Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Benodigdheden ombouw Kadett E naar V6
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 juni 2018om 17:44 door jblfreak.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2016 om 17:02 #17275791
Goedemiddag,
Heeft er hier iemand ervaring met het ombouwen van een Kadett E naar V6? Zijn hier kant en klare ombouwsets voor te koop?
Ik hoor graag waar ik aan moet denken, het lijkt me namelijk wel leuk om de Cabrio om te bouwen.
13 maart 2016 om 21:16 #18313191Is er hier niet iemand met een Kadett V6 cabrio op het forum die deze verkoopt? Meen dat ie ook Honda’s had.
14 maart 2016 om 07:49 #18313192Ik zou proberen om jblfreak te pakken te krijgen op de forum.
15 maart 2016 om 08:04 #18313190http://www.kadett-forum.de/cmp/index.php?entry/1305-motorhalter-f%C3%BCr-v6-umbau-kadett-e/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier een of andere motorsteun.
15 maart 2016 om 08:29 #18313193En is dat dan ook het enige? Kom je er bijvoorbeeld met alleen remmen voor aanpassen, of zul je de trommels ook moeten vervangen voor schijven?
15 maart 2016 om 08:39 #18313194Moeten is een groot woord denk ik he? Maar niet doen lijkt me niet zo wijs eerlijk gezegd.
15 maart 2016 om 09:10 #18313195Hangt er van af, ook trommels zijn begrensd, omdat ze te krachtig zijn. Het enige grote voordeel van schijven is koeling.
Ik denk door het toegenomen gewicht in de neus dat het ook wel loont om de veren en dempers aan te passen. En misschien wat zware onderdelen naar achteren, bijvoorbeeld de accu in de reservewielkuip.
15 maart 2016 om 09:37 #18313196Opzich zal het verschil qua gewicht wel iets meevallen, evenals de toename van het vermogen. 170 PK is natuurlijk niet bijzonder veel. Gelukkig zijn de veerpoten e.d. van een Vectra/Calibra hetzelfde. Het plan is dan om een schroefset te laten maken met 5 gaats naven zodat je gelijk V6 schijven kunt monteren.
15 maart 2016 om 10:13 #18313197In alle V6 ombouwtjes waar ik in heb gereden vond ik het opvallend genoeg dat gewicht. Het vermogen is juist meer dan je denkt, omdat de vermogenscurve heel plat is van een V6. Zijn dus geen ‘aantik’ PK’s, maar échte pk’s die heel bruikbaar zijn. Ik denk dat het meest nadelige van het gewicht is dat het door de twee koppen hoog ligt, en door de voorste kop vrij ver voor de as.
Ik zou ook voor 16 inch wielen gaan als het even kan. Geef je het dan iets spoorverbreding dan ligt dat heel lekker op de weg.
V6 schijven, goed plan, maar pak gelijk een lekker dikke hoofdremcylinder, want de toename van zuigerdiameter naar 54mm of 57mm is goed merkbaar en maakt het pedaal snel sponzig. Ik ga zelf met de FN52 klauwen op 288mm schijven rijden door de klauwen met een adapterplaat te monteren. Dat scheelt ook een hele bult onafgeveerd gewicht.
15 maart 2016 om 10:48 #18313198Ik neem aan dat dingen als een hoofdremcylinder gewoon van een Calibra/Vectra gebruikt kunnen worden? Pas een V6 plug&play, met uitzondering van een motorsteun?
15 maart 2016 om 11:09 #18313199Ja dat kan. Ik zou een ATE hoofdremcylinder nemen, die is 22/23mm (dubbele zuiger) en van gesmeed staal. Die is veel beter dan de gietaluminium variant van Delco. Je moet wel de rembekrachtiger van het juiste type combineren, en het tankje, want die zijn onderling niet uitwisselbaar.
Het verschil in de bekrachtiger is dat de boutjes niet horizontaal staan, maar onder 45 graden bij ATE, en de passing naar het pedaal is ook anders. Het tankje heeft de aansluitingen dichter bij mekaar zitten.
15 maart 2016 om 11:11 #18313200http://www.ebay.de/itm/Hauptbremszylinder-Opel-Calibra-Vectra-A-4×4-Turbo-HBZ-23mm-Kolben-ATE-/111889379301?fits=Make%3AOpel&hash=item1a0d206fe5:g:gmkAAOSwX~dWq2Js” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die is alleen helaas voor ABS, want heeft maar twee uitgangen…
15 maart 2016 om 11:14 #18313201Zo iets zou een heel fijn pedaalgevoel opleveren, alleen zal dat niet zomaar passen op de rembekrachtiger ben ik bang…
http://www.ebay.de/itm/HAUPTBREMSZYLINDER-HBZ-23-8mm-8A0611021-4A0611019-C-4A0611021B-AUDI-80-B4-100-A6-/380763150261?hash=item58a74097b5:g:SrMAAOSwQJ5URf7q” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is al snel een heel gepuzzel…
20 maart 2016 om 16:48 #18313202Kadett v6 heb ik idd en staat te koop
Alleen is het geen cabrio maar een champion
Wat je nodig heb
Motorsteun distri kant (kan ik maken)
Deelbare aandrijfas bijrijderskant met tussenbus
Vliegwiel en koppeling 16v voor f20 bak
Donwpipe v6
Zwaardere remmenAanpassingen
Kabelboom
Radiateur
Oliekoeler(optie)Het is redelijk te doen
Ben momenteel nog met iemand bezig een in een station te bouwen
18 februari 2018 om 18:14 #18352915:help: @jbl freak kunt u nog zo’n steun maken voor kadett v6? Dit ivm mijn eigen kadett v6 ombouw
14 juni 2018 om 17:44 #18357264robert je steun is klaar haha
qwa remmen heb ik zelf vectra/calibra v6/turbo remmen er op in 4×100 zonder de hoofdremcilinder aan te passen
overgens is de champion V6 niet meer te koop maar gaat opgebouwd worden voor volgend jaar op de weg en circuit hahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.