Benzine verschil ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Benzine verschil ?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Darkspy

Hallo forumleden,

ik zit al een tijdje met de vraag in mijn hoofd over de benzine en andere brandstoffen natuurlijk.
      Is de goedkoopste benzine nou minder goed of kan je er minder ver op rijden dan benzine bij de bekende BP ?
      Ik vraag het me echt regelmatig af, en qua testen ben ik niet aan toe gekomen. :vertag

Misschien hebben jullie ervaring mee of de zelfde vraag waar ik mee zit. :hmmz

groetjes Myron / Darkspy

arjontje
      Deelnemer

Het enige wat ik uit ervaring weet is dat een mercedes diesel foutmeldingen en in nood loop ging nadat hij bij de makro getankt had.
        Daarna gewoon weer bij de shel getankt probleem nooit meer voor gedaan. Of dat toeval is of door de brandstof ben ik nog steeds niet uit.

Ik zelf heb bijna nooit bij een goedkope tankstation getankt.
        Komt grotendeels dat de goedkoopste tankstation bij mij in buurt een shel is.

Basgsi
        Deelnemer

klopt verschil tussen makro en shell duiven is maar 1 cent, daar ga ik ook dat stukje extra op druk industrie terrein niet voor rijden en
          een heel klein risico dat het minder is. Met de V6 en de turbo rij ik altijd naar duitsland voor 102 octaan, is maar iets duurder dan 95 bij
          de shell, wel 40km rijden (incl. richting emmerich en terug ff volgas legaal :jerry ….

Darkspy

bij mij in heerenveen Tango / TinQ en in joure Jantsje ofzo ook nog ergens en gorredijk en Joure FireZone.

maarja kom ook niet achter want tank bij Firezone en Tango en Tinq nooit bij shell of bp :vertag

arjontje
            Deelnemer

@Basgsi wrote:

klopt verschil tussen makro en shell duiven is maar 1 cent, daar ga ik ook dat stukje extra op druk industrie terrein niet voor rijden en
              een heel klein risico dat het minder is. Met de V6 en de turbo rij ik altijd naar duitsland voor 102 octaan, is maar iets duurder dan 95 bij
              de shell, wel 40km rijden (incl. richting emmerich en terug ff volgas legaal :jerry ….

Daar wil ik afentoe ook nog wel eens tanken . Als ik van mijn broer afkom(Doetinchem)
              Tank dan wel gewoon 95.

yentl5552

Natuurlijk zit er wel wat verschil in .. die additieve die ze er bij de shell in gooien of bp stellen niet zoveel voor :) is gewoon 1 flesje op 1 tankwagen.
                en die helpt je motor schoon houden [ ja right ]

maar voor sommige “snellere” motoren kan 98 octaan of zelfs 102 voor een betere verbranding zorgen en dus meer vermogen en zuiniger per liter benzine.
                maar het kost ook meer dus het is of net rendabel of gewoon fijner rijden.

Waarom benzine goedkoper is bij een witte pomp ..
                Dat komt omdat hun gewoon van alles erin gooien het is maar net wat er op dat moment in de aanbieding is.
                en vaak is dat “staats reserve” in elk land houden ze benzine achter de hand voor als er iets ergs gebeurd. alleen zoals we allemaal weten is benzine niet altijd houdbaar dus dit moet zo nu en dan ververst worden. en dat is dus iets mindere kwaliteit brandstof en dus goedkoper.

dus daarom zeggen mensen dat ze bij de ene pomp minder kilometers maken ..

als het de slang uit komt .. moet het 15graden zijn. dat is wettelijk bepaald maar of dat ook zo is overal weet je niet.
                want benzine zet uit en krimpt bij temperatuur verschillen. dus het als je sochtends tankt en het is ‘smiddag 30 graden is je benzine volume uitgezet. dus meer

in frankrijk bijvoorbeeld doen ze er 10% ethanol in om de prijs te drukken alleen dit is slecht voor je motor .. maar of ze dit ook doen in nederland.

arjontje
                Deelnemer

@yentl5552 wrote:

Natuurlijk zit er wel wat verschil in .. die additieve die ze er bij de shell in gooien of bp stellen niet zoveel voor :) is gewoon 1 flesje op 1 tankwagen.
                  en die helpt je motor schoon houden [ ja right ]

maar voor sommige “snellere” motoren kan 98 octaan of zelfs 102 voor een betere verbranding zorgen en dus meer vermogen en zuiniger per liter benzine.
                  maar het kost ook meer dus het is of net rendabel of gewoon fijner rijden.

