Benzine lucht bij veel gas geven monza

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Benzine lucht bij veel gas geven monza

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233240
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Zoals de titel vermeld. Bij rustig rijden op benzine geen benzine walm, maar zodra je hem op zijn staart trapt dan komt er een penetrante benzine lucht het interieur binnen. Onder de kap alle rubberen slangen vervangen, rechts onder de dorpel de slangen ook vervangen. Zie geen lekkage bij de injectoren. Bij stilstand en draaiende motor ook geen benzine lucht. Ook niet als je hem bij stilstand in de toeren jaagt. De geur doet zich alleen voor bij pittig accelereren. Produceert de pomp bij zware belasting ook meer druk?

      #17822830
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Je zult ergens een lek hebben,das simpel waar kan ik vanaf hier niet zeggen..

        Nee pomp maakt veel druk 5/6/7 bar als je de slangen afknijpt,alleen je benzine druk regelaar regelt deze rond de 3 bar af,varieert tussen de de 2,5 en 3,5 bar,LE jetronic heeft iets minder druk als L jetronic,en de druk is weer afhankelijk van je inlaat vacuum,deze veranderd tijdens gasgeven.

        Benzine druk regelaar zit op je retour slang bij je inlaat,deze ziet der uit als een klein stalen ufo,tje met een vacuum slang aansluiting derop en 2 brandstofslangen zitten derop..

        #17822831
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Of er is iets mis met je ontluchting. Die zijn origineel van een soort transperante kunststof gemaakt, en die verouderen best wel.

          #17822832
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ontluchting???

            Die zit bij je tank,vooraan zit bij een 30E niks wat benzine dampen uitstoot,alleen achter bij je tank zit een ontluchting.

            #17822833
            rinus de boer
              Lid sinds:
              2 July 2004

              Topic starter had niet aangegeven waar de lucht vandaan komt, dus vandaar mijn “brainstorm”.

              #17822834
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @rinus de boer wrote:

                Topic starter had niet aangegeven waar de lucht vandaan komt,
                dus vandaar mijn “brainstorm”.

                probeer nogmaals het begin te lezen, rinus :wors

                maar zodra je hem op zijn staart trapt dan komt er een penetrante benzine lucht het interieur binnen…..
                Bij stilstand en draaiende motor ook geen benzine lucht. Ook niet als je hem bij stilstand in de toeren jaagt. De geur doet zich alleen voor bij pittig accelereren

                Dus alleen rijdend bij flink gas geven, logischer lijkt me dat de geur van voren komt ;)

                ok, ik doe ook maar even mee met deze quiz, hopen krijgen we de uitslag binnenkort te lezen :mrgreen:
                ik denk aan een preuze slang of klem, of lekkage bij de in/uitlaatspruitstuk,
                doordat bij flink gas geven in de leidingen flinke doorstroming teweeg komt,
                en niet alle bradnstof tot een juiste verbranding komt :hmmz

                #17822835
                bananenbennie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 November 2010

                  @MonzaRon wrote:

                  ik denk aan een preuze slang of klem, of lekkage bij de in/uitlaatspruitstuk,

                  ik denk dat we die laatste optie kunnen affinken, want bij LPG geen vervelende luchtjes, de keren dat ik nog wel gas in de Monza ruik heeft Peter de avond ervoor weer wat teveel bier en shoarma naar binnen gewerkt :ass :jerry

                  #17822836
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    bij het rijden op LPG wordt de benzinepomp door het lpg beveiligingsrelais uitgeschakeld, toch ? :hmmz

                    dan is er dus logischerwijs geen noemenswaardige benzinedruk op de leidingen cq pomp :D

                    -offtopic
                    Miss dan zal er toch een van jullie 2 tijdens een wilde rit plaats moeten nemen
                    onder de motorkap, wel ff zo’n helmpie op zetten met zo’n lampie,
                    kan ie zien en beter ruiken waar de geur precies vandaan komt.
                    btw: motorkap wel dicht doen tijdens ritje :jerry

