Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Benzine verschil ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2012 om 21:48 #18041545
Dat is het ook, Geen personeel, Geen Shop etc etc…
Willem
6 juli 2012 om 06:28 #18041546@Darkspy wrote:
:thumb Volgens mij hoorde ik laatst ook op TV dat pomphouders waar je alleen kan pinnen goedkoper zijn omdat je daar niet naar binnenhoeft te lopen om te betalen. (Dat zou denk ik haast wel één van de redenen zijn waarom goedkoper is dan een BP ) :hmmz
Hier in ehv betaal je bij de witte pomp max 1ct de liter minder dan bij shell..
Keuze vlot gemaakt bij mij in elk gevalTank eigenlijk alleen maar shell. Witte pomp is sowieso funest voor mijn v6 cdti, das gewoon heel snel je pomp vermoorden en wordt altijd a merk pompstation aangeraden voor die motor.
Corsa 1.2 eco rijdt ook wel aardig zuinig op shell, maar daar ga ik de witte pomp niet eens mee testen.
6 juli 2012 om 16:07 #18041547De V6 diesels van ons zijn altijd aan de Vrachtwagenpomp van de buren volgegooit, stond ook vaker een merkloze wagen als een merk tankwagen vol te trappen..
Dan zat er weer Shell , dan weer Texaco, dan weer Q8, dan weer een of ander merkloze rommel.
Onze V6 CDTi’s hebben bijde goed 250.000km met hun eerste pomp gedaan….
Ook onze Nieuwe EEV MB busjes, Opel Busjes, Renault busjes, De passats, en de Toyota Dcat draaien prima op dit mengsel van dieselresten heel prima..
Zo geven ook de Trucks er niks om, deze zijn tegenwoordig ook allemaal CommonRail, met Roetfilters, Dubbele zuigerbodems etc etc…. (modernere troep als de gemiddelde personene auto, ook fijngevoeliger inspuit mechanismen..)
Denk ook dat wel mee zal vallen..
Willem
6 juli 2012 om 20:28 #18041548volgens mij zit er helemaal geen verschil in. heb nog nooit gehoord dat je motor beroerd loopt op goedkope benzine.
tank zelf total met de corsa b 1.2 16v, en rijd gemiddeld 1.17, hij zuipt niet meer dan 1.15, en 1.20 heb ik ook al gereden.
ook op goedkopere benzine, loopt er allemaal prima op.volgens mij is het verhaal van v power enzo ook allemaal leuk uit de lucht gegrepen, 1 ”geheim” middel erin, en het is betere benzine.
dat was volgens mij de conclusie van kassa destijds.
shel heeft zoveel macht, iedere keer de brandstof prijs omhoog gooien, en elk jaar hebben ze weer record winst gemaakt, vreemd he :wtfzet er ook even bij hoe je rijd met welke benzine, regen, veel wind, stad, dat heeft allemaal invloed op het verbruik.
maar zeg erbij, dit is mijn mening, wil je duur tanken, moet je dat vooral doen, maar ik meid lekker de snelwegpomp stations, mijn 1.2 loopt niet lekker op euro’s :jerry
7 juli 2012 om 06:56 #18041549@robert_corsa wrote:
volgens mij zit er helemaal geen verschil in. heb nog nooit gehoord dat je motor beroerd loopt op goedkope benzine.
tank zelf total met de corsa b 1.2 16v, en rijd gemiddeld 1.17, hij zuipt niet meer dan 1.15, en 1.20 heb ik ook al gereden.
ook op goedkopere benzine, loopt er allemaal prima op.volgens mij is het verhaal van v power enzo ook allemaal leuk uit de lucht gegrepen, 1 ”geheim” middel erin, en het is betere benzine.
dat was volgens mij de conclusie van kassa destijds.
shel heeft zoveel macht, iedere keer de brandstof prijs omhoog gooien, en elk jaar hebben ze weer record winst gemaakt, vreemd he :wtfzet er ook even bij hoe je rijd met welke benzine, regen, veel wind, stad, dat heeft allemaal invloed op het verbruik.
maar zeg erbij, dit is mijn mening, wil je duur tanken, moet je dat vooral doen, maar ik meid lekker de snelwegpomp stations, mijn 1.2 loopt niet lekker op euro’s :jerry
Dat onderzoek van kassa stelt geen ene ruk voor.
Ze pakken een auto waarbij er een motor in licht die zwaar onder presteert.
Die motor zal zelfs op een octaan van 91 nog de zelfde waardes laten zien.
Dat laat ook zien hoe amateuristisch het HAN is.En onderzoek van 5th gear stelde aan dat het bij motoren die wat meer op de grens zitten, wel werkte.
Ik noem een vw gti opel opc renault rs. Daar zijn zeker winsten te halen.7 juli 2012 om 13:56 #18041550een kennis van mij had een opel zafira waar de carberateur van kapot is gegaan en nog wat, maar dat schiet me zo niet te binnen. toen ze vroegen bij wie ze tankten (tango) kwam de aap uit de mouw. kosten ongeveer 1850 euries. dus ik ga zeker niet naar de tango.
7 juli 2012 om 16:13 #18041551Een Zafira met een carburateur?
Gister trouwens weer eens V-Power getankt, opeens 620 km rijbereik?
Normaal gooi ik Euro 95 bij de Belgische Esso erin, waarna mijn BC 570 km aan geeft
Bij een goedkope pomp slechts 530?Op V-Power kan ik wel een langere afstand afleggen, maar of het voordeliger is qua km’s per liter vraag ik me het af.
Op een lange rit, meer dan 300 km, kan ik op V-Power een heel stuk langer doorrijden…
Maar ik heb dan ook maar een Z16SE, die 4000 tpm in z’n 5 doet bij 130.
Misschien dat dat ook meespeelt?7 juli 2012 om 18:03 #18041552rijbereik bij een g is zwaar invloedbaar op je rijstijl.
ga jij op de laatste 10l trappen, en gooit hem vol, geeft hij 500km rijbereik aan.
doe je dit zelfde, alleen zonder trappen (zuinig rijden) kan die wel 600km aangegeven.z16se is niet zuinig, of je moet alleen maar 80km wegen rijden.
er is maar 1 gouden tip: chippen en groep a. vraag mij niet waarom, maar ik reed er ruim 1.3 zuiniger mee7 juli 2012 om 18:47 #18041553De reden dat de Z16SE niet zuinig is bij onze rijstijl , is dat de de gasklep vrijwel altijd vol open staat.
Bij de F station van mijn monteur, met een flink opgefokte X16XE die er over de 170 pk uitgooit, een gemiddeld verbruik van 1:16. Die gasklep staat nog niet eens half open bij 120 km/h in z’n 5. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.