benzine verbruik

Forumindex Forums Modellen Astra benzine verbruik

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    r.deknatel

hallo

mijn astra f 1.8 8v gls loopt 1 op 10 ongeveer..

is dit normaal? ik dacht dat het zuiniger kon..

heeft iemand een idee of dit normaal is?

gr ronald

Astra_DLS
      Deelnemer

mja dan hebben we wel iets meer details nodig.

Waar rijd je, veel stad, snelweg of gecombineerd. Heb je em net (met de winter) of ook al langer? liggen er de goede banden onder qua maat (buitensporige banden kosten veel meer brandstof). Zijn je banden netjes hard of zo zacht als maar kan? Heb je altijd je airco aanstaan of zit die er niet in,

Als je iets meer achtergrond info geef, kunnen we wellicht iets meer antwoord geven.

Ik heb geen benzine blok, dus kan je er niet veel over zeggen (ik rijd op diesel rond de 1/17).

r.deknatel

ik rij gecombineerd, de banden zijn 15 inch 195/50/15 ik heb hem net.. maar toch blijft het veel. de banden zijn goed op spanning.

Astra_DLS
          Deelnemer

Is het trouwens een tailgate of een hatchback? Op zich voor winter seizoen vind ik het nog niet eens zo heel gek. Zomer rijdt vaak zuiniger dan winter

r.deknatel

het is een astra f sedan. het kan aan mij liggen hoor maar toch voor zoon auto zou 1 op 13 1 op 15 toch in de buurt moeten komen

KadAstra-EF
              Deelnemer

[rquote=1866726&tid=142515&author=r.deknatel]het is een astra f sedan. het kan aan mij liggen hoor maar toch voor zoon auto zou 1 op 13 1 op 15 toch in de buurt moeten komen
                [/rquote]

Dit streefgetal is juist van je.
                Ik rijd nu op LPG maar toen ik nog op benzine reed was mijn Astra F C1.6NZ 1:14 op de snelweg bij 135 km/uur.
                let wel op: jij hebt een 18i, ik heb een 16i dus waarschijnlijk verbruik jij iets meer dan mij. Op LPG is de mijne trouwens 1:11, Ook heel netjes vind ik…..

Groet, Rik

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.