benzineafsluiter + brandstofpomp uitschakelen

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen benzineafsluiter + brandstofpomp uitschakelen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

IVbm de regels voor de timeattack moet ik een benzine afsluiter plaatsen.

Ik wil deze NA de pomp monteren, en met een schakelaar aan uit uit kunnen zetten. Hiermee wil ik dan ook de stroom onderbreken op de pomp.

Iemand een schema?

Vinci
      Deelnemer

Moet dat ding nog automatisch ergens op reageren, of is het handbediening?

Zowiezo is het niet moeilijk, kan ik zo een schemaatje voor tekenen voor je. In feite kun je of een dubbelpolige schakelaar of dubbelpolig relais nemen die op de ene pool de pomp uit zet als op de andere pool de afsluiter wordt bekrachtigd. Gaat het mooi allemaal in één beweging. Bij een of andere automatische functie sluit je het gewoon op het relais aan…. Met handbediening kun je ook een relais pakken als je een lekker klein schakelaartje wilt met maar twee draadjes in je dashboard, dan kan dicht bij je brandstofrelais dat relais komen wat de pomp en afsluiter schakelt.

Van het Ende Customs

beetje laat, maar ik zou gewoon een inductie relais monteren (zoals bij een LPG systeem).
          Deze onderbreekt wanneer motor niet loopt (via ontsteking)
          Dit lijkt mij de mooiste oplossing.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.