Benzine OPC

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Benzine OPC

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221659
    TjeerdenTalitha
      Lid sinds:
      24 May 2010

      In de OPC’s moet 98 is dit echt 98 of is Vpower ook goed.
      Aangezien je hier in de buurt niet echt meer 98 hebt.

      #17678501
      Jerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        Ik tank euro 95 en hij doet het ook gewoon goed
        Mocht ik de mijne fase 1 of 2 laten chippen dan moet je euro 98 tanken
        En dat is te verkrijgen bij de Tango
        Vpower is geen 98

        #17678502
        TjeerdenTalitha
          Lid sinds:
          24 May 2010

          Zal het volgende week eens vragen. Want vpower is 97.
          Ik laat hem phaSe 1 tunen (230ps,333nm)

          #17678503
          AstraGCoupeTurbo
            Lid sinds:
            9 May 2010

            Vpower is volgens mij 95, maar ik tank altijd BP Ultimate en dat is wel 98. Mijne is Fase 1 getuned.

            Groeten.

            #17678504
            ronOPC1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2007

              Als ie niet gechipt is kun je gewoon RON95 tanken hoor. Staat ook in het boekje.
              Is de auto gechipt dan moet je RON98 gaan tanken, Bij de BP of Tango hier in Nederland of V-Power Racing in duitsland.

              #17678505
              ZafiraOPC
                Lid sinds:
                19 February 2006

                Ik gebruik zelf octaan 10+ van wyne’s (als ik het goed schrijf) als ik 95 tank. Heb al een keer een zuiger gesmolten door verkeerde benziene. :cry

                #17678506
                opctje
                  Lid sinds:
                  18 May 2010

                  v-power is in duitland ron100 en geen ron 98

                  Heb laats in duitsland bij aril( of zo iets) ook ron 100 getank met de zaf en had het idee dat hij er zuiniger van liep,

                  wat wel logisch is want je hebt een hoger verbrandings waarde

                  #17678507
                  DEEF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2007

                    ik tank altijd v-power 100 hier net over de grens..rijdt ie beter en zuiniger op..

                    #17678508
                    Vipertjegts
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      V Power 100 is super. Merk je ook echt dat ie er beter op loopt. Dus als ik in Duitsland moet tanken wordt het ook over het algemeen 100 (zowel de Corsa als de Zafira).

                      Ik heb besloten om er maar gewoon 98 in te gooien. De Tinq heeft overigens ook 98 (en de Tango heeft over het algemeen brandstof van een iets lagere kwaliteit dan de overige pompen).

                      Vorige eigenaar tankte 1 op de 5 x 98 en de rest 95.

                      #17678509
                      Za4ra OPC
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2009

                        V power van Shell in Nederland is oktaangetal 97
                        Zie link: V power

                        Benzine met een hoger oktaangetal is beter voor je motor.

                        #17678510
                        ronOPC1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2007

                          Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
                          Kun je nog eens een dikke bak rijden.

                          Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
                          Gewoon belachelijk eigenlijk :vertag

                          #17678511
                          MyzterOpel
                            Lid sinds:
                            7 July 2008

                            als ik het goed heb is het octaangehalte van V-Power 97,8, net geen 98 dus.

                            en daarom mogen ze het ook geen 98 noemen…

                            Octaangehalte word afgestemd per land.

                            Daarom hebben ze in duitsland Octaangehalte 100, lange snelwegen en hoge snelheden!:jerry

                            #17678512
                            Jerk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2004

                              In Spanje hebben ze ook ocaan 100,
                              En het is nog goedkoper dan hier
                              Dat vond de OPC een stuk lekkerder :thumbup

                              #17678513
                              Baas J.
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2008

                                Ik heb m in Duitsland ook nog ff volgegegooid met 100 idd ! !

                                #17678514
                                tijgetje57
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2004

                                  100+ bij de shell vond de auto erg lekker. Voor de rest had ik 98 getankt omdat ik het verschil op een gegeven moment niet meer zag. Ze hadden in ene 3 groene slangen hangen bij de pomp. Het enige wat ik er snel uit kon halen was 98.

                                  Was richting Kroatië, was erg leuk rijden de autobahn.

                                  #17678515
                                  Vipertjegts
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Het wazige is dat de Shell volgens mij begonnen is in Duitsland met octaan 100 en dat je nu Shell pompen tegen komt (ook op de snelweg) die ineens geen 100 meer hebben maar 98 (of 95, dat weet ik ff zo gauw niet meer).

                                    origineel gepost door tijgetje57
                                    was erg leuk rijden de autobahn.

                                    Dat geloof ik graag. Ga het zelf over 1,5 week uitproberen richting Italie! Heb er nu al zin an.

                                    #17678516
                                    Barrythefirst
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2010

                                      BP Ultimate 98 is het beste wat je in nederland kan kopen

                                      Hoe hoger het octaangehalte hoe lager de verbrandingstemperatuur des te beter
                                      voor je motor

                                      Altijd 98(of 100) tanken is mijn advies ook al is hij standaard

                                      Over V-Power hoor ik verschillende dingen(de een zegt 95 de ander 97)
                                      Kortom ik zou er geen motorschade om gokken gewoon BP98 tanken

                                      #17678517
                                      Vipertjegts
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Ik ga die BP ook eens proberen. Ben benieuwd. Tank nu meestal 98 bij de Tinq (voorheen ook met de Corsa C20XE) maar ga na de vakantie toch is kijken naar dat Ultimate spul.

