Benzine Frankrijk

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Benzine Frankrijk

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277321
    MarnixvanB
      Lid sinds:
      10 December 2014

      Goedemorgen, over een aantal dagen hopen we af te reizen naar Zuid-Frankrijk. Nu hoorde ik dat daar in euro 95 10% bio ethanol zit en je door die brandstof ook vermogen verliest, ook schijnt het niet zo fijn voor de moter te zijn. De vraag is of het beter is om 98 te tanken met onze zafira z16xe1? Bedankt alvast! Groetjes Marnix

      Verstuurd vanaf mijn E2303 met Tapatalk

      #18322834
      dutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 July 2005

        In de NL euro 95 zit ook al 5% ethanol. Voor de motor maakt de alcohol het niet uit, sommige slangen kunnen er op den duur niet zo goed tegen (wat ik begrepen heb).

        http://www.e10check.nl/auto/opel/” onclick=”window.open(this.href);return false;
        10% hoort geen probleem te zijn, laat staan voor die paar weken die je in Frankrijk doorbrengt. Het kan echter geen kwaad om 98 te tanken, hooguit voor de portemonnee. Maar als je daardoor meer van je vakantie kunt genieten is dat het wel waard toch? ;) Of je tankt om en om, zeker als je van je vrouw al flink op tijd moet gaan tanken zit er nog genoeg ethanolloze 98 in om de E10 wat te verdunnen.

        #18322835
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Die 5% ethanol heeft al menig hogedruk benzinepomp van de z22yh motoren doen overlijden.

          Niet elke motor vind het even fijn.

          Ook het verbruik stijgt van methanol.

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18322836
          dutch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 July 2005

            @wim-v6 wrote:

            Die 5% ethanol heeft al menig hogedruk benzinepomp van de z22yh motoren doen overlijden.

            Ook het verbruik stijgt van methanol.

            De z22yh staat op e10check idd als blok dat niet goed tegen E10 kan, dus niet verwonderlijk dat die ook het meest gevoelig is voor E5.

            Neem aan dat je verbruik bij ethanol bedoelt, methanol wordt zover ik weet alleen bij een paar race klasses gebruikt. Ethanol heeft een laag soortelijk gewicht, dan wil het verbruik per liter wel omhoog. Mede daarom is ook LPG minder zuinig dan benzine en diesel zuiniger.

            #18322837
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Dat bedoelde ik, excuus voor de typefout.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18322838
              dutch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 July 2005

                No worries mate, ik vind het al knap dat je via een S5-mini kunt posten :wors

                niet sarcastisch bedoelt, met zulke kleine schermpjes sta ik te stuntelen als een dikke aap :oops:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.