Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Benzinedruk regelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2009 om 01:51 #17209139
Hoi iedereen,
IK vroeg me af of het waar is dat, wanneer er zonder vacuumslang op je benzinedrukregelaar gereden wordt je druk automatisch altijd 0,5 bar hoger staat.
Mijn bron is het volgende : http://www.eurotaxonline.nl/adds/_egisservicesite/doc/fpresreg.pdf
Maar is dit waar?
Wil dit zeggen dat je geen brandstofdrukregelaar nodig hebt om je druk van 2.5 bar naar 3.0 bar te krijgen bij een getunede C20ne?En is het wel verstandig om zonder vacuumslang te rijden krijg je bij stationair draaien niet een te rijk mengsel?
Bij dit alles wordt uiteraard de luchtinlaat afgedopt.
Ik hoop dat iemand hier zijn expertise op los durft te laten.
:wors
13 maart 2009 om 09:58 #17470172ben ik ook wel benieuwd naar.. ik volg dit even. in afwachting van de experts
14 maart 2009 om 14:50 #17470173ik denk dat de druk regelaar het zelfde blijft hij gaat bij bv 2,5 of 3 bar open en zal dus ook nooit een hogere druk geven want hij gaat bij die waarde open
14 maart 2009 om 16:53 #17470174hebben we hier over het vacuim slangetje van de inlaat naar de druk regelaar?
zo ja houd hem er aub op!!! bij mijn corsa was hij afgedopt op het inlaatstpruitstuk, trok veel beter door in de toeren met dat slangetje er op!
15 maart 2009 om 18:55 #17470175gaat gewoon niet bij een C20ne enz..
Moet er geoon op anders zit je met 2.5 bar durk op je injektoren te rijden en dat is bij deze motor echt niet wenselijk en ga maar een met een druk meter tussen je aanvoer leiding rijden dan kan je zien wat er gebeurd!!!Let op: benzine pomp levert 3.0 bar druk, dat gaat naar voren, komt bij de injektoren en kan doordat je benzinedruk regelaar open getrokken/geduwd wordt , weer terug vloeien via de retour leiding naar je tank.
Als je gasklep DICHT staat , heb je de grootste onderdruk/”vacuum” zeg maar dus dan trekt deze je regelaar OPEN, en loopt de peut terug, druk op de injektor is dan 1,0bar, met de door de ECU bepaalde openingstijd van de injektor (ism met de lambda sonde), komt er genoeg benzine in je cylinder om te ontsteken en met de goede mengverhouding (uitlaatgas waarden etc).
Wanneer je gas geeft , valt de onderdruk weg, volgas is die er helemaal niet meer, dat wil dan dus zeggen: volledige brandstofdruk op de injektoren met een grotere openings tijden van de injektoren, dat geeft je vermogen.
Dus als je die slang er niet op zet loopt die motor zo vet als de nete, niet goed dus!
Met een regelbare bezinedrukregelaar is met 0,1bar druk omhoog en omlaag te rommelen wat interresant is maar niet zomaar los gooien!!!!15 maart 2009 om 22:45 #17470176Heel erg bedankt voor de informatie Robbyrood :thumbup
Is het verstandig de benzinedruk op mijn blok op 3 bar te zetten.
Specs c20ne:
Irmscher inlaat
Lexmaul uitlaat
Openluchtfilter
Gasklep gecleaned (alle onnodige slangen eraf)
Gechipt 7000 toeren.
Open uitlaat tot sebring demperMoet ik hier trouwens ook andere injectoren voor gebruiken die meer in kunnen spuiten?
16 maart 2009 om 03:34 #17470177denk dat als je een andere nokkenas hebt dat je dan wel meer hebt aan een andere inspuiting.
wat je nu hebt is een betere flow.. dus zou ik in princiepe nix aan doen.
op het moment dat je een andere nok erinzet krijg je andere ontsteking/verloop van de moter en dan zou ik wel wat doen aan je inspuiting.
voor nu zou ik het zo lekker laten.
als je chip goed gedaan is zou hij compleet afgesteld moeten zijn voor met wat je nu rijdt
of is het een beun chip die alleen de begrenzer wat verder heeft opgeschroefd?16 maart 2009 om 20:00 #17470178@asconaC, ik zou ff een regelbare halen..
