Benzine lek

Forumindex Forums Modellen Ascona Benzine lek

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242709
    RoyE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2011

      Ben er laatst achter gekomen dat mijn C Ascona benzine lekt, onderaan het aangegeven onderdeel tussen de pakking door. Het voorzichtig aandraaien van de boutjes hielp wel iets, maar het is nog steeds niet helemaal verholpen. Het lekt alleen bij een koude motor, zodra deze warm is is er geen lekkage meer.

      Kan iemand mij vertellen welk onderdeel dit is en waar ik zo’n pakking vandaan kan halen?

      #17933070
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        das de benzinepomp.
        De pakking is gewoon los bij de brezan oid verkrijgbaar.
        Kijk wel goed of het wel de pakking is en niet de pomp zelf die lekt,komt ook wel ns voor!
        overigens kost een nieuwe benzinepomp ook maar iets van een 5 tientjes.

        #17933071
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Gelijk een nieuwe benzinepomp er op zetten, de pomp gaf zelf al aan dat deze aan vervanging toe is.
          Hij ging lekken. Vervang met verstand, en voorkom een brand.
          :jerry :jerry

          #17933072
          RoyE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 May 2011

            Bedankt voor de reacties, ben nu toch wel nieuwsgierig. Wanneer ik op carpartsdirect kijk, mijn kenteken intik en daar een brandstofpomp opzoek, krijg ik een heel ander ding:

            Hoe zit dit?

            Wat voor pomp wijs ik dan aan op de afbeelding van mijn auto? Is dit een elektrische pomp?

            Veel vragen, ik leer graag bij :vertag

            #17933073
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              op foto is een elektrice en jij hebt een mechanische op blok zitten

              #17933074
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                hmmm die lekt bij mn zus dr ouwe passat ook :hmmz zijn die zo goedkoop?

                #17933075
                RoyE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 May 2011

                  Vanmiddag bij Brezan gelijk maar een nieuwe pomp besteld voor 5 tientjes, komt morgen al binnen.

                  Nog tips en dingen waar ik speciaal op moeten letten bij het vervangen van de pomp?

                  #17933076
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    @RoyE wrote:

                    Vanmiddag bij Brezan gelijk maar een nieuwe pomp besteld voor 5 tientjes, komt morgen al binnen.

                    Nog tips en dingen waar ik speciaal op moeten letten bij het vervangen van de pomp?

                    Ja zeker een heleboel dingen waar je op moet letten. ;)
                    Pasvlak goed schoonmaken, de staat van de benzineslangen bekijken, de slangklemmen controleren.
                    En de zaak net zo weer aansluiten als je het los gehaald hebt, maak er anders een paar fotoke`s van, heb je later als je ff weg moet ( koffie? ) geen probleem met het aansluiten.
                    En de zaak goed controleren met lopende motor, of de zaak ook lekvrij is.
                    En nee, de boutjes hoef je na 1000 km niet te controleren of deze nog vast zitten.
                    En als je het niet vertrouwt dan vraag je iemand die de hele proces volgt en evtueel vastlegt, of je op de goede weg bent.
                    okidoki??
                    :jerry :jerry :jerry :jerry :kewlpics

                    #17933077
                    RoyE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 May 2011

                      Ben nu bezig met een maat van mij om de benzinepomp te vervangen maar we stuiten op een probleem:

                      De “Pen” die uit de nieuwe pomp steekt, is ca. 3mm langer de “pen” van de oude pomp. Tevens is de nieuwe pakking die tussen de pomp en het blok gaat een stukje dunner.

                      Als ik de benzinepomp wil monteren moet ik ook veel kracht zetten om de pomp in contact te laten komen met het blok, m.a.w. ik moet de veer al een stuk indrukken om de pomp alleen maar aan te kunnen draaien.

                      De benzinepomp heb ik op kenteken besteld bij Brezan.

                      Gaat dat goed komen?

                      #17933078
                      RoyE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 May 2011

                        Wat een baas hea die maat van joun?

                        We hebben de oude pomp los gehaald, alles brandschoon gemaakt, en de boel met lagervet weer ingesmeerd en teruggezet. Ook even wat motorolie in het kleine gaatje boven op de pomp. Nieuwe benzineslang er op en hij start weer als een nieuwe :)

                        FYI de oude/huidige pomp is een BCD corona pomp (volgensmij ook kwalitatief 1 van de betere, maar goed).
                        En die nieuwe die dus weer teruggaat is ac delco of dergelijks.

                        #17933079
                        bascalibra
                          Lid sinds:
                          8 August 2011

                          heb je joost weer aan het werk gezet roy

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.