Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Benzine prijs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2010 om 22:48 #17216143
Sodeju zie net litertje 95 aan de 1,51 bij BP !
Gister stond ie nog op 1,41 en met de kerst 09 op 1,38
:o
12 januari 2010 om 22:50 #17589078NEDERLAND :P
12 januari 2010 om 22:51 #17589079ja welkom BBQ in nederland
12 januari 2010 om 22:52 #17589080Jah ik ben er hoor, maar 9 cent in 1 dag :jerry
respect :wors
12 januari 2010 om 23:16 #17589081hahah respect ja.. dat krijgt niet elke gek voorelkaar.
13 januari 2010 om 00:11 #17589082Pff.. alles is klote hier..
13 januari 2010 om 05:56 #17589083Pittige prijs idd…
Maar jullie wisten vast ook wel dat benzinemotoren prima op allerlei soorten alcohol en olierafinaten draaien.
Kwestie van een goedkopere vloeistof vinden waarmee je je benzine kan aanlengen.
Een fles terpentine, thinner, etc in je tank kiepen schijnt geen kwaad te kunnen iig. En men is ook bezig met het zogeheten Bio-Ethanol, wat niks anders dan alcohol is die niet voor consumptie geschikt is.
Graan alcohol kunnen we drinken maar mais alcohol niet. Voordeel is dat het wel prima brandstof is.
Dus als iemand een goede ingeving heeft waar je ondrinkbare alcohol voor weinig vandaan kan halen, ik houd me aanbevolen. Wat kost spiritus tegenwoordig per liter? Das ook ondrinkbare alcohol…Uiteraard op eigen risico, maar het moet prima kunnen…
Edit: Misschien moeten we allemaal maar weer terug aan de houtgas generator.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gasgenerator13 januari 2010 om 07:15 #17589084origineel gepost door Fl!pke
Pff.. alles is klote hier..Nix aan toe te voegen!!
13 januari 2010 om 09:38 #17589085origineel gepost door Bart Hoedemaker
Sodeju zie net litertje 95 aan de 1,51 bij BP !Gister stond ie nog op 1,41 en met de kerst 09 op 1,38
:o
Waarom denk je dat ik in Belgie tank??
Daar stond ie de laatste keer op 1,19 de ltr ;)
Gas is nog leuker, 33 ct de ltr13 januari 2010 om 11:06 #17589086origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Sodeju zie net litertje 95 aan de 1,51 bij BP !Gister stond ie nog op 1,41 en met de kerst 09 op 1,38
:o
Waarom denk je dat ik in Belgie tank??
Daar stond ie de laatste keer op 1,19 de ltr ;)
Gas is nog leuker, 33 ct de ltrIk denk niet dat hij vanuit het midden van het land eff naar Belgie gaat om te tanken…
Daar hebben wij geluk mee dat wij zo dicht bij de grens wonen..
13 januari 2010 om 11:09 #17589087Ter apel tanken:
1,30/1,38 daar schommelde het de laatste tijd tussen..
toen ik vrijdag tankte was het nog 1.3513 januari 2010 om 11:09 #17589088sja, kan er niets aan doen dat hij ervoor kiest om in het verkeerde deel vna het land te wonen :wors
13 januari 2010 om 11:53 #17589089sja, kan er niets aan doen dat hij ervoor kiest om in het verkeerde deel vna het land te wonen :wors
Tja.. kzou ook graag het dure hart van Nederland ontvluchten :) Nu kunnen wel allemaal in limburg gaan wonen, maar wat moeten we daar dan doen hè… ;)
Alleen al de taal leren wordt moeilijk! :PHier was 95 onlangs nog 1,39 bij de shell express. ergens anders tank ik niet echt..
13 januari 2010 om 11:58 #17589090Tsja, benzine.. Helaas reizen de prijzen de pan uit.. Kan wel lopen klagen, maar het tankie moet toch vol;)
13 januari 2010 om 12:51 #17589091origineel gepost door Fl!pke
origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Sodeju zie net litertje 95 aan de 1,51 bij BP !Gister stond ie nog op 1,41 en met de kerst 09 op 1,38
:o
Waarom denk je dat ik in Belgie tank??
Daar stond ie de laatste keer op 1,19 de ltr ;)
Gas is nog leuker, 33 ct de ltrIk denk niet dat hij vanuit het midden van het land eff naar Belgie gaat om te tanken…
Daar hebben wij geluk mee dat wij zo dicht bij de grens wonen..
Inderdaad…. Duitsland kan wel, maar scheelt niet zoveel als wat jij opnoemt. Gaat um dus niet worden :)
13 januari 2010 om 14:06 #17589092Ik hoorde laatst van iemand dat benzine bij ‘goedkope’ tankstations van slechtere kwaliteit zou zijn dan die van bijvoorbeeld BP of Shell (de gewone Euro98).
Is dit onzin of wat? Merk er zelf namelijk niks van.
13 januari 2010 om 14:19 #17589093net weer bij de shell express 95 getanked. 1,409 euro
Valt me nog reuze mee.. waar heb je die 1.51 gevonden dan? bij de snelweg zeker? Daar is het altijd stervensduur..13 januari 2010 om 14:37 #17589094origineel gepost door Stender
Ik hoorde laatst van iemand dat benzine bij ‘goedkope’ tankstations van slechtere kwaliteit zou zijn dan die van bijvoorbeeld BP of Shell (de gewone Euro98).Is dit onzin of wat? Merk er zelf namelijk niks van.
Vette onzin.
B.v. de Euro95 van de Tango is dezelfde als de Q8 pompt (beide Kuwait Oil Group, check de bonnetjes maar eens).
