Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › belgische keuring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2012 om 17:40 #18003828
Mer ge hebt wel altyd cowboys die hun veren zwart spuiten. Werk op de keuring dus ik kom het meer tegen.
3 maart 2012 om 17:43 #18003829mja overal is keuring anders
9cm van de grond in belgie
tja div keren in belgie geweest als je die wegen daar berijdt begrijp je het ook
3 maart 2012 om 17:50 #18003830AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zwart spuiten :hmmz ik heb verlagings veren geplaatst die zwart zijn :wors.
En heel zwart wit gezien mag je ook in Nederland niks maar dan ook helemaal niks aan de auto veranderen. Verlaag je een auto (als voorbeeld) dan is de auto niet meer zoals hij in orginele staat is goedgekeurd. Gelukkig zijn ze in Nederland niet zo dat ze daar auto’s op afkeuren. Of het moet natuurlijk niet deugelijk zijn gemonteerd3 maart 2012 om 17:57 #18003821AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die mening over slechte wegen in belgie kan ik met je delen. Ik heb een jaar internationaal vrachtwagen gereden 2009-2010. Nou wil ik niet zeggen dat de wegen hier in Nederland altijd even goed zijn. Maar in Belgie dat is soms echt erg. Gewoon kilometers lange stukken waar je geneigt bent om of op de linkerbaan of de vlugtstrook te gaan rijden. Geen van beide is een optie :angel. Dus dat zijn heel wat kilometers zeer omprettig rijden geweest :lol:
@eddepet007 wrote:
mja overal is keuring anders
9cm van de grond in belgie
tja div keren in belgie geweest als je die wegen daar berijdt begrijp je het ook
3 maart 2012 om 18:00 #18003831@Helmer opelfan wrote:
Zwart spuiten :hmmz ik heb verlagings veren geplaatst die zwart zijn :wors.
En heel zwart wit gezien mag je ook in Nederland niks maar dan ook helemaal niks aan de auto veranderen. Verlaag je een auto (als voorbeeld) dan is de auto niet meer zoals hij in orginele staat is goedgekeurd. Gelukkig zijn ze in Nederland niet zo dat ze daar auto’s op afkeuren. Of het moet natuurlijk niet deugelijk zijn gemonteerdMaar bij zwarte verlagingsveren staan er witte nummers op en zie je ook dat het een verlaging is.
3 maart 2012 om 18:08 #18003832@bjorn…dan zijn er bij jullie ook wel van die mannen die er alles doorkrijgen, dat is hier ook, ik weet zelf ook zo iemand…maarja, ik ben er nu zelf aan begonnen…tzou me verbazen dat dat bij jullie niet zo is!!!
@kwuyts…als ge wordt aangereden door een auto met een rode of een groene kaart , ik denk dat dat niks uitmaakt , nog beter…het grootste deel van de auto’s die iemand aanrijden zal wel een groene kaart hebben,neem ik aan…gisteren bij garage geweest en die willen hem niet uitlijnen om die reden, dat is geld over den balk gooien zeggen ze daar…
ale, alles bijeen, het draait gewoon om geld, dit heeft niets met veiligheid te zien, ik weet zeker dat mijn astra baanvaster is dan een standaart astra f en mischien nog wel een kortere remweg heeft.
4 maart 2012 om 09:06 #18003833@kwuyts wrote:
Ik weet niet of jij van België bent, maar als je de belgische keuring kent weet je dat je van geluk mag spreken
als je 3 jaar goedgekeurd wordt met verlaging zonder geldig attest ;) .
Dus als je dan het 4de jaar afgekeurd wordt, waar haal je dan het recht vandaan om hier zever over te maken?belgische keuring is nu eenmaal streng, en ik juig zoiets enkel maar toe. :D
@sedan c1: ik heb geen ervaring met verlaging ofzo dus ik ken zo’n attest ook niet, maar ik veronderstel dat er toch iets opstaat van kenmerken van je wagen? Dat het attest aan je chasisnummer gekoppeld is oid?
