Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › benzine uit de powerfilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2011 om 13:59 #17240591
Oeps. Ik heb een huge problem ben ik achter.
Heb een Corsa met een 2.0L gsi van een astra. Vorig jaar zo gekocht. Superleuk, maar geeft me zo nu en dan wel kopzorgen.
Hij wilde niet starten, hoorde een gesis ben gaan luisteren, motorkap open, bleek er benzine uit m’n powerfilter te stromen. Hele tank leeg gestroomd. Zelf geen verstand van, dus naar de garage laten slepen.
Ben inmiddels niet veel wijzer, maar waarschijnlijk zit het spruitstuk verstopt.
Bij de garage geven ze eerlijk toe dat het me behoorlijk wat kan gaan kosten omdat ze het moeten opzoeken.Kent iemand van jullie dit probleem, hoe kun je dit het beste aanpakken?
Als er iemand is die het leuk vindt om te sleutelen en dit op te zoeken dan vind ik dat ook prima natuurlijk!Alvast bedankt,
Thomas
2 juli 2011 om 20:20 #17909733Benzine uit powerflter, dan zou heel de motor vol moeten staan met benzine, dat zou betekenen dat een of meerdere injetors open zijn blijven staan en de pomp is blijven draaien.
Willem
2 juli 2011 om 20:33 #17909734Als je nu de bougies eruit haalt en de stroom benzine pomp even loskoppelt. zou ie dan alle benzine er weer uit hoesten?
4 juli 2011 om 17:10 #17909731@ Willem. Klopt dat de motor volstaat met benzine. Kan het niet zijn dat het ergens verstopt zit? Dat is namelijk wat ze bij de garage willen gaan zoeken, maar ik heb maar gezegd om daar ff mee te wachten want dat kan natuurlijk uren werk kosten.
4 juli 2011 om 17:14 #17909730Ken je niemand die een beetje handig is?? Voor hetzelfde geld is het iets heel kleins.
Als je zelf de kleine dingen controleert, hoef je minder vaak naar de garage.4 juli 2011 om 17:52 #17909729Dat klopt, maarja, dit zag ik niet aankomen.
Ik ken wel iemand die er handig mee is, maar die heeft het op’t moment te druk dus kan niet…
Fraaie is dat ik ‘m eigenlijk na de apk wilde verkopen. Heb er een jaartje in gereden, superleuk ding, maar een keer minder tanken in de maand en dit soort dingen zijn ook de moeite wel.6 juli 2011 om 08:31 #17909735Dit heb ik ook gehad met mijn 16V
Computer (ECU) stond vol met water.
Daardoor stuurde hij ook met contact uit de brandstofpomp aan en zette de injectoren open.
Kijk waar je ECU gemonteerd zit. als het onderin bij de A stijl is kan het zijn dat er water in loopt, vooral als je een schuifdak hebt.Start de motor NIET!!! Ook niet even proberen. De benzine loopt namelijk ook in je normale olie en die moet je eerst vervangen.
Dus eerst kijken naar je ECU en je brandstofpomp relais.
Dan je olie aftappen en je bougies eruit.
Verse olie erin en de motor starten met dikke lappen op je bougiegaten om de resterende benzine uit je inlaat te krijgen, die lappen vangen die benzine dan op. Niet zonder lappen doen (brandgevaar).
Dan bougies er weer in en proberen te starten.
Controleer ook je luchtfilter daar die door de benzine aangevreten kan worden.6 juli 2011 om 10:33 #17909736Kijk! Dat ga ik zeker eens bekijken! Hoop dat dat het is. Laat nog horen van me.
8 juli 2011 om 08:16 #17909737ja hoor… ECU is helemaal geoxydeerd. Ik mag zelf de guppy’s kopen om erin te doen.
Nu maar onwijs hopen dat er niet meer onderdelen aangetast zijn…8 juli 2011 om 08:22 #17909738Sterkte hiermee!
Hierna droogmiddelen in de A-stijl proppen?
En de electrische delen afkitten?8 juli 2011 om 10:01 #17909732haha, dat weet ik wel bijna zeker ;)
Hoe dat kijk ik nog wel9 juli 2011 om 12:56 #17909739Alleen die gaten van de A stijl naar het interieur afplakken is al voldoende. Het moet alleen maar zo zijn dat het water niet meer in je ECU kan lopen.
In de A stijl verzamelt zich altijd wat water/condens. Er zitten zelfs afwaterings gaten door je dorpel.9 juli 2011 om 17:48 #17909740Kabelboom verleggen, zodat de cmputer achter het dashboard kastje komt te hangen is ook een optie..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.