Benzinefilter wel / niet vervangen bij onderhoudsbreurt

Forumindex Forums Modellen Corsa Benzinefilter wel / niet vervangen bij onderhoudsbreurt

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    peter sr

Ik heb een Corsa 1.2-16V 2002, in het onderhoudsboekje staat brandstoffilter vervangen. Is dat nodig en is dat zelf te doen?

corsaboy
      Deelnemer

filter kost niet de hele wereld.
        Zou hem wel vervangen.

Weet niet hoe handig je bent maar als het hetzelfde filter is als die van de corsa b dan is het een klusje van 2 minuten.

peter sr

Ik wil mijn benzine brandstoffilter van corsa c 1.2 12V 2002 vernieuwen (volgens onderhoudsboekje is dat nodig).
          Er staat beschreven .
          Er staat beschreven: Bouw de brandstofdruk af aan de testaansluiting mbv speciaal gereedschap Opel KM-J-34730-91. Dat gereedschap heb ik niet. Heeft iemand dit karwei wel eens gedaan en heb jij dan een paar tips voor mij?

Famous

Kan je zelf doen.
            Slang even met een ding afknijpen, filtertje vervangen en klemmetje weer weghalen.
            Heb het bij de garage gezien, weet niet waarmee ze het afknijpen maar kan vast niet moeilijk zijn :-)

corsaboy
            Deelnemer

zelf knijp ik nix af.
              Ik start de auto vervolgens altijd zonder vonk zodat de brandstof even goed op druk kan komen en alle lucht eruit kan persen.

McKaamos
              Deelnemer

origineel gepost door Famous
                Kan je zelf doen.
                Slang even met een ding afknijpen, filtertje vervangen en klemmetje weer weghalen.
                Heb het bij de garage gezien, weet niet waarmee ze het afknijpen maar kan vast niet moeilijk zijn :-)

Heel simpel, met een klem tang.

^^ voorbeeldje

Klikken voor klemtangen voor erg weinig geld: http://cgi.ebay.nl/Draper-Hydraulic-Brake-Hose-Clamp-Pipe-Clamping-11534-/130432623558?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item1e5e63e3c6

Honza
                Deelnemer

Als je het filter zelf maar horizontaal houdt, komt er amper wat uit.
                  Als je pomp in je tank maar niets doet (contact uit) hoef je niet persee wat af te klemmen, beetje lekkage kan je met een doekje opvangen.
                  Er komt meer uit het filter als je hem schuin houdt…

Als hij dan vervangen is, en je zet hem op contact, gaat hij vanzelf weer druk opbouwen, even wachten en kan je gewoon starten.

peter sr

Ok, bedankt voor jullie hulp, lijkt me allemaal gemakkelijk te doen.
                    Ik vraag me af ofdat het echt wel nodig is om zo’n filter elk 4 jaar te vernieuwen want zoveel vuil zal er toch niet in de benzine aanwezig zijn lijkt me.
                    Heeft iemand zo’n filter wel eens na 4 jaar bekeken hoe vuil dat deze wel is?

peter sr

Een fluitje van een cent, loopt maar weinig benzine uit als je de snelkoppelingen losmaakt en nieuwe monteren is zo gebeurd. Morgen wil ik nog de oude benzinefilter openzagen om te kijken hoe schoon / vuil de binnenzijde is

OrangeArrow

gewoon loshalen, spuit alleen ff wat benzine in de rondte.. Maarre, zonder speciaal gereedschap lijkt me dat niet makkelijk hoor! Je moet namelijk 2 lipjes naar binnen duwen, en tegelijkertijd het filter van de slang trekken… Heb ik zelf speciaal ding voor.

corsaboy
                        Deelnemer

Originally posted by OrangeArrow
                          gewoon loshalen, spuit alleen ff wat benzine in de rondte.. Maarre, zonder speciaal gereedschap lijkt me dat niet makkelijk hoor! Je moet namelijk 2 lipjes naar binnen duwen, en tegelijkertijd het filter van de slang trekken… Heb ik zelf speciaal ding voor.

moet je ff handigheid in krijgen.
                          op een gegeven moment wip je ze zo los king:

oefening baart kunst

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.