zijn hier in belgie genoeg manieren om hem verlaagd erdoor uit te krijgen zonder dat ze het zien maar
de helft van de tijd zien ze het ook gewoon niet denken ze dat het origineel is net hetzelfde bij mijn manta
en kwuyts ik heb zo het gevoel dat jij nog nooit in aanraking bent geweest met de keuring hier anders zou je wel degelijk heel anders praten net gelijk sedan c1 want hij heeft wel degelijk groot gelijk :) wij hebben ooit verlagingspapiere van een corsa a gevonden op de sloop en op dat 1 setje papiere gingen 2 corsa a’s naar de keuring heen en niemand die der get van zei en vandaag de dag gaat er nog altijd 1 corsa op die papiere naar de keuring :D :D :D4 maart 2012 om 09:47 #18003834@kwuyts…VOILA! zo ziet ge dus dat dat “attest” dat ge MOET hebben tot niets dient, daar staat geen chassisnr of niks op…
maat van mij had vorig jaar het zelfde voor met astra g, papieren gevonden van “EEN” astra g en het was in orde….lullig!!!!!!allemaal ventjes die het plezant vinden om mensen hun hobby te verzieken , das al, als ge een beetje gezond verstand hebt dan behandeld ge de mensen zo ni….das pure pesterij, op school en op het werk mag het ni ,maar in belgie op de kontrol…daar wel hoor!!!!!!
met alle oldtimerclubs van het land heel het centrum van brussel eens lamleggen ja, da moeten we eens doen…..
grtjs ronny!
4 maart 2012 om 10:03 #18003835@OscaR-16v wrote:
dat betekend dus dat ze bij de vorige keren met de apk daar niet naar hebben gekeken. een nieuwe apk hoeft niet te betekenen dat de auto daadwerkelijk verkeersveilig is. het is een moment opname, een week later kan de uitlaat er wel onder weg vallen (2 week na de keuring had ik een lekke uitlaat)
en nee, ik woon niet in belgie maar nederland.
Een nieuwe apk betekend dat de wagen op het moment van keuring verkeersveilig is.
Als jij dan een week later een lek in je uitlaat hebt is het jouw verantwoordelijkheid om er iets aan te doen.
Maar een keuring is gewoon nodig omdat je anders mensen hebt die met een rotte wagen blijven rijden.Enja overal kan je wel iets op zeggen natuurlijk, er sterven ook mensen door het dragen van een autogordel…
@Helmer opelfan wrote:
Zins waneer is een auto die verlaagt is minder veilig.
Ik heb nooit gezegd dat een verlaagde auto per definitie minder veilig is.
Maar ik vind het wel heel normaal dat je een attest nodig hebt als je prutst aan je verbinding met je wagen en de weg.
Iets wat mij een vrij essentieel onderdeel lijkt op gebied van veiligheid.@sedan c1 wrote:
@kwuyts…als ge wordt aangereden door een auto met een rode of een groene kaart , ik denk dat dat niks uitmaakt , nog beter…het grootste deel van de auto’s die iemand aanrijden zal wel een groene kaart hebben,neem ik aan…Dit vind ik een foute vergelijking. Je hebt zeker gelijk als je zegt dat het grootste deel van de auto’s die betrokken zijn in
een verkeersongeval een groene kaart hebben. Maar hoeveel % van het totaal aantal wagens heeft een rode kaart?
Er zijn heel wat minder wagens met een rode kaart, dus die vergelijking slaat natuurlijk op niet veel.@Iedereen die op mij reageert: Ik heb inderdaad geen ervaring met zo’n attest zoals ik zelf al aangaf,
dus als er echt geen link is tussen het attest en de wagen (nummer van de vering oid ook niet?) scheelt er inderdaad wel iets..En dan is het maar weer eens een typisch belgisch regeltje :D
4 maart 2012 om 10:14 #18003836Voor mij stond dit jaar zo’n jong ding met een diepe… jeweetwel…
Ze stond eerst met mij te praten bij het (gigantisch lang aanschuiven)
Denk dat het een Peugeot’ke van een jaar of 12 was… zo’n 206.
Dat ding stond echt op kale banden!
Die gast heeft die nieteens afgekeurd… waarom?
De eerste tests heeft hij niet gedaan, want ze stond steeds tegen hem te praten en is meteen doorgereden naar die remtest…
En wat kwam er voor mijn kaart mooi uit de printer… jawel, de groene kaart van mevrouw diepe… jeweetwel..Ik vind een strenge keuring ook wel noodzakelijk en essentieel om alles zo veilig mogelijk te maken, maar zorg dan wel dat de keuring rechtvaardig is!
4 maart 2012 om 10:17 #18003837Dat is inderdaad ook waar, zo’n dingen zouden niet mogen.
Maargoed, waar gebeurd zoiets niet.. spijtig genoeg overal.