Waarom benzine goedkoper is bij een witte pomp ..
                  Dat komt omdat hun gewoon van alles erin gooien het is maar net wat er op dat moment in de aanbieding is.
                  en vaak is dat “staats reserve” in elk land houden ze benzine achter de hand voor als er iets ergs gebeurd. alleen zoals we allemaal weten is benzine niet altijd houdbaar dus dit moet zo nu en dan ververst worden. en dat is dus iets mindere kwaliteit brandstof en dus goedkoper.

dus daarom zeggen mensen dat ze bij de ene pomp minder kilometers maken ..

als het de slang uit komt .. moet het 15graden zijn. dat is wettelijk bepaald maar of dat ook zo is overal weet je niet.
                  want benzine zet uit en krimpt bij temperatuur verschillen. dus het als je sochtends tankt en het is ‘smiddag 30 graden is je benzine volume uitgezet. dus meer

in frankrijk bijvoorbeeld doen ze er 10% ethanol in om de prijs te drukken alleen dit is slecht voor je motor .. maar of ze dit ook doen in nederland.

In Nederland zit er geen 10% ethanol in. Dat moet namelijk vermeld worden. Dit omdat er bij sommige motoren schade kan ontstaan. Wel moet er volgens Europese regels een x procent ethanol bij gemengt worden. Ik geloof dat dat max 5 procent is.

Basgsi
                  Deelnemer

idd max 5% dacht ik (gelukkig), mijn cabrio z22se kan ik dat niet tanken…..

Klopper

Ik heb juist altijd problemen bij de Esso in Zaltbommel. Zowel met de Corsa’s als met de Vectra… Auto gaat als een vaatdoek, en ik haal max 1 op 12. En dat is met zuinig rijden…

Ik weet hoe het moet, ik ga naar Autofood :D

Met benzine welke getankt is in het buitenland heb ik nooit iets raars gehad eigenlijk…

Navy
                      Deelnemer

Ik heb lange tijd BP Ultimate getankt, maar nu “gewone” Shell vanwege de vele kilometers die ik nu maak.
                        Toen ik Ultimate ging tanken ging het gemiddelde verbruik terug van 10.8 naar 11.8 km/l.
                        Zit nu op 9.5 km/l, maar rij kortere afstanden en bezorg kranten per auto. :???:

Darkspy

Inderdaad met auto kranten bezorgen, lijkt me ook niet zuinig rijden haha ! maar wel makkelijk.
                          Ik vind het moeilijk om die conclusie te trekken of je auto nou echt zuiniger rijd met benzine van BP of van Tango/TinQ

SigNumberOne
                          Deelnemer

allereerst tank ik al nooit bij een witte pomp, omdat de motor er gewoon slecht op loopt.
                            verder heb ik verschillende merken incl. ultimate en v-power en andere luxe namen, om het maar duur te maken.
                            de motor loopt gewoon het lekkerste op de normale benzine van de shell.

Andre_Ede

Met mijn Astra G tankte ik Tango, maar het viel mij op dat dan steeds het motorstorings lampje ging branden,
                              zodra ik Shell/Texaco/BP tankte was dit over.

Ook bij een grote beurt er voor gezorgd dat ik al een paar weekjes op Tango reed, maar ook na een grote beurt was het niet anders.

Sndsdien komt er geen Tango meer in onze Astra’s.

Lemmens
                              Deelnemer

Ik mik er gewoon benzine in en dat doe ik nagenoeg altijd in België en soms in Duitsland omdat het in NL gewoonweg niet te betalen is. Maandag nog getankt voor € 1,569 in Duitsland terwijl ie bij mij in de straat rustig € 1,699 vraagt (beiden Esso). Soms tank ik, indien echt geen druppel meer in de tank nog wel eens bij Makro. Net als bij een andere witte pomp in België eigenlijk nog nooit problemen ondervonden. Niet in rijgedrag, niet in verbruik.

Anoniem

Heb wel eens gehad dat mn ex-Astra F 1.8i direct begon te stotteren en bokken toen ik getankt had bij een goedkope in Belgie. In daarna weer BP benzine erin en hij liep weer als een zonnetje.

Met mn huidige Astra tank ik bijna altijd bij de BP.

Lemmens
                                  Deelnemer

Het kan inderdaad zijn dat het octaangehalte in dat geval wat laag was. Daarvoor heb je (volgens mij ook bij de Astra F) nog zo’n mooie stekker die je 180 graden kan draaien zodat ie ook netjes op 91 loopt.

