benzine slangen (benzinelucht)

Forumindex Forums Modellen Kadett benzine slangen (benzinelucht)

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    saluma
    Deelnemer

Vandaag een ( laatste) mooie rit gemaakt met de E.
      Nadat ik hem tot nokkie vol afgetankt had,om hem in slaap te wiegen, stonk het enorm naar de benzine.
      Auto weer van zijn plek gehaald,niet willen starten!

Onder de tankopening (in de wielkast bij het achterwiel) zitten twee slangen.Ze zijn allebei verdroogd,dat wist ik. Nu ben ik ze toch maar gaan volgen.Auto op de krik en assteun en de slangen gevolgd.
      1 slang gaat richting de tank en gaat ook de tank in.
      De 2e slang ligt op de flensrand van de tank zelf en komt uit aan de bestuurderszijde (onder de auto dan he) en stopt zomaar.Geen aansluiting te vinden of iets dergelijks.Aangezien deze slang loos is heb ik hem helemaal los gehaald tot de tankopening aan toe.
      Het grootste gedeelte was niet verdroogd en heb dat stuk gebruikt om de 1e slang te vervangen.
      Nu schijnt het dat de 1e slang door middel van een geknepen ring op de tank zit.Met een provisoriese handeling de uiteinde aan elkaar gekoppeld en de dame start weer.

Waar is nu die loze slang voor?????Nu zit er een cm of 20 loze slang weer op die opening.

En ja die slangen zullen dus toch vervangen moeten worden.

De vraag is dus:

Waar is die loze slang voor???
      En op welke wijze kan ik de 1e slang beter repareren zonder naar de garage moet gaan???

gr Marcel

saluma
      Deelnemer

Lijkt wel of dit forum beter naar Facebook kan verhuizen.Ik krijg daar gelijk reacties op hahahaha

soepkiepe
        Deelnemer

o wil het hier ook nog wel een keer vertellen hoor haha

saluma
          Deelnemer

hahahahahaa dan is het alleen maar opvulling van deze topic hahahaha

soepkiepe
            Deelnemer

vast nuttiger dan dit, heb al een waarschuwing staan, dalijk nog 1 er achter wegens offtopic haha.
              ach, doe het gelukkig al niet zo veel meer.

maar uhhh..
              ik denk dat het een ontluchtingslang is :P

saluma
              Deelnemer

hahaha daar heb ik ook zo’n vermoeden van.Morgen maar even naar de dealer toe voor zo’n slang die dan vermoedelijk voor de overloop van de benzine is.Ik had de tank tot z’n strot toe gevult en daarna begon de stank.Normaal tank ik altijd ‘normaal’ stoppen als het pistool klik zegt.Nu ben ik even voorzichtig doorgegaan met tanken.
                Er kwam overigens niet echt veel benzine meer uit de 1e slang

Vinci
                Deelnemer

Laat ik nou afgelopen weekend het zelfde hebben gehad! Bij mij drupte het er ook echt uit. Ik ga die dikke 32mm en medium 16mm ellebogen bestellen voor mezelf, originele, dus als je ook wil kunnen we de orderkosten ook delen?

En dat dunne slangetje op de velsrand is idd ontluchting, die hoort daar los te liggen.

Vinci
                  Deelnemer

Die dikke is trouwens 28 euro, en de medium 17,85. Die hele dunne kun je gewoon slang van de rol voor nemen…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.