Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Benzine OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 19:49 #17221659
In de OPC’s moet 98 is dit echt 98 of is Vpower ook goed.
Aangezien je hier in de buurt niet echt meer 98 hebt.25 mei 2010 om 19:51 #17678501Ik tank euro 95 en hij doet het ook gewoon goed
Mocht ik de mijne fase 1 of 2 laten chippen dan moet je euro 98 tanken
En dat is te verkrijgen bij de Tango
Vpower is geen 9825 mei 2010 om 20:43 #17678502Zal het volgende week eens vragen. Want vpower is 97.
Ik laat hem phaSe 1 tunen (230ps,333nm)25 mei 2010 om 21:19 #17678503Vpower is volgens mij 95, maar ik tank altijd BP Ultimate en dat is wel 98. Mijne is Fase 1 getuned.
Groeten.
26 mei 2010 om 04:37 #17678504Als ie niet gechipt is kun je gewoon RON95 tanken hoor. Staat ook in het boekje.
Is de auto gechipt dan moet je RON98 gaan tanken, Bij de BP of Tango hier in Nederland of V-Power Racing in duitsland.26 mei 2010 om 17:51 #17678505Ik gebruik zelf octaan 10+ van wyne’s (als ik het goed schrijf) als ik 95 tank. Heb al een keer een zuiger gesmolten door verkeerde benziene. :cry
9 juni 2010 om 19:30 #17678506v-power is in duitland ron100 en geen ron 98
Heb laats in duitsland bij aril( of zo iets) ook ron 100 getank met de zaf en had het idee dat hij er zuiniger van liep,
wat wel logisch is want je hebt een hoger verbrandings waarde
14 juni 2010 om 17:17 #17678507ik tank altijd v-power 100 hier net over de grens..rijdt ie beter en zuiniger op..
14 juni 2010 om 17:20 #17678508V Power 100 is super. Merk je ook echt dat ie er beter op loopt. Dus als ik in Duitsland moet tanken wordt het ook over het algemeen 100 (zowel de Corsa als de Zafira).
Ik heb besloten om er maar gewoon 98 in te gooien. De Tinq heeft overigens ook 98 (en de Tango heeft over het algemeen brandstof van een iets lagere kwaliteit dan de overige pompen).
Vorige eigenaar tankte 1 op de 5 x 98 en de rest 95.
14 juni 2010 om 20:40 #17678509V power van Shell in Nederland is oktaangetal 97
Zie link: V powerBenzine met een hoger oktaangetal is beter voor je motor.
15 juni 2010 om 06:42 #17678510Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
Kun je nog eens een dikke bak rijden.Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
Gewoon belachelijk eigenlijk :vertag16 juni 2010 om 18:23 #17678511als ik het goed heb is het octaangehalte van V-Power 97,8, net geen 98 dus.
en daarom mogen ze het ook geen 98 noemen…
Octaangehalte word afgestemd per land.
Daarom hebben ze in duitsland Octaangehalte 100, lange snelwegen en hoge snelheden!:jerry
16 juni 2010 om 18:32 #17678512In Spanje hebben ze ook ocaan 100,
En het is nog goedkoper dan hier
Dat vond de OPC een stuk lekkerder :thumbup16 juni 2010 om 21:13 #17678513Ik heb m in Duitsland ook nog ff volgegegooid met 100 idd ! !
23 juni 2010 om 16:28 #17678514100+ bij de shell vond de auto erg lekker. Voor de rest had ik 98 getankt omdat ik het verschil op een gegeven moment niet meer zag. Ze hadden in ene 3 groene slangen hangen bij de pomp. Het enige wat ik er snel uit kon halen was 98.
Was richting Kroatië, was erg leuk rijden de autobahn.
24 juni 2010 om 18:06 #17678515Het wazige is dat de Shell volgens mij begonnen is in Duitsland met octaan 100 en dat je nu Shell pompen tegen komt (ook op de snelweg) die ineens geen 100 meer hebben maar 98 (of 95, dat weet ik ff zo gauw niet meer).
origineel gepost door tijgetje57
was erg leuk rijden de autobahn.Dat geloof ik graag. Ga het zelf over 1,5 week uitproberen richting Italie! Heb er nu al zin an.
27 juni 2010 om 06:21 #17678516BP Ultimate 98 is het beste wat je in nederland kan kopen
Hoe hoger het octaangehalte hoe lager de verbrandingstemperatuur des te beter
voor je motorAltijd 98(of 100) tanken is mijn advies ook al is hij standaard
Over V-Power hoor ik verschillende dingen(de een zegt 95 de ander 97)
Kortom ik zou er geen motorschade om gokken gewoon BP98 tanken27 juni 2010 om 08:48 #17678517Ik ga die BP ook eens proberen. Ben benieuwd. Tank nu meestal 98 bij de Tinq (voorheen ook met de Corsa C20XE) maar ga na de vakantie toch is kijken naar dat Ultimate spul.
27 juni 2010 om 08:56 #17678518In deze website
Contact
Help
Zoeken
Accessibility
Sitemap
Terms & Conditions
Privacy policy
Shell Global Helpline
Technische vragen
Het formulier is succesvol verzonden!