3 bar is niet onverstandig met deze setup.. :)16 maart 2009 om 20:02 #17470179de master heeft gesproken:D:D
corsaboy:D vertel je hebt meer verstand van dan ik:D hahaha maar zou toch graag ook willen weten waarom je dan juist met die setup al met meer druk moet gaan rijden? en wat voor voordelen dat heeft als je nog geen snelle nok erin hebt?
16 maart 2009 om 20:26 #17470180aangezien het toerental omhoog is gegaan en dus ook de ontstekingstijden etc aangepast zijn zou ik de druk lichtjes opschroeven.
Nou zijn namelijk de injectoren van een standaard 8v niet zo heel groot 170cc..En met die irmscher inlaat pak je best wat meer lucht.. Meer lucht is meer brandstof.. Dus rond de 3bar zou ik zeker ff doen..
Mooiste is daarna afstellen op een bank..Met een nokkenas erbij gaat ie nog wel iets verder omhoog.
Ik reed op een gegeven moment met 4bar om lambda 1 te halen..
Ben toen overgestapt op de kompressor maar had eigenlijk toen grotere injectoren moeten halen en druk lager moeten zetten..Maar goed je kent de rest van de historie :)
Ik reed zonder de nokkenas met bijna dezelfde setup (alleen ook nog seh zuigers) ook op 3.1 bar…
Dus tussen de 2.8 en 3.0 bar kom je wel uit..16 maart 2009 om 20:30 #17470181nice.. maar bereik je dan 3 bar met c20ne injectoren en een brandstofdrukregelaar?
of moet je ook andere injectoren hebben dan?16 maart 2009 om 20:36 #17470182nee gewoon de c20ne injectoren
die van een c20xe zijn veels te groot op bovenstaande setup..Met hele extreme nokkenas en extreme chip zou je die van de c20xe kunnen gaan gebruiken (op 2.5 bar)
16 maart 2009 om 20:41 #17470183owh ja op 2.5 bar zit je op 170cc op 3 bar op 186cc.
Dus verzuipen zal die niet doen.. ;)16 maart 2009 om 22:54 #17470184He , uhh Lambda 1 te halen???
Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!17 maart 2009 om 12:33 #17470185Heel erg bedankt voor de informatie experts king:
Dat zijn precies de vragen waar ik antwoord op wilde.
Super :thumbup
Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.
@Corsaboy
Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet je toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)17 maart 2009 om 15:31 #17470186leer hier ook even veel super zulke antwoorden:thumbup
18 maart 2009 om 17:01 #17470187Originally posted by robbyrood
He , uhh Lambda 1 te halen???
Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!lambda 0.8 is dus armer..
Lambda van 0.86 moet je bij volgas hebben.
In deellast Lambda 1Over de lambda 1 is te rijk…
18 maart 2009 om 17:36 #17470188origineel gepost door corsaboy
Originally posted by robbyrood
He , uhh Lambda 1 te halen???
Liever niet , BIJ gas op de plank graag lambda 0.9-0.8 lekker wat vetter.
Heb bij EDS getest en ook met een Kroneburg metertje gereden en beide gaven ze gelukkig aan dat er iets meet peut in ging dan ie nodig had maar niet naar het mengsel arme gebied rijden, verstelbare drukregelaar is dan wel het lekkerste, kun je een middenweg vinden tussen volgas en stationair!!lambda 0.8 is dus armer..
Lambda van 0.86 moet je bij volgas hebben.
In deellast Lambda 1Over de lambda 1 is te rijk…
het armer en rijker verhaal is net andersom marcel ;)
tussen de 0,86 en 0,93 heb je het meeste vermogen.
hoger dan lambda 1 is arm
lager dan lambda 1 is rijk
lambda 1 is de standaard stoichiometrische verhouding. ( 1 liter brandstof op X?X liter lucht )18 maart 2009 om 17:42 #17470189Misschien nog een heel klein vraagje. Ik heb nu een regelbare benzinedrukregelaar gekocht die je in kan stellen op stationair en op boost waarde.
Ik weet dat het verstandiger is dit in te stellen m.b.v. een bank maar weet iemand toevallig op hoeveel bar ik de regelaar ongeveer in moet stellen? (stationair ?bar en boost tot max 3bar?)
:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.