Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › belgische keuring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2012 om 06:51 #17247353
hallo, ik krijg plots ,na 4 jaar mijn astra f gsi niet meer door de keuring, in belgie natuurlijk…
de voorbije jaren was dit geen probleem,en zonder er iets aan te doen is het nu ineens onmagelijk, hij is wel verlaagd,
(zonder papieren) ,maar ik heb hem zo gekocht en ik weet dus ook niet juist hoeveel…
en nu moet ik ineens originele veren steken ,laten uitlijnen,(heeft er totaal niks mee te maken zeggen ze in de garage) een attest daarvan bijhebben, een afspraak maken en dan gaan zij
hem nog eens volledig nameten…kassa kassa zou ik zeggen!!!!! achterlijke belgische autokeuring…ik zal wel niet den enige belg zijn met dat probleem zeker???grtjs ronny
3 maart 2012 om 07:40 #18003804Hier in ons Belgenlandje zijn ze op de keuring inderdaad nogal pietluttig, en hangt het er nogal vanaf hoe goed ze gezind zijn…
Maar bij jou valt het al bij al nog mee vind ‘k, als je maar gewoon originele veren moet steken en laten uitlijnen…
bij ons is de standaard behandeling voor de keuring : originele velgen&veren, originele uitlaat. Is uiteindelijk maar een dagje werk, en geen gezaag op de keuring ;)en een paar originele veren vind je volgens mij zo op de sloop of tweedehands, en uitlijnen zou je ook niet meer dan 50€ mogen kosten in een bandencentrale (krijg je zowiezo een attest).
3 maart 2012 om 07:51 #18003805Dan valt het hier in Nederland nog alles mee dus.? king:
3 maart 2012 om 08:03 #18003806Inderdaad hier ook gewoon even originele veren steken en klaar ik lijn
hem zelfs niet uit kunne ze em toch nie op afkeure aangezien ze dirt
niet kunne nameten:-)3 maart 2012 om 08:06 #18003807maar de andere 4 jaar werd hij er steeds om goed gekeurd?
wrm probeer je niet eens een ander keuring station?3 maart 2012 om 08:18 #18003808dat mag niet in ons achterlijk belgenlandje…eens ge ergens geweest zijt moet ge voor uw herkeuringen daar BLIJVEN gaan, tegen wil en dank…
3 maart 2012 om 08:29 #18003809Belachelijk..
3 maart 2012 om 09:24 #18003810belachelijk belachelijk… er zit wel iets in…
net zo belachelijk dat in nederland een keuringcentrum ook autoreparaties mag uitvoeren …3 maart 2012 om 09:29 #18003811Waarom is iedereen altijd tegen die autokeuring?
Oke, het gaat je nu spijtig genoeg geld kosten. Maar is het niet juist een positieve zaak dat de keuring streng is
en kwaliteitsattesten wil zien als je afwijkt van je attest van gelijkvormigheid?Ik zou écht graag hebben dat als ik de straat over steek, dat de wagen die er dan aankomt goed gekeurde remmen heeft hoor.
En dit is dan het eerste beste stomme voorbeeld dat ik kan verzinnen, maar het is altijd zo spijtig dat iedereen wel veilige wegen wil
en minder ongevallen. Maar wel bij iemand anders! Owee als ze er zelf aan moeten bijdragen..3 maart 2012 om 09:41 #18003812@kwuyts wrote:
Waarom is iedereen altijd tegen die autokeuring?
Oke, het gaat je nu spijtig genoeg geld kosten. Maar is het niet juist een positieve zaak dat de keuring streng is
en kwaliteitsattesten wil zien als je afwijkt van je attest van gelijkvormigheid?Ik zou écht graag hebben dat als ik de straat over steek, dat de wagen die er dan aankomt goed gekeurde remmen heeft hoor.
En dit is dan het eerste beste stomme voorbeeld dat ik kan verzinnen, maar het is altijd zo spijtig dat iedereen wel veilige wegen wil
en minder ongevallen. Maar wel bij iemand anders! Owee als ze er zelf aan moeten bijdragen..Ik ben het volledig met je eens, zelf vind ik de autokeuring ook helemaal niet slecht.