Veld Inhoud
Naam André Botter
Adres opperduit 88
Postcode 2941AL
Woonplaats Lekkerkerk
Uw emailadres acbotter@hotmail.com
Hier uw tekst: Als V power 97octaan is waarom lopen mijn turbo motoren er dan zo slecht op?
Motor begint al snel te pingelen bij vollast.
Bij het afstellen van een 400pk motor konden we niet verder dan 300pk na dat we er 98 van bp in gegooid hadden ging het wel goed.Even kijken wat shell hier van zegt :D
28 juni 2010 om 09:51 #17678519origineel gepost door ronOPC1
Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
Kun je nog eens een dikke bak rijden.Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
Gewoon belachelijk eigenlijk :vertagIk kan er zo snel niet wat over vinden, maar volgens mij wordt het octaangehalte in de USA anders berekend.
98 zal dan volgens mij toch iets van +/- 110 zijn, want het ruikt net zo als racebrandstof in Europa. Heerlijk geurtje zo langs de baan. Ze zijn trouwens bij Nascar pas recentelijk overstapt op ongelode benzine. Was een leuke onzekere tijd voor de tuners daar :).
edit (toch wat gevonden)
http://www.sunocoracing.nl/sunoco-producten.php?proID=35 (duur spul :s )28 juni 2010 om 16:31 #17678520origineel gepost door Hawke
origineel gepost door ronOPC1
Eigenlijk is het van de gekke, we zijn net terug van vakantie naar amerika. Daar tanken ze 87 in de “gewone” auto’s. Aan de meeste pompen is 93 het hoogste wat je kon krijgen. En dan lekker 2,59 dollar de gallon.
Kun je nog eens een dikke bak rijden.Op de Daytona hebben we een rondleiding en tour gehad ( heel indrukwekkend trouwens ), de beste man vertelde dat ze “racebenzine” gebruikte in de nascar auto’s. Dit is dus benzine met octaan 98, wat wij in onze auto’s gooien. Vertelde er nog bij dat ie wel 7 dollar de gallon (ong. 3,75 liter ) koste, komt in buurt wat wij betalen aan de pomp. :hmmz
Gewoon belachelijk eigenlijk :vertagIk kan er zo snel niet wat over vinden, maar volgens mij wordt het octaangehalte in de USA anders berekend.
98 zal dan volgens mij toch iets van +/- 110 zijn, want het ruikt net zo als racebrandstof in Europa. Heerlijk geurtje zo langs de baan. Ze zijn trouwens bij Nascar pas recentelijk overstapt op ongelode benzine. Was een leuke onzekere tijd voor de tuners daar :).
edit (toch wat gevonden)
http://www.sunocoracing.nl/sunoco-producten.php?proID=35 (duur spul :s )Ben effe door gaan zoeken hierop :D. En je hebt idd gelijk.
Maar dat maakt het eigenlijk nog erger, er zit verschil in maar niet zoveel als ik dacht idd.http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2604
Dus de benzine is hier BELACHELIJK DUUR EN WE WORDEN GEWOON UITGEKLEED!!!! Maar ja zucht wij maar op alles letten qua milieu en dergelijke en op andere plaatsen gooien ze het de lucht in met een dikke v8 :hmmz.
Rijdt wel geweldig zo’n dikke motor!!!! en geluid he…… :jerry28 juni 2010 om 22:08 #17678521Beste meneer Botter,
Shell V-Power in Nederland is een 97 RON benzine, en kan in elke benzinemotor gebruikt worden vanaf bouwjaar 1996. Deze motoren zijn uitgerust met een pingelsensor en kunnen de ontsteking aanpassen aan de getankte brandstof. Is de motor niet uitgerust met een pingelsensor, of de motor is speciaal getuned, dan kan Shell V-Power 97 RON (enkel in Nederland) gebruikt worden to een compressieverhouding van 1 op 11.
Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards
Joris Vermeylen
Shell Lubricants Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux & Switzerland (Fr)
S.A. Belgian Shell N.V. :fy1:fy1:fy1Dus we moeten maar genoegen nemen met minder vermogen met V bagger:swear
27 juli 2010 om 19:06 #17678522Hier ook drama om punt 1 een BP te vinden en dan nog s 98 te tanken!! Nergens te krijgen hier!!
28 juli 2010 om 13:28 #17678523Verhuizen naar hier. Zijn hier 3 BP’s
In Duitsland 1,5 week terug trouwens een x bij de Aral getankt, ultimate heet het daaro dacht ik, en was gewoon octaan 102!
29 juli 2010 om 07:32 #17678524origineel gepost door Andre Botter
Beste meneer Botter,Shell V-Power in Nederland is een 97 RON benzine, en kan in elke benzinemotor gebruikt worden vanaf bouwjaar 1996. Deze motoren zijn uitgerust met een pingelsensor en kunnen de ontsteking aanpassen aan de getankte brandstof. Is de motor niet uitgerust met een pingelsensor, of de motor is speciaal getuned, dan kan Shell V-Power 97 RON (enkel in Nederland) gebruikt worden to een compressieverhouding van 1 op 11.
Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards
Joris Vermeylen
Shell Lubricants Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux & Switzerland (Fr)
S.A. Belgian Shell N.V. :fy1:fy1:fy1Dus we moeten maar genoegen nemen met minder vermogen met V bagger:swear
Kijk wel een slimmert die daar zit. Hij heeft er wel sjoege van.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.