik vind het niet gek dat die dat zegt namelijk. En nogmaals, waarom benzinedieven, die krijgen daar de tijd niet voor om effe op hun gemak een tank leeg te trekken!!@bleucorsaboy wrote:
ik vind dat van die vriend een beetje ver gezocht
als je echt zo iets geflikt zou hebben
denk ik niet dat hij dan zegt dat ie een flashbach heeft gehad
dan zou hij zijn mond wel gehouden hebbenik denk benzinedieven
18 november 2011 om 18:23 #17891144En voor de duidelijkheid, ik had daar nog een rekening open staan ( van toen nog geen 5 dagen geleden) en wat onderdelen liggen van mijn auto’s, die heb ik a la minute op moeten halen en de rekening gelijk betalen nadat dat gebeurd was (terwijl andere mensen nog voor tig aan bedragen open hebben staan, heb hem altijd en overal mee geholpen en zelfs aan klanten geholpen die je niet op 1 hand kan tellen die voor heel wat geld hun auto’s hebben laten maken etc.), stank voor dank noemen ze dat en echte vrienden zijn maar een fabeltje :ass !
19 november 2011 om 00:30 #17891145ja heel jammer dat er zulke mensen bestaan maar wat doe je er aan
sterkte -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.