                                        #17678518
                                        Andre Botter
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2004

                                          In deze website
                                          Contact
                                          Help
                                          Zoeken
                                          Accessibility
                                          Sitemap
                                          Terms & Conditions
                                          Privacy policy
                                          Shell Global Helpline
                                          Technische vragen
                                          Het formulier is succesvol verzonden!
                                          Veld Inhoud
                                          Naam André Botter
                                          Adres opperduit 88
                                          Postcode 2941AL
                                          Woonplaats Lekkerkerk
                                          Uw emailadres acbotter@hotmail.com
                                          Hier uw tekst: Als V power 97octaan is waarom lopen mijn turbo motoren er dan zo slecht op?
                                          Motor begint al snel te pingelen bij vollast.
                                          Bij het afstellen van een 400pk motor konden we niet verder dan 300pk na dat we er 98 van bp in gegooid hadden ging het wel goed.

                                          Even kijken wat shell hier van zegt :D

                                          #17678519
                                          Hawke
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            origineel gepost door ronOPC1
                                            Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
                                            Kun je nog eens een dikke bak rijden.

                                            Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
                                            Gewoon belachelijk eigenlijk :vertag

                                            Ik kan er zo snel niet wat over vinden, maar volgens mij wordt het octaangehalte in de USA anders berekend.

                                            98 zal dan volgens mij toch iets van +/- 110 zijn, want het ruikt net zo als racebrandstof in Europa. Heerlijk geurtje zo langs de baan. Ze zijn trouwens bij Nascar pas recentelijk overstapt op ongelode benzine. Was een leuke onzekere tijd voor de tuners daar :).

                                            edit (toch wat gevonden)
                                            http://www.sunocoracing.nl/sunoco-producten.php?proID=35 (duur spul :s )

                                            #17678520
                                            ronOPC1
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 December 2007

                                              origineel gepost door Hawke

                                              origineel gepost door ronOPC1
                                              Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
                                              Kun je nog eens een dikke bak rijden.

                                              Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
                                              Gewoon belachelijk eigenlijk :vertag

                                              Ik kan er zo snel niet wat over vinden, maar volgens mij wordt het octaangehalte in de USA anders berekend.

                                              98 zal dan volgens mij toch iets van +/- 110 zijn, want het ruikt net zo als racebrandstof in Europa. Heerlijk geurtje zo langs de baan. Ze zijn trouwens bij Nascar pas recentelijk overstapt op ongelode benzine. Was een leuke onzekere tijd voor de tuners daar :).

                                              edit (toch wat gevonden)
                                              http://www.sunocoracing.nl/sunoco-producten.php?proID=35 (duur spul :s )

                                              Ben effe door gaan zoeken hierop :D. En je hebt idd gelijk.
                                              Maar dat maakt het eigenlijk nog erger, er zit verschil in maar niet zoveel als ik dacht idd.

                                              http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2604

                                              Dus de benzine is hier BELACHELIJK DUUR EN WE WORDEN GEWOON UITGEKLEED!!!! Maar ja zucht wij maar op alles letten qua milieu en dergelijke en op andere plaatsen gooien ze het de lucht in met een dikke v8 :hmmz.
                                              Rijdt wel geweldig zo’n dikke motor!!!! en geluid he…… :jerry

                                              #17678521
                                              Andre Botter
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                4 July 2004

                                                Beste meneer Botter,

                                                Shell V-Power in Nederland is een 97 RON benzine, en kan in elke benzinemotor gebruikt worden vanaf bouwjaar 1996. Deze motoren zijn uitgerust met een pingelsensor en kunnen de ontsteking aanpassen aan de getankte brandstof. Is de motor niet uitgerust met een pingelsensor, of de motor is speciaal getuned, dan kan Shell V-Power 97 RON (enkel in Nederland) gebruikt worden to een compressieverhouding van 1 op 11.

                                                Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards

                                                Joris Vermeylen
                                                Shell Lubricants Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux & Switzerland (Fr)
                                                S.A. Belgian Shell N.V. :fy1:fy1:fy1

                                                Dus we moeten maar genoegen nemen met minder vermogen met V bagger:swear

                                                #17678522
                                                Marie-Louise
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2010

                                                  Hier ook drama om punt 1 een BP te vinden en dan nog s 98 te tanken!! Nergens te krijgen hier!!

                                                  #17678523
                                                  Vipertjegts
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    Verhuizen naar hier. Zijn hier 3 BP’s

                                                    In Duitsland 1,5 week terug trouwens een x bij de Aral getankt, ultimate heet het daaro dacht ik, en was gewoon octaan 102!

                                                    #17678524
                                                    tijgetje57
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 July 2004

                                                      origineel gepost door Andre Botter
                                                      Beste meneer Botter,

                                                      Shell V-Power in Nederland is een 97 RON benzine, en kan in elke benzinemotor gebruikt worden vanaf bouwjaar 1996. Deze motoren zijn uitgerust met een pingelsensor en kunnen de ontsteking aanpassen aan de getankte brandstof. Is de motor niet uitgerust met een pingelsensor, of de motor is speciaal getuned, dan kan Shell V-Power 97 RON (enkel in Nederland) gebruikt worden to een compressieverhouding van 1 op 11.

                                                      Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards

                                                      Joris Vermeylen
                                                      Shell Lubricants Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux & Switzerland (Fr)
                                                      S.A. Belgian Shell N.V. :fy1:fy1:fy1

                                                      Dus we moeten maar genoegen nemen met minder vermogen met V bagger:swear

                                                      Kijk wel een slimmert die daar zit. Hij heeft er wel sjoege van.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.