                    -ontopic maar weer, lol, nee, misschien helpt het als je met schone handen,
                    na een pittige rit, ff de brandstofslangen, denk die aanvoer, ff moet checken op benzine geurtjes,
                    door die ff met de handen te ‘masseren’, en dan ff lekker aan gaan ruiken, aan je hande dan :D

                    hoop dat ik nog wel door mag naar de volgende ronde :afro

                    #17822837
                    bananenbennie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 November 2010

                      @MonzaRon wrote:

                      bij het rijden op LPG wordt de benzinepomp door het lpg beveiligingsrelais uitgeschakeld, toch ? :hmmz

                      dan is er dus logischerwijs geen noemenswaardige benzinedruk op de leidingen cq pomp :D

                      en wel op de spruitstukken, dus die vallen af :thumb

                      pomp is recent nog vervangen.. tis gewoon 1 van de leidingen dan, nu nog uitvogelen welke :hmmz

                      @MonzaRon wrote:

                      hoop dat ik nog wel door mag naar de volgende ronde :afro

                      uiteraard, graag zelfs, benzine is niet goedkoop maar rijdt toch net ff een stukkie mooier :mrgreen:

                      #17822838
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        dat het een stukkie mooier wil gaan lopen is een feit :thumb

                        as de benzine dan ook maar op de plaats van bestemming komt dan :D

                        als er evt een leiding-lekkage is, dan is een klein lekje al voldoende om te gaan verdampen,
                        door de aanwezige warmte rond het blokkie, en ja, die dampen motten ergens heen, he
                        maar om binnen in het interieur die dampen telkens ervan te moeten opsnuiven, nee dank je :puke

                        hier nog een mogelijkheid, kijk eens bij de injectoren,
                        miss dat daar eentje de juiste weg van de verstuiving kwijt is,
                        of dat er een bougie een slechte verbranding heeft [slechte kabel of bougies].
                        de injectoren weten het niet en blijven lekker inspuiten, dacht ik dan zo :hmmz
                        en dat met een evt lekkage bij aansluiting uitlaat-spruitstuk onder je uitlaatspruitstuk……. :hmmz

                        bij geen lekkage leidingen zou ik de bougies ff vergelijken, of ze hetzelfde zijn qua verbranding,
                        zou kunnen zijn dat er een uitschietertje tussen zit, die niet volledig met de optocht mee doet.
                        benzine is vetter dan lpg, dus zou je eerder benzine gaan ruiken dan lpg, lijkt me. :agent

                        vindt ut wel een mooie quiz, alleen jammer dat je nog snuiven moet, en dat we het nog niet weten,
                        das toch wel iets wat ik persoonlijk snel wil vinden,
                        want aan brandstofluchtjes in de auto of een evt motorbrandje ben ik nie zo’n fan van king:

                        #17822839
                        peter777
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 January 2011

                          Was ik nog even weer. Op het blok zit een C30NE injector rails, omdat ik dat oude systeem met de losse slangen wat link vond.

                          Op deze injectie rails zit een vacuüm afsluitklep/drukregelaar vast geschroefd. De oude “ufo” vormige drukregelaar zit op de rechter aansluiting en een platter potje zit op de linker aansluiting.
                          Volgens mij moet dit andersom zijn maar weet het niet zeker. Boven de aansluitingen zit een pot die op het vacuum is aangesloten en volgens mij is dit een drukregelaar. Kan iemand dit bevestigen?

                          #17822840
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            En weer opgelost. Stukje rubber leiding dat vanaf de koper leiding naar de “ufo” druk regelaar gaat was helemaal zacht. Blijkt dit helemaal geen benzine leiding te zijn. Gelijk alles maar even gechecked en hier en daar wat gates brandstof leiding geplaatst. Met een beetje pech was het rubber helemaal weg gevreten en dan waren de problemen wat groter geweest ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.