Benzine tank werd slecht, commoB

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Benzine tank werd slecht, commoB

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240951
    Commo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011


      Hier kan je duidelijk zien dat de tank door de naat van de las benzine lekt. Let op dat was dus bijna rondom. Nieuwe tank bijna niet te krijgen.


      De tip die ikkreeg om er lucht druk op te zetten werkte dus niet, en je blaast de tank alleen maar op.


      Hier kan je nog zien hoe mooi de tank is maar toch poreus.
      Ik heb dus rondom de naad vertint. en hij stinkt nu niet meer.

      #17913799
      Goofy44
        Lid sinds:
        7 June 2011

        Ja je kan er inderdaat lucht op zetten maar dat moet je dan wel met belleid doen en een reduseer ventiel gebruiken dus niet meer als een paar tiende bar

        #17913800
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Nu je hem er toch eronderuit hebt, kun je de tank aan de binnenkant gelijk behandelen met speciale tanksealer. Wordt veel gebruikt bij klassiekers (waar zowiezo geen nieuwe tanks meer van te krijgen zijn). Kan de tank ook nooit meer oxideren vanuit de binnenkant vandaan. Ik zie het spul ook vaak aangeboden op diverse autobeurzen, waar ik kom. Laatst nog op de Techno Classica in Essen. Google er maar eens op.

          #17913801
          Commo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 April 2011

            @Goofy44 wrote:

            Ja je kan er inderdaat lucht op zetten maar dat moet je dan wel met belleid doen en een reduseer ventiel gebruiken dus niet meer als een paar tiende bar

            Klopt, als je een binnen band oppomp en er zit een klein gaatje in zie je dat ook niet. Ik had er ff te veellucht op ,ik zag hem bollen. Beetje hahah.
            Je kan beter de benzine ingooien en dan draaien. zie je het ook.

            #17913802
            Commo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 April 2011

              @rinus de boer wrote:

              Nu je hem er toch eronderuit hebt, kun je de tank aan de binnenkant gelijk behandelen met speciale tanksealer. Wordt veel gebruikt bij klassiekers (waar zowiezo geen nieuwe tanks meer van te krijgen zijn). Kan de tank ook nooit meer oxideren vanuit de binnenkant vandaan. Ik zie het spul ook vaak aangeboden op diverse autobeurzen, waar ik kom. Laatst nog op de Techno Classica in Essen. Google er maar eens op.

              ik ga dat tanksealer ff zoeken.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.