Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Benzine prijs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 17:26 #17589102
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door Stender
Ik hoorde laatst van iemand dat benzine bij ‘goedkope’ tankstations van slechtere kwaliteit zou zijn dan die van bijvoorbeeld BP of Shell (de gewone Euro98).Is dit onzin of wat? Merk er zelf namelijk niks van.
Vette onzin.
B.v. de Euro95 van de Tango is dezelfde als de Q8 pompt (beide Kuwait Oil Group, check de bonnetjes maar eens).
Shell Express pompt dezelfde Euro95 als de normale Shell. Firezone is onderdeel van Brand Oil die weer aan bepaalde andere stations levert, en dus hetzelfde pompt als de rest van de pompen.Grote verschil is dat bemande stations meer geld kosten, omdat een pomp medewerker loon nodig heeft, er verwarming binnen moet zijn, extra elektra wordt gebruikt voor extra verlichting, etc etc.
Operationele kosten zijn gewoon hoger en daarom is een onbemand “goedkoop” station zo laag in prijs. Het volledige verschil tussen bemand en onbemand gaat op aan het runnen van de tent, en waarschijnlijk maakt een onbemande pomp zelfs nog iets meer winst…
Daarbij is de benaming Euro95 beschermd. Brandstof die zo heet moet voldoen aan een aantal richtlijnen. De meest kenmerkende is dat het octaangetal 95 moet zijn (vandaar Euro95).
Enige is dat je bij sommige pompen b.v. geen Euro98 kan krijgen.
Sowieso verdwijnt de Euro98 nogal uit het straatbeeld omdat VPower, Ultimate, en weetikwatvoorsoortenerzijn de Euro98 vervangen.
In Nederland zit er namelijk nagenoeg geen verschil tussen Euro98 en de dure broertjes. Dat heeft er mee te maken dat het octaangetal niet hoger mag zijn van de overheid.
In Duitsland zit er wel verschil tussen dure brandstof en Euro98, namelijk het feit dat het octaangetal 100 is.
En ja, een octaangetal van 100 merk je, mits je auto heel hard moet zwoegen. Bijvoorbeeld met een caravan heuveltje-op in Italie. Hij loopt dan wat rustiger en zal wat minder last hebben van kloppen/pingelen.Verder zou de dure brandstof nog wat beter geschoond zijn van zwavel en wat andere reststoffen, maar om heel eerlijk te zijn geloof ik er geen flikker van dat dat nog met de huidige technologie verschil maakt. Brandstoffen zijn sowieso wel nagenoeg perfect gefilterd… Die 0.00001miligram minder CO2 die je auto theoretisch minder zou uitstoten is wat mij betreft verwaarloosbaar en de hogere prijs niet waard.
In Nederland heeft het dus geen ruk zin om dure brandstof te kopen. Je auto heeft het in princiepe niet nodig tenzij het in het boekje staat dat je minimaal Euro98 moet tanken, en dan nog is het lonender om gewoon te zoeken naar een pomp die nog normale Euro98 pompt.
even op inspringen ook al heeft het geen enkele toegevoegde waarde :jerry
firezone hoort bij de salland olie groep, waar onder andere ook texaco inzit…
De tinq en tango zijn van de Q8,
gr
13 januari 2010 om 17:32 #17589103vpower is geen Ron98..
vpower is 97. Bp ultimate is 98
13 januari 2010 om 17:36 #17589104Jongens.. niet zeuren.. Gewoon spriet tanken en gassen…
13 januari 2010 om 17:52 #17589105Gas d’r op!!! :D
13 januari 2010 om 17:54 #17589106Maïs jatten en ff opstoken tot alcohol en dat in je tank knikkeren :afro
13 januari 2010 om 18:00 #175891078% methanol erin, moet je kijken hoe die gaat, en wat voor schitterende CO je hebt.
13 januari 2010 om 18:44 #17589108voor de mensen in zeeland die over de a 58 rijden, ff bij afslag rilland er af en naar die diei pomp paralel langs de snelweg rijden dus niet de shell,
daar op het bord staat bijv 1,37(vanmiddag)en als je dan binnen betaald gaat er nog 4 cent af,betaal je buiten betaal je1,37oftewel binnen is goedkoper dan buiten,is vreemd maar waar,tank er ook om de dag diesel,96 cent terwijl ik ze tegen kom voor 117(r’dam):swear
13 januari 2010 om 18:52 #17589109origineel gepost door mayhem
8% methanol erin, moet je kijken hoe die gaat, en wat voor schitterende CO je hebt.Nitromethanol (35%nitro) ook goed? :P
Een blikkie van 5 liter is zo opgehaald… Kost alleen zo ziek veel…
Nitrovrij is al ruim 2 euro per liter…Edit:
Tornado 25% + synthetische olie, 1 liter, 15 euro…
http://www.quartel.nl/webshop/productdetails.php?id=TOR1-2513 januari 2010 om 19:45 #17589110Wij tanken altijd BP 98 Ultimate.. Tikt ook lekker aan met Freebees! Boeiend dat het wat duurder is.. Je kiest er toch ook voor om auto te rijden;)
13 januari 2010 om 20:15 #17589111Volgens mij dwalen we een beetje af hier :jerry
13 januari 2010 om 20:48 #17589112Benzine van gewassen is echt onzin.
Als dat ooit wat wordt moeten we straks kiezen tussen voedsel of brandstof.