Shell Express pompt dezelfde Euro95 als de normale Shell. Firezone is onderdeel van Brand Oil die weer aan bepaalde andere stations levert, en dus hetzelfde pompt als de rest van de pompen.Grote verschil is dat bemande stations meer geld kosten, omdat een pomp medewerker loon nodig heeft, er verwarming binnen moet zijn, extra elektra wordt gebruikt voor extra verlichting, etc etc.
Operationele kosten zijn gewoon hoger en daarom is een onbemand “goedkoop” station zo laag in prijs. Het volledige verschil tussen bemand en onbemand gaat op aan het runnen van de tent, en waarschijnlijk maakt een onbemande pomp zelfs nog iets meer winst…
Daarbij is de benaming Euro95 beschermd. Brandstof die zo heet moet voldoen aan een aantal richtlijnen. De meest kenmerkende is dat het octaangetal 95 moet zijn (vandaar Euro95).
Enige is dat je bij sommige pompen b.v. geen Euro98 kan krijgen.
Sowieso verdwijnt de Euro98 nogal uit het straatbeeld omdat VPower, Ultimate, en weetikwatvoorsoortenerzijn de Euro98 vervangen.
In Nederland zit er namelijk nagenoeg geen verschil tussen Euro98 en de dure broertjes. Dat heeft er mee te maken dat het octaangetal niet hoger mag zijn van de overheid.
In Duitsland zit er wel verschil tussen dure brandstof en Euro98, namelijk het feit dat het octaangetal 100 is.
En ja, een octaangetal van 100 merk je, mits je auto heel hard moet zwoegen. Bijvoorbeeld met een caravan heuveltje-op in Italie. Hij loopt dan wat rustiger en zal wat minder last hebben van kloppen/pingelen.Verder zou de dure brandstof nog wat beter geschoond zijn van zwavel en wat andere reststoffen, maar om heel eerlijk te zijn geloof ik er geen flikker van dat dat nog met de huidige technologie verschil maakt. Brandstoffen zijn sowieso wel nagenoeg perfect gefilterd… Die 0.00001miligram minder CO2 die je auto theoretisch minder zou uitstoten is wat mij betreft verwaarloosbaar en de hogere prijs niet waard.
In Nederland heeft het dus geen ruk zin om dure brandstof te kopen. Je auto heeft het in princiepe niet nodig tenzij het in het boekje staat dat je minimaal Euro98 moet tanken, en dan nog is het lonender om gewoon te zoeken naar een pomp die nog normale Euro98 pompt.
13 januari 2010 om 15:10 #17589095die vpower crap is gewoon 95.
BP is de enige die nog 98 heeft hier in de buurt:fy1
13 januari 2010 om 15:18 #17589096Pff.. En dan liggen ze altijd over Limburgers te zeuren..:agent
Nu hebben we eens een keertje geluk:P
Nu willen ze wel Limburger zijn..
13 januari 2010 om 15:33 #17589097nooit :jerry
13 januari 2010 om 15:36 #17589098V-power is toch 96 of 97? Is mij toen een keer verteld.
Ik tankte vroeger altijd BP-ultimate, maar nu gewoon Euro98.
Bedankt voor je antwoord McKaamos!
13 januari 2010 om 16:23 #17589099Ik tankte in hongarije altijd Carrera100 vd OMV. daar liep mn benz wel beter op. MAar dat heb je hier jammer genoeg niet.
13 januari 2010 om 17:04 #17589100origineel gepost door Stender
V-power is toch 96 of 97? Is mij toen een keer verteld.Ik tankte vroeger altijd BP-ultimate, maar nu gewoon Euro98.
Bedankt voor je antwoord McKaamos!
V-Power is 98. Als het goed is pompt Shell helemaal geen euro98 meer en is de V-Power als vervanger gekomen.
Voordat de Euro98 er uit ging was de V-Power inderdaad iets lager in octaan.Euro98 heeft trouwens ook weinig zin als er niet in het boekje staat van je auto dat dat er in moet. Als je auto er niet voor gemaakt is, maakt hij er in de regel ook geen gebruik van.
Enige moment dat Euro98 interessant is, is wanneer je een grote aanhanger rondsleept of je auto op Assen of Zandvoort neerzet voor een paar rondjes hard scheuren.
Op zulke momenten wil je gewoon brandstof die iets klopbestendiger is als Euro95, anders is het slecht voor je motor.Als je gewoon rondkachelt naar je werk en voor je plezier, dan is Euro95 voldoende.
Ik pleur lekker Euro95 in m’n Corsa iig en die loopt daarmee als een trein. Ik trek geen zware lasten, ik ben een rustige rijder en de motor heeft geen hoge compressiewaarde. Meer als Euro95 is voor mij weggegooid geld.
Edit:
Trouwens, een octaangetal van 150 is ook best mogelijk. Dat werd in de 2de wereldoorlog door de amerikanen in hun vliegtuigen gegoten. Die machines hadden zo’n enorme compressie en zulke ziek dikke turbo’s dat dat octaangetal een vereiste was, anders klapten die mooie Rolls Royce Merlin motoren na 30 seconden uit elkaar door het kloppen.Dus, wijze les: Als je absurd hoge compressie wil en turbo’s die groter zijn dan de wielen van je auto, koop dat vliegtuigbrandstof. Daarvan is het octaangetal vele malen hoger dan consumentenbrandstof.
13 januari 2010 om 17:14 #17589101Lang leven belgië. Van de week ook voor (slechts) 1.28 kunnen tanken bij de esso. Bij ons is het maar 10 min rijden, dus waarom niet :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.