Alleen vind ik wel dat de keuring voor iedereen gelijk zou moeten zijn, maar dat is (hier in België) toch zeker niet altijd zo.3 maart 2012 om 09:46 #18003813Inderdaad zou de keuring wel voor iedereen gelijk moeten zijn.
En een stuk minder corrupt tov sommige handelaars.
Er worden heel veel 2de hands wagens goedgekeurd door handelaars die “wat kunnen regelen” omdat
ze hun wagens altijd bij dezelfde persoon laten keuren.Heb ik zelf ook nog meegemaakt met een auto die ik wilde kopen, gelukkig net op tijd afgezegd.
3 maart 2012 om 09:52 #18003814idd, een vriend van mij ook met een golf mk2, was afgekeurd op x-aantal vlakken.
Via via heeft hij een garagist gevonden die voor 100€ naar de keuring wou gaan met garageplaten erop, en was er zonder problemen door…
Dat roept bij mij dan wel eens wat vraagtekens op :hmmz3 maart 2012 om 10:39 #18003815beste kwuyts, ik heb ook graag veilige autos en veilige wegen…
maar een auto afkeuren omdat em geen 9cm van de grond hangt, terwijl em er de 3 vorige jaren wel door was…
dat is gewoon iemand kloten ,”die me zene gsi ,die gaan we is iets flikken se” zo gaat da, en ni anders…grtjs ronny
3 maart 2012 om 11:15 #18003816@sedan c1 wrote:
beste kwuyts, ik heb ook graag veilige autos en veilige wegen…
maar een auto afkeuren omdat em geen 9cm van de grond hangt, terwijl em er de 3 vorige jaren wel door was…
dat is gewoon iemand kloten ,”die me zene gsi ,die gaan we is iets flikken se” zo gaat da, en ni anders…grtjs ronny
Nee.
Als de wagen geen geldig attest heeft van die verlaging wil dat gewoon zeggen dat hij de vorige 3 jaren
niet streng genoeg gekeurd is geweest ;) .Een perfect voorbeeld, je wil veilige auto’s en veilige wegen, maar bij een ander.
Zorg gewoon voor een juist attest en klaar. Zijn toch simpele regeltjes, waarom doe je er dan moeilijk over?3 maart 2012 om 11:26 #18003817@kwuyts wrote:
@sedan c1 wrote:
beste kwuyts, ik heb ook graag veilige autos en veilige wegen…
maar een auto afkeuren omdat em geen 9cm van de grond hangt, terwijl em er de 3 vorige jaren wel door was…
dat is gewoon iemand kloten ,”die me zene gsi ,die gaan we is iets flikken se” zo gaat da, en ni anders…grtjs ronny
Nee.
Als de wagen geen geldig attest heeft van die verlaging wil dat gewoon zeggen dat hij de vorige 3 jaren
niet streng genoeg gekeurd is geweest ;) .Een perfect voorbeeld, je wil veilige auto’s en veilige wegen, maar bij een ander.
Zorg gewoon voor een juist attest en klaar. Zijn toch simpele regeltjes, waarom doe je er dan moeilijk over?waarom doe je daar moeilijk over dan? nou heel simpel, als die al 3 jaar goedgekeurd wordt met deze veren en nu ineens niet. wat voor hampel mannen lopen daar rond dan? zeker met apk de ogen in hun kontzak laten zitten pffff geldklopperij :swear
3 maart 2012 om 11:38 #18003803beste kwuyts, als ik daar morgen terug sta met een attest van iemand anders dan zou ik er goed kunnen door zijn,
daaraan ziet ge dus dat dit NIKS ,maar dan ook NIKS met veiligheid te maken heeft.
geldkloperij waar ge niks tegenin kunt brengen, das al!!!!!3 maart 2012 om 11:40 #18003818@OscaR-16v wrote:
