benzine uit de powerfilter

Forumindex Forums Modellen Corsa benzine uit de powerfilter

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240591
    Corsah
      Lid sinds:
      29 September 2010

      Oeps. Ik heb een huge problem ben ik achter.
      Heb een Corsa met een 2.0L gsi van een astra. Vorig jaar zo gekocht. Superleuk, maar geeft me zo nu en dan wel kopzorgen.
      Hij wilde niet starten, hoorde een gesis ben gaan luisteren, motorkap open, bleek er benzine uit m’n powerfilter te stromen. Hele tank leeg gestroomd. Zelf geen verstand van, dus naar de garage laten slepen.
      Ben inmiddels niet veel wijzer, maar waarschijnlijk zit het spruitstuk verstopt.
      Bij de garage geven ze eerlijk toe dat het me behoorlijk wat kan gaan kosten omdat ze het moeten opzoeken.

      Kent iemand van jullie dit probleem, hoe kun je dit het beste aanpakken?
      Als er iemand is die het leuk vindt om te sleutelen en dit op te zoeken dan vind ik dat ook prima natuurlijk!

      Alvast bedankt,

      Thomas

      #17909733
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Benzine uit powerflter, dan zou heel de motor vol moeten staan met benzine, dat zou betekenen dat een of meerdere injetors open zijn blijven staan en de pomp is blijven draaien.

        Willem

        #17909734
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Als je nu de bougies eruit haalt en de stroom benzine pomp even loskoppelt. zou ie dan alle benzine er weer uit hoesten?

          #17909731
          Corsah
            Lid sinds:
            29 September 2010

            @ Willem. Klopt dat de motor volstaat met benzine. Kan het niet zijn dat het ergens verstopt zit? Dat is namelijk wat ze bij de garage willen gaan zoeken, maar ik heb maar gezegd om daar ff mee te wachten want dat kan natuurlijk uren werk kosten.

            #17909730
            RickR91
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2011

              Ken je niemand die een beetje handig is?? Voor hetzelfde geld is het iets heel kleins.
              Als je zelf de kleine dingen controleert, hoef je minder vaak naar de garage.

              #17909729
              Corsah
                Lid sinds:
                29 September 2010

                Dat klopt, maarja, dit zag ik niet aankomen.
                Ik ken wel iemand die er handig mee is, maar die heeft het op’t moment te druk dus kan niet…
                Fraaie is dat ik ‘m eigenlijk na de apk wilde verkopen. Heb er een jaartje in gereden, superleuk ding, maar een keer minder tanken in de maand en dit soort dingen zijn ook de moeite wel.

                #17909735
                max
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Dit heb ik ook gehad met mijn 16V

                  Computer (ECU) stond vol met water.
                  Daardoor stuurde hij ook met contact uit de brandstofpomp aan en zette de injectoren open.
                  Kijk waar je ECU gemonteerd zit. als het onderin bij de A stijl is kan het zijn dat er water in loopt, vooral als je een schuifdak hebt.

                  Start de motor NIET!!! Ook niet even proberen. De benzine loopt namelijk ook in je normale olie en die moet je eerst vervangen.

                  Dus eerst kijken naar je ECU en je brandstofpomp relais.
                  Dan je olie aftappen en je bougies eruit.
                  Verse olie erin en de motor starten met dikke lappen op je bougiegaten om de resterende benzine uit je inlaat te krijgen, die lappen vangen die benzine dan op. Niet zonder lappen doen (brandgevaar).
                  Dan bougies er weer in en proberen te starten.
                  Controleer ook je luchtfilter daar die door de benzine aangevreten kan worden.

                  #17909736
                  Corsah
                    Lid sinds:
                    29 September 2010

                    Kijk! Dat ga ik zeker eens bekijken! Hoop dat dat het is. Laat nog horen van me.

                    #17909737
                    Corsah
                      Lid sinds:
                      29 September 2010

                      ja hoor… ECU is helemaal geoxydeerd. Ik mag zelf de guppy’s kopen om erin te doen.
                      Nu maar onwijs hopen dat er niet meer onderdelen aangetast zijn…

                      #17909738
                      RickR91
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 April 2011

                        Sterkte hiermee!
                        Hierna droogmiddelen in de A-stijl proppen?
                        En de electrische delen afkitten?

                        #17909732
                        Corsah
                          Lid sinds:
                          29 September 2010

                          haha, dat weet ik wel bijna zeker ;)
                          Hoe dat kijk ik nog wel

                          #17909739
                          max
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Alleen die gaten van de A stijl naar het interieur afplakken is al voldoende. Het moet alleen maar zo zijn dat het water niet meer in je ECU kan lopen.
                            In de A stijl verzamelt zich altijd wat water/condens. Er zitten zelfs afwaterings gaten door je dorpel.

                            #17909740
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Kabelboom verleggen, zodat de cmputer achter het dashboard kastje komt te hangen is ook een optie..

                              Willem

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.