benzineklepje Zafira B (bj. 2005) gaat niet meer open

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) benzineklepje Zafira B (bj. 2005) gaat niet meer open

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248701
    Kolemp
      Lid sinds:
      19 May 2012

      Mijn benzineklepje gaat niet meer open. Centrale vergrendeling opent alleen de deuren. Wie weet een oplossing?

      #18019493
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Rechts in de laadruimte zit meestal een klepje waar je bij de Centrale vergrendelings motor kan van de Tankklep, met wat pielen kan je langs het motorje met de hand, en kan je de pen uit de tankklep trekken.

        Willem

        #18019494
        Zafira2.2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 July 2010

          Bij mij nu ineens hetzelfde. Benzineklepje gaat niet meer van centralevergrendeling af. Ik heb al gekeken om via achterbak te kijken of ik er bij kom. Kom er wel bij, maar voel nergens iets waar ik handmatig een klepje kan openen. Ik heb nog benzine en rijdt deze week even langs de dealer, maar heeft iemand dit meer gehad en zelf op weten te lossen ?

          #18019495
          sranangzafira
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2013

            Hoi,
            Bij mij ook hetzelfde probleem,alleen heb ik een zafira A bj 2000.Ik heb met een platte schroevendraaier voor nu het benzine klepje eruit kunnen wippen,doe het nog steeds op deze manier.Als ik tijd heb ga ik dit wel oplossen.Alleen dat ik maar benzine kan bij tanken.Als je benzine moet tanken is dit misschien een voorlopige optie….moet wel zeggen dat je een schroevendraaier moet gebruiken waarbij het voetje met plastic is bekleed anders kan je de lak beschadigen.
            Misschien is de besturing v.d vergrendelings module voor de benzine klepje door gebrand of een kabelbreuk.Bij mij is de module doorgbrand.2e handse gekocht en weer door gebrand dus bij zit er een sluiting ergens….eerst die zien te vinden dan een andere module aanschaffen.Bij mij zit de besturings module rechtsvoor net naast de deurscharnier achter de plastic bekleding.Misschien dat dit ook bij de zafira B het zelfde is.

            #18019496
            JoostEpse
              Lid sinds:
              3 July 2016

              @wim-v6 wrote:

              Rechts in de laadruimte zit meestal een klepje waar je bij de Centrale vergrendelings motor kan van de Tankklep, met wat pielen kan je langs het motorje met de hand, en kan je de pen uit de tankklep trekken.

              Willem

              Ik had vandaag hetzelfde probleem met m’n Zafira B bj 2006.
              Ik sta zondagavond bij de benzinepomp met nog 60km bereik met een rit van 60km voor de boeg.
              En krijg m’n tankklep niet open.
              Daar ter plekke al achter het rooster gekeken rechtsachter in de bagageruimte.
              Daar is echt geen duidelijke pijl te zien die naar een hendel wijst waar je aan kunt trekken om van binnen uit de benzineklep te ontgrendelen.

              Toch maar op de gok ‘rustig’ naar huis gereden om het benzineverbruik wat te optimaliseren.

              Graag even van iemand de bevestiging aan m’n vrouw dat je beter op de snelweg met cruisecontrol 100 km/u kan rijden dan 120 km/u voor een beter verbruik. M’n vrouw had zoiets van sneller rijden, dan ben je eerder thuis.

              Thuis toch maar de ‘piepschuim’ binnenbekleding achter het rooster weggetrokken (en daarbij flink vernield).
              Toen kon ik inderdaad op de tast voelen dat er iets verschoven kon worden.

              Maar een correctie op bovenstaande melding van Willem:
              – Je moet niet een pin wegtrekken
              – Maar je moet van bovenaf een pin die omwikkeld is door een veer wegdrukken naar achteren (in de richting van de achterbumper) toe.

              Ik heb de veer niet met boter ingesmeerd zoals hieronder getipt wordt, maar gewoon ingespoten met siliconenspray.

              groet, Joost.

              #18019497
              dutch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 July 2005

                @JoostEpse wrote:

                @wim-v6 wrote:

                Rechts in de laadruimte zit meestal een klepje waar je bij de Centrale vergrendelings motor kan van de Tankklep, met wat pielen kan je langs het motorje met de hand, en kan je de pen uit de tankklep trekken.

                Willem

                Graag even van iemand de bevestiging aan m’n vrouw dat je beter op de snelweg met cruisecontrol 100 km/u kan rijden dan 120 km/u voor een beter verbruik. M’n vrouw had zoiets van sneller rijden, dan ben je eerder thuis.

                Thuis toch maar de ‘piepschuim’ binnenbekleding achter het rooster weggetrokken (en daarbij flink vernield).
                Toen kon ik inderdaad op de tast voelen dat er iets verschoven kon worden.

                De auto heeft een verbruiksmeter, dan zie je heel snel dat 100 constant inderdaad zuiniger is dan 120.

                Jammer van de binnenbekleding, je kunt inderdaad bij het palletje zonder iets te stuk te maken. Het hebben van niet al te grote handen helpt wel moet ik zeggen ;)

                Nieuw motortje kost de kop niet en is zo gemonteerd. Ik heb destijds het palletje gesmeerd en toch nieuw motortje gehaald want was bang dat alleen smeren niet lang zou helpen. Heeft een tijdje geduurd voor ik de nieuwe had ingebouwd want de oude bleef langere tijd goed werken.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.