13 januari 2010 om 20:57 #17589113je maakt ook geen benzine van maïs.
Je maakt alcohol van maïs (dat type dat je beter niet naar binnen kunt werken) king:
13 januari 2010 om 22:52 #17589114Gasohol bestaat al
13 januari 2010 om 23:36 #17589115Ik zag het ja… En ik heb ook nog de pech dat mijn tank bijna leeg is:swear:swear:swear:swear:swear
14 januari 2010 om 17:41 #17589116origineel gepost door manta19sr
voor de mensen in zeeland die over de a 58 rijden, ff bij afslag rilland er af en naar die diei pomp paralel langs de snelweg rijden dus niet de shell,
daar op het bord staat bijv 1,37(vanmiddag)en als je dan binnen betaald gaat er nog 4 cent af,betaal je buiten betaal je1,37oftewel binnen is goedkoper dan buiten,is vreemd maar waar,tank er ook om de dag diesel,96 cent terwijl ik ze tegen kom voor 117(r’dam):swear
wat doet de lpg daar?:angel
14 januari 2010 om 18:21 #17589117Benzineprijzen stijgen weer lekker ja.
Maar als je dan gaat vergelijken met Europa, of iig de EU.
Dan staat Nederland fier bovenaan.
Denk dat ze in Den Haag het idee hebben dat ze toch ergens 1e mee moeten zijn :sMaar goed, mijn mening is:
Ze willen allemaal 1 Europa waar alles en iedereen gelijk is.
Maar financieel gaat Nederland met veel dingen aan kop, qua prijzen.
Dus iets klopt er niet, juist, dat slappe gezever in Den Haag!!14 januari 2010 om 19:15 #17589118origineel gepost door HardcoreHell
Benzineprijzen stijgen weer lekker ja.
Denk dat ze in Den Haag het idee hebben dat ze toch ergens 1e mee moeten zijn :sMaar goed, mijn mening is:
Dus iets klopt er niet, juist, dat slappe gezever in Den Haag!!ff -offtopic maar naast die toren hoge brandstof prijzen betalen we ook nog eens de meeste contributie per inwoner aan de EU :swear:thumbdown
14 januari 2010 om 20:33 #17589119Vorige week nog aan €1,55 voor Ultimate 98 bij de BP getankt, 5 cent omhoog in vergelijking met eerst en het is niet eens zomerseizoen??? Binnenkort toch maar weer eens over de grens gaan spieken voor V-power 100 octaan.
14 januari 2010 om 21:12 #17589120origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door HardcoreHell
Benzineprijzen stijgen weer lekker ja.
Dus iets klopt er niet, juist, dat slappe gezever in Den Haag!!ff -offtopic maar naast die toren hoge brandstof prijzen betalen we ook nog eens de meeste contributie per inwoner aan de EU :swear:thumbdown
Nederland betaald elk jaar, en elk jaar maar weer 6.2 miljard aan Brussel.
Das ist: € 6.2.000.000.000,-!!!!!!!!!!!!!
En krijgt retour……………………..1.6 miljard, € 1.6.000.000.000,-:puke
14 januari 2010 om 22:45 #17589121ik tank euro98 ivm gechipte cpu…
1.46 hier bij de BP…
euro95 is 1.41
vandaag beide auto’s maar ff volgegooid
15 januari 2010 om 09:22 #17589122gister mn Asci volgegooid met gas,betaalde 56,6 cent per liter bij de lokale pomp.
Rij op de snelweg,kost t daar 71,7,is 15 cent verschil,is wel érg veel vindt ik.
Snap niet dat er nog mensen zijn die langs de baan tanken.15 januari 2010 om 09:42 #17589123he kerels ik rij ook op benzine,wat met de prijzen,och je raakt er aan
gewend,wat zou het vreemd zijn als we ineens maar 1 euro de liter
gaan betalen:jerry:jerry,zou je die brandstof nog wel vertrouwen
en de prijs hangen ze aan een vat olie zeggen ze,maar de resserves in de
europort zijn uiteraard tegen de laagste pprijs in gekocht,en worden
met de hogere prijs verkocht,dikke winst.
de tankers op zee daar wordt de lading 3 tot 5 keer verkocht op papier
en dan weer terug gekocht sythematies prijs opdrijving.
en zoals geschreven 1 europa 1 prijs echter alleen als dit bij de
oplichters in den haag uitkomt.
vgr tonsr.15 januari 2010 om 11:03 #17589124origineel gepost door TonSR
he kerels ik rij ook op benzine,wat met de prijzen,och je raakt er aan
vgr tonsr.Er gaan zulke ziekelijke winst bedragen om daar, dat ik het niet eens wil weten :puke
15 januari 2010 om 12:50 #17589125origineel gepost door Bart Hoedemaker
origineel gepost door TonSR
he kerels ik rij ook op benzine,wat met de prijzen,och je raakt er aan
vgr tonsr.Er gaan zulke ziekelijke winst bedragen om daar, dat ik het niet eens wil weten :puke
Die winst is tot daar aan toe, die accijnzen zijn zo belachelijk!
15 januari 2010 om 13:17 #17589126Wel……………………..
Onze overheid heft 70 % belasting op elke liter brandstof!!!!!!!!!!!!!!!
En ik denk ook wel dat Shell, BP en de rest prijsafspraken hebben gemaakt, maar de Nederlandse overheid is de GROTE ROVER in dit verhaal!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.