Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Benodigde capaciteit voor caravan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2013 om 09:11 #17257940
Hallo Allemaal,
Hoeveel kw/pk heb je nodig aan auto om een caravan van 700 kilo te trekken?
Met welk huidig (nieuw) Opel-model kan dit al? Het is gewoon voor vakantie in Nederland. Geen bergen.
Ik heb nu een opel Agila 1.0 en zal dus aan iets zwaarders moeten maar liefst niet te veel als het niet nodig is.
Ben benieuwd naar jullie reacties…met vriendelijke groet,
20 mei 2013 om 09:40 #18145293je moet ff op je kenteken kijken hoeveel je auto mag trekken.
een 1.0 kan de caravan ook wel trekken hoor, als ie eenmaal rolt dan rolt ie.
je moet er alleen wel rekening mee houden dat je wel wat langzamer van de plek bent en dat het wat langer duurt dat je op snelheid zit.
maar zoals ik al zei, als de auto eenmaal rolt dan rolt ie wel door hoor, beetje hoger in de toeren misschien voordat je gaat schakelen ;)20 mei 2013 om 10:02 #18145294Dank voor je reactie!
Staat dat dan onder:
“G. Massa rijklaar 1040 kg – Massa ledig voertuig 940 kg”
of
“F.2 Toegestane maximum massa 1435 kg”?
Sorry, weet er niet zoveel van…
Groet,3 juni 2013 om 19:03 #18145295Wat is het kenteken van de auto??
Willem
3 juni 2013 om 19:59 #18145296Een oud model Agila mag geremd 650kg trekken.
Heb je een nieuw model Agila, dan mag je zowel ongeremd als geremd maar 200kg trekken.
Echter zie ik op de RDW site dat Nederlandse Agila’s vaak zelfs 0kg op het kentekenbewijs hebben staan. Even kijken dus!Offtopic:
Doe jezelf een lol en ga niet met een lichte auto en motor een caravan trekken. Naast het feit dat het zeer oncomfortabel en langzaam rijdt vind ik het zelf ook gevaarlijk. Op de snelweg staat soms vreemde wind waardoor je caravan gaat slingeren. Met een 1 liter motor zal het weinig zoden aan de dijk zetten om de caravan hieruit te sleuren.Zelf zou ik hoogstens een vouwwagen achter een dergelijke auto (durven) hangen.
4 juni 2013 om 11:47 #18145297Dank jullie allen voor de reactie,
Heb inmiddels zelf ook al verder geïnformeerd en zou met een Opel corsa 1.2(geremd 850 kilo) of 1.4(geremd 1000) weg te kunnen komen.
Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om met oud model agila1.0 een caravan van 700 kilo (leeg gewicht) te gaan trekken,
de trekhaak gebruik ik nu alleen voor een fietsenrek en niet voor aanhangers, dat vind ik veel te gevaarlijk.groet,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.