Het enige waar ik me ooit over verbaasd heb is tanken in Italië. Daar bleek de tankinhoud van de Frontera A van m’n broer ineens met 25 liter te zijn toegenomen. Gek genoeg was de tank in Zwitserland weer gekrompen… :hmmz Waarschijnlijk iets met de warmte… :jerry

wim-v6
                                    Deelnemer

Frontera tank, gemaakt van Puur en zeer temperatuurgevoelig elastiek :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Italianen nemen iedereen in de maling, heel dat volk is gewoon maffia..

Ik tank altijd goeiekope benzine, en rijdt gemakkelijk zuiniger als 1 op 10 met de V6

– Tango
                                      – Firezone
                                      – Tinq
                                      – Shell express

Allen meestal eenzelfde prijs, en allemaal binnen 3 minuten rijden van mijn huis..

Willem

Darkspy

@wim-v6 wrote:

Frontera tank, gemaakt van Puur en zeer temperatuurgevoelig elastiek :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Italianen nemen iedereen in de maling, heel dat volk is gewoon maffia..

Ik tank altijd goeiekope benzine, en rijdt gemakkelijk zuiniger als 1 op 10 met de V6

– Tango
                                        – Firezone
                                        – Tinq
                                        – Shell express

Allen meestal eenzelfde prijs, en allemaal binnen 3 minuten rijden van mijn huis..

Willem

Daar tank ik dus ook op de Shell express na. Mijn Opel Vectra 2.0 presteert om in stad gewoon 1 op 10/11 te rijden en op snelweg 1 op 13. Maar naar oostenrijk kom ik er zeker achter hoe zuinig hij is op de snelweg. :vertag

sw_reijnders
                                        Deelnemer

vlak de franse maffiosi ook niet uit he wim

bij mijn B1’tje kreeg ik maximaal 39 liter LPG in mijn tankje . . . en op de franse autoroutes ging er toch plots 42 liter in.
                                          rara hoe kan dat!!!! :fy1

kimmiej666
                                          Deelnemer

Met mijn voormalige sedan x16xel kon ik wel degelijk net wat meer km’s afleggen + vond de auto soepeler lopen met shell dan met tango of tinq

RickR91
                                            Deelnemer

Bij motortjes die meer op hun limiet gereden worden, merk je wel verschil.

M’n Speedfight loopt niet lekker op benzine van Texaco, scheelt soms bijna 10 km op top, en trekt niet lekker op.

Het lekkerste loopt ie op V-power met aceton bijgemengd.

Nou wordt dat blokje meestal wel vol belast, en dan merk je het eerder.

2taktjes zijn er volgens mij ook wat gevoeliger voor.

Wat mijn Astra betreft, op V-power kan ik wel een grotere afstand afleggen als ik lange ritten maak. Bij woon-werk merk ik geen verschil.

Heb verder wel het idee dat v-power feller optrekt, mijn monteur denkt er ook zo over.

Hij wist niet dat ik dat getankt had, dus bij hem zit het niet tussen de oren.

tubs35

Ik heb gehoord dat bij de tango je veel motorproblemen krijgt met als resultaat goedkoop is duurkoop , dus daar zul je mij nooit vinden

wim-v6
                                                Deelnemer

Ik tank al jaren Tango.

Mijn Geheel Originele en Standaard Vectra-B Sedan 2.5 V6 haalde zelfs 250km/u navi op Tango euro95, zal wel meevallen dus met de benzine kwaliteit.

Willem

leen1

Tank al jaren bij de Pin&Go en heb nog nooit enig verschil in prestatie en verbruik kunnen vaststellen tegenover Shell v-pouwer of BP ultimate.
                                                    Al die termen is niets anders dan marketing waar veel mensen gevoelig voor zijn.
                                                    Ook met de Agila nu niet, het verbruik schommeld tussen de 1op14,8 en 1op15,2 gemiddeld al na gelang of ik veel korte stukjes in dorp rij of er meer snelweg kilometers bij zitten.
                                                    En echt voorzichtig rij ik niet, trek hem gewoon door tot 6000 toeren in de 3de om snelheid te malen om in te voegen.
                                                    Dus ik pak die 10 eurocent de liter lekker mee.

Darkspy

:thumb Volgens mij hoorde ik laatst ook op TV dat pomphouders waar je alleen kan pinnen goedkoper zijn omdat je daar niet naar binnenhoeft te lopen om te betalen. (Dat zou denk ik haast wel één van de redenen zijn waarom goedkoper is dan een BP ) :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.