4 maart 2012 om 10:28 #18003838@kwuyts wrote:
@OscaR-16v wrote:
dat betekend dus dat ze bij de vorige keren met de apk daar niet naar hebben gekeken. een nieuwe apk hoeft niet te betekenen dat de auto daadwerkelijk verkeersveilig is. het is een moment opname, een week later kan de uitlaat er wel onder weg vallen (2 week na de keuring had ik een lekke uitlaat)
en nee, ik woon niet in belgie maar nederland.
Een nieuwe apk betekend dat de wagen op het moment van keuring verkeersveilig is.
Als jij dan een week later een lek in je uitlaat hebt is het jouw verantwoordelijkheid om er iets aan te doen.
Maar een keuring is gewoon nodig omdat je anders mensen hebt die met een rotte wagen blijven rijden.Enja overal kan je wel iets op zeggen natuurlijk, er sterven ook mensen door het dragen van een autogordel…
als een auto goed gekeurd wordt zonder advies punten op het apk formulier, mag ik er vanuit gaan dat een uitlaat langer dan 2 week onder de auto blijf hangen. is dit niet het geval, had het minimaal een advies punt moeten zijn of zelfs afkeur mocht dit gevaar op leveren voor de mede weggebruikers.
daar komt bij, mijn remschijven zijn krom. remt zeer slecht als ik het pedaal hard intrap. dus apk? dat zegt mij niet zoveel. gelukkig een broer die op een sloperij werkt en mijn auto na checkt voordat hij naar de apk gaat :thumb
4 maart 2012 om 10:33 #18003839@kwuyts wrote:
Dat is inderdaad ook waar, zo’n dingen zouden niet mogen.
Maargoed, waar gebeurd zoiets niet.. spijtig genoeg overal.
Jep, daar heb je gelijk in…
Ik snap de reactie van Sedan wel, dat de papieren uiteindelijk “niets” betekenen,
omdat ze gewoon uitgewisseld kunnen worden… maar het zou eigenlijk moeten zijn, dat de papieren aan de auto gekoppeld worden,
dan zou het rechtvaardig zijn én voor iedereen gelijk! Maarja, daar is België niet zo goed in “voor iedereen gelijk” ^^4 maart 2012 om 10:46 #18003840Eigenlijk nog nooit problemen gehad op de keuring met mijn astra in België. (en vroeger ook niet met men seat)
Het enige waar ik het schijt van krijg, is dat ze vorige keer het nodig vonden om men astra 3 x 5 sec volledig in het rood te houden bij de roetkeuring… Mij hebben ze geleerd dat rood niet goed is voor een auto, waarom doen ze dit dan op de keuring… :swear Ik ben er zeker van dat die roetkeuring ook op 5000 rpm kan hoor (juist in het wit). :hmmz Khad hem bijna uit mijn astrake gesleurd :mrgreen:
4 maart 2012 om 10:54 #18003841yep ,en als die kiekens hem in de verdoemenis draaien hebt ge nog niks te zeggen ook ni…
want dan vragen ze uw facturen van uw laatste onderhoudsbeurt en aangezien bijna iedereen hier dat allemaal zelf doet
staat ge ook weeral nergens ,….dan zeggen ze ,die auto wordt niet onderhouden!!!!
ge kunt erover blijven doorgaan tot in het oneindige….
de enige reden dat ge op de autokeuring gaat werken is volgens mij dat ge later een schoon pensioen hebt (das toch van de staat dacht ik he)???4 maart 2012 om 11:01 #18003842@sedan c1 wrote:
met alle oldtimerclubs van het land heel het centrum van brussel eens lamleggen ja, da moeten we eens doen…..
da denk ik er dus ook van :D :D
maar vriendin van mij haar peugout hebbe ze opgeblazen op de keuring met de roettest te doen en de keuring werd niet aansprakelijk gesteld omdat hij “niet onderhouden” was daar sta je dan op de keuring met een motor die niets meer doet :s ik heb altijd 1 dag verlof voor de keuring :) zondags bouw ik hem helemaal origineel terug :) maandags verlof dan s’morgensvroeg naar de keuring en rest van de dag terug ombouwe :) :)4 maart 2012 om 11:08 #18003843Miljaar… de mijne is maar tot 4500 toeren geweest (diesel)
Hij zou snel mijn grootste sleutel (die steeds in mijn deur ligt) op zijn bakkes krijgen!4 maart 2012 om 11:15 #18003844@OscaR-16v wrote:
als een auto goed gekeurd wordt zonder advies punten op het apk formulier, mag ik er vanuit gaan dat een uitlaat langer dan 2 week onder de auto blijf hangen. is dit niet het geval, had het minimaal een advies punt moeten zijn of zelfs afkeur mocht dit gevaar op leveren voor de mede weggebruikers.
daar komt bij, mijn remschijven zijn krom. remt zeer slecht als ik het pedaal hard intrap. dus apk? dat zegt mij niet zoveel. gelukkig een broer die op een sloperij werkt en mijn auto na checkt voordat hij naar de apk gaat :thumb
Dat is dan spijtig genoeg de realiteit, wat meer controle op de controle zelf zou goed zijn (knap als je deze zin begrijpt trouwens :D :D )
@Jefkere wrote:
Jep, daar heb je gelijk in…
Ik snap de reactie van Sedan wel, dat de papieren uiteindelijk “niets” betekenen,
omdat ze gewoon uitgewisseld kunnen worden… maar het zou eigenlijk moeten zijn, dat de papieren aan de auto gekoppeld worden,
dan zou het rechtvaardig zijn én voor iedereen gelijk! Maarja, daar is België niet zo goed in “voor iedereen gelijk” ^^Ik dacht eigenlijk dat zo’n attest toch wel iets meer te betekenen had…
Ook weer een gemiste kans voor ons belgenlandje! :jerry4 maart 2012 om 20:47 #18003845@kwuyts wrote:
@OscaR-16v wrote:
als een auto goed gekeurd wordt zonder advies punten op het apk formulier, mag ik er vanuit gaan dat een uitlaat langer dan 2 week onder de auto blijf hangen. is dit niet het geval, had het minimaal een advies punt moeten zijn of zelfs afkeur mocht dit gevaar op leveren voor de mede weggebruikers.
daar komt bij, mijn remschijven zijn krom. remt zeer slecht als ik het pedaal hard intrap. dus apk? dat zegt mij niet zoveel. gelukkig een broer die op een sloperij werkt en mijn auto na checkt voordat hij naar de apk gaat :thumb
Dat is dan spijtig genoeg de realiteit, wat meer controle op de controle zelf zou goed zijn (knap als je deze zin begrijpt trouwens :D :D )
haha die zin begrijp ik :thumb
ik weet niet hoe dat in belgie gaat, maar als in nederland een auto gekeurd wordt kan het zijn dat je een steekproef krijgt door het rdw.(controle op controle zoals je zelf zegt)
jammer genoeg heb ik ondervonden, dat je hier ook weinig mee opschiet. mijn ex seat kocht ik met nieuwe apk. ik zag op het apk formulier dat de auto een steekproef had gehad. er stonden geen adviespunten op.
toch waren mijn achterbanden nagenoeg glad. Ze hebben niet goed gekeken. of de wielen met een andere auto verwisseld waar wel genoeg profiel op zat…
5 maart 2012 om 08:10 #18003846Aangezien dit topic niet over de Astra als specifiek model gaat, verplaats ik dit topic naar ons ‘APK-deel’
5 maart 2012 om 17:21 #18003847@Jefkere wrote:
Miljaar… de mijne is maar tot 4500 toeren geweest (diesel)
Hij zou snel mijn grootste sleutel (die steeds in mijn deur ligt) op zijn bakkes krijgen!Hoor jezelf nu een keer bezig! Denkt gij nu echt dat wij daar staan van “Hahaha die zijn auto zullen we eens kapot maken!”. Die roettest is nu eenmaal zo voorgeschreven. 2 Seconden de volledige opbrengst van de dieselpomp waarbij het toerental in het rood kan komen. Ik doe die dieseltest ook liever niet dan wel. Ik zit misschien binnen zoveel jaar met longkanker. Maar nee, je wordt ineens als een boeman aanschouwen en ge kunt niks goed doen. Wij zijn ook maar gewoon mensen die ons werk doen. Wij gaan ‘s avonds ook gewoon naar huis naar ons gezin. Ik doe mijn job zéér graag! Als het er één reden is waarom ik ze niet graag doe dan is het door mensen zoals gij. Alles over dezelfde kam scheren! Het is niet op ons dat ge moet liggen zeuren en zagen dat ge iets pietluttig vind om afgekeurd te zijn. Wij zitten ‘s avonds niet rond een tafeltje vanalles te verzinnen “Hiermee kunnen we ze nog harder kloten se!”. Nee daarvoor moet ge bij de Federale Overheids Dienst van mobiliteit zijn in Brussel (FOD). Daar zitten de mensen die alle regels verzinnen. Wij zijn enkel de mensen die moeten nazien of deze regels ook effectief nageleefd worden. En is dat zo niet dan moeten we je helaas afkeuren. En er zijn altyd en overal wel tolerantie grenzen, maar één keer je die overschrijd moeten we je helaas een rode kaart meegeven. Er is altyd ergens een grens die er getrokken moeten worden. Iets door de vingers zien kunnen wij niet! Dan zou je dat bij iedereen moeten doen. Ge moet eens weten hoeveel nacontrole’s wij krijgen van het ministerie. Als er iets niet op de keuringskaart klopt, dan je het komen uitleggen. Als ge het een paar keer hebt mogen komen uitleggen dan mag je u boeltje pakken en vertrekken. Daarom zal iedereen keuren zoals het hoort! En ik heb liever da gij slecht gezind naar huis gaat dan dat ik mijn job zou kwijt raken! En ja het kan zijn dat wij misschien eens iets verkeerd doen of dat wij eens iets niet gezien hebben. Wij zijn ook maar mensen zoals gij ze! En als we eens iets niet gezien hebben en dat wordt het jaar daarop afgekeurd, dan heeft die inspecteur goed zijn werk gedaan. (zelfde in het verkeerd. Als ge ne keer door het rood rijdt en de politie heeft het niet gezien, dan wil dat niet zeggen dat ge vanaf dan altyd door rood moogt gaan rijden) Denkt de volgende keer maar eens voordat ge van diejen onzin ligt uit te kramen!
5 maart 2012 om 20:18 #18003848beste, ik kraam geen onzin uit , maar ik moet wel zeggen dat ik het niet tegen u persoonlijk heb natuurlijk he, maar tegen het “systeem” en aangezien ge nergens anders terecht kunt met uw miserie (want dat is het ,gewoon klote miserie die “de keuring ons aandoet) ben ik blij dat ik het hier efkes kwijt kan .
En aan de reactie’s te zien ben ik zeker niet alleen…
Longkanker???ik denk het niet, der hangt een kastaar van een afzuiging aan, ik denk dat ge meer kans maakt op een blauw oog!!
En als jullie zelf ook vinden dat er totaal onzinnige wetten tussen zitten dan is het in de eerste plaats aan jullie om daar iets aan te doen en desnoods het werk eens ‘efkes ‘ neer te leggen , inplaats van gewoon voort te boeren en bewust de mensen op onnodige kosten te jagen …
Ik zeg het nog eens ,het is gewoon een supergrote kloterij en ik kan er u nog bij zeggen dat er wel degelijk bepaalde mensen zijn die wel degelijk met meer wegkomen, en ge moet niet beweren dat dat niet waar is of ge moet de voorgaande reacties maar eens goed lezen.maar nogmaals , dit is niet persoonlijk , …
mvg ronny.
5 maart 2012 om 20:36 #18003849Nu doet ge het weer. Wij sturen niet BEWUST mensen op kosten. Wij kunnen er ook niet aan doen dat uw voertuig versleten is of niet conform is aan de Belgische reglementering. Wij keuren enkel wat de FOD bepaald wat gekeurd moet worden. Het is ook niet aan ons om te bepalen wat iets “pietluttig” is of niet. Dat zal ook van persoon tot persoon schelen. Stuur uw klachten naar de FOD en die zullen u klacht dan behandelen. Dat u het een grote kloterij vind dat mag u vinden. Maar ik ben blij dat de autokeuring bestaat als ge ziet wat voor wrakken er durven rondrijden.
(ik neem dit ook niet persoonlijk op)
5 maart 2012 om 20:55 #18003850oke maat…ik pas , jullie zijn er precies op getraind om rond de mensen hun probleem rond te praten,
ik ben precies tegen “het systeem” bezig ,…see you!!!grtjs…
5 maart 2012 om 22:12 #18003851AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is maar goed dat er een keuring is. Anders zou er wel heel veel rot spul op de weg rondrijden. En zoals alle regels en wetten zijn er altijd wel wat en maar’s aan. En ik ben het er wel mee eens wat Goossens Bjorn schrijft (Wij sturen niet BEWUST mensen op kosten). Ik denk dat als men dingen door de vingers gaat zien (wat zeker gebeurt) de gevolgen groter zijn dan waneer een auto goed gekeurd word en waar nodig afgekeurd word.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.