Benzine verbruik na afdoppen Egr

Forumindex Forums Modellen Astra Benzine verbruik na afdoppen Egr

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277306
    Ed_2016
      Lid sinds:
      2 July 2016

      Hallo allemaal

      Mijn egr cheater werkt nog niet naar behoren dus ik heb het volgende gedaan
      Egr er af gehaald , blinde plaat erop gedaan , de egr iets gedraaid erop gezet zodat het kan werken zonder tegen de plaat te stoten.

      Ik merk nu dat de motor wel meer benzine verbruikt. Kan dit kloppen ?
      Graag reacties hier omtrent
      Mvg
      Ed

      #18322737
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Klopt wel ongeveer, de EGR zorgt ervoor dat onder deellast een deel van de cilinders wordt gevuld met uitlaatgas ipv buitenlucht. Uitlaatgas bevat geen zuurstof meer, dus er hoeft dan minder benzine ingespoten te worden als wanneer de cilinder met buitenlucht gevuld zou zijn.

        #18322738
        Speedswitch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2015

          Overigens is EGR ook een manier om het inlaatvacuum te verlagen (waardoor de motor minder weerstand heeft bij het aanzuigen) zonder dat je extra benzine in hoeft te spuiten, dus ook daar heb je iets winst met een EGR

          #18322739
          Ed_2016
            Lid sinds:
            2 July 2016

            Dus een nieuwe Egr klep of hoger benzine verbruik ?

            Mvg

            #18322740
            Speedswitch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2015

              De beste keuze is EGR wegschrijven uit de ECU. Dat kan alleen niet bij alle motortypen. Als wegschrijven niet kan, kan je een EGR cheater installeren. Daarmee blijft je motorstoringslampje uit en je inlaattraject schoon, bovendien kan je auto soeper gaan rijden omdat allerlei EGR gerelateerde problemen uitgesloten worden. Nadeel is dat je verbruik iets toe kan nemen.

              #18322741
              Chris426
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2014

                Bij mij is de EGR weggeschreven uit de ECU.
                Sindsdien merk ik een behoorlijk verlaagd brandstofverbruik (van 550-600 km op een tank naar 650-700 km op een tank).

                #18322742
                Ed_2016
                  Lid sinds:
                  2 July 2016

                  Het kan nog verschillen lees ik :)
                  Bij de één minder en bij de ander meer.

                  #18322743
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Bij mijn Z22se motor heb geen verschil gemerkt na het EGR afdoppen. Verbruik is het zelfde gebleven. Lijkt me ook heel normaal. EGR heeft niks te maken met verbruik namelijk.

                    #18322744
                    Ed_2016
                      Lid sinds:
                      2 July 2016

                      :thumb

                      – , neutraal , +

                      #18322745
                      b07
                        Lid sinds:
                        24 February 2009

                        Mij verbruik was nog precies het zelfde na afgelopen.

                        Heb je al geprobeerd je egr schoon te maken?
                        Je moet vooral het stangetje van je plunjer schoon maken met remmenreiniger of zo, als het goed is beweegt de plunjer ook elke keer al je de sleutel op contact draait.

                        Als je em hebt afgedopt kan je de egr met stekker erop ook los in je hand houden ,als het goed is beweegt die ook elke keer als je het gaspedaal weer los laat met draaiende motor, zo kan je em een beetje smeren/reinigen als je steeds een beetje er in spuit

                        #18322746
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Ik ook totaal geen afwijkend zelfs een iets gunstiger verbruik gehad bij mijn x16xe na afblinden van de EGR (geen cheater).

                          Ook de 2.5 en 3.0-V6 lopen niet duurder na afblinden van de EGR.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18322747
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Helemaal eens met WimV6, geen verschil ontdekt qua verbruik bij een X16XE, X16XEL, X30XE en Y30SE.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.