Benzine lekkage, HELP!

Forumindex Forums Modellen Kadett Benzine lekkage, HELP!

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Vinci
    Deelnemer

Mijn Kadett E 1.4i komt niet door de apk omdat er benzine schijnt te lekken, volgens mij hadden ze het over de bovenkant?!

Wat kan dit zijn? Zou de tank zelf lek kunnen zijn?!

Hoe zit zo’n tank vast?

Ik wou dat het een electra probleem was, ben daar een stuk handiger in dan de mechanica…

Ook eén schijf voor schijnt vervangen te moeten worden… Iemand nog een liggen? Ik heb weinig geld momenteel…:(

Erg bedankt!

Prikkie
      Deelnemer

de auto starten, deronder kijken.. en de druppels volgen? ;)

jsgsi
        Deelnemer

meestal gaat de slang lek die van bovenop de tank naar het benzinefilter loopt.
          Onder de achterbank zit een luikje daar kan je eens kijken bij de aansluiting.

rinus de boer

Het zal 9 van de 10 keer een slangetje zijn, dat gescheurd of poreus is. Mocht dat zo zijn, is het raadzaam, om gelijk alle slangetjes maar te vervangen. Kost je de kop niet qua geld.

brobbel1

en ik zou niet 1 schijf vervangen.
              maar alle 2.
              gelijk nieuwe blokje’s er in en klaar.
              kun je weer 1 jaar veilig rijden.

kaneelschep
              Deelnemer

Is natuurlijk wel de beste oplossing maar hij heeft niet veel geld hè… Dus alle slangen en schijven vervangen wordt het denk ik niet.. Of ben ik de enige die dat kon lezen? :P

Ik heb nog wel een paar schijven liggen binnenkort, in 1 zit alleen een kleine slag. Die mag je allebei zo hebben..
                Zijn alleen wel 256 schijven voor GSI.. past dat wel?
                Misschien een tip dat daewoo schijven goedkoper zijn en ook passen op sommige kadettjes.

Slangen inderdaad even volgen. Die kosten niet zoveel per meter..
                Makkelijkst is als je die pino gewoon nog even vraagt waar ie precies lekte., Leggen ze altijd wel ff uit.
                Uit mijn ervaring zijn het meestal de slangen bij de pomp of die bij de injectie in de buurt. Gewoon even motor aan zetten en kijken waar het eruit lekt dus maar. Steeds even droog vegen met doek zodat je ziet waar het begint.

brobbel1

mmm ja maar besparen op remmen.????
                  wat zou dat kosten op de sloop.
                  2 remschijven en blokje’s.
                  10 euro moet het wel klaar zijn.
                  want dat verkopen ze normaal niet.
                  en als je een beetje lief kijkt mischien wel gratis.:)

Vinci
                  Deelnemer

Benzine slang was gescheurd inderdaad, even vervangen. Bedankt!:afro

Aan onderhoud lag het niet in elk geval! Gwoon te weinig mee gereden de laatste tijd in de sneeuw van deze winter… De remmen waren nog niet veel ouder dan een jaar en maar 4000km!! Het probleem was een klein laagje roest op het remoppervlak van de schijf. Flink remmen hielp niet veel, terwijl de zuiger prima beweegt. Bleek iets hardnekkiger dan gedacht:hmmz, dus het wiel maar even eraf gehaald, in de 3e versnelling een schuurblokje erover gehaald, en nog moeizaam…. degelijk spul die roest!:P

rinus de boer

Bij wat langer stil staan, en dan vooral buiten, roesten remschijven langzaam aan. maar dat is meestal wel weer te verwijderen door een paar keer wat steviger te remmen. Als dat bij jouw niet gebeurde, dan was de roestvorming in iets ergere mate aanwezig.

kaneelschep
                      Deelnemer

hahaha! Was het alleen de roest!!!? Goed opgelost!

Vinci
                        Deelnemer

Ja echt flinke roest, nog net geen diepe pitten, maar wel een beste laag!:hmmz Maar goed, roest zie je soms al na een dag op schijven, zeker als er gepekeld wordt… In dit geval had ik de auto in twee maanden hooguit een paar meter verplaatst…

Schijven waren nog niet eens ingesleten! Is best degelijk staal zeg!:vertag Maar goed, ik rem ook natuurlijk zo min mogelijk!:jerry

Nu gewoon door de APK gekomen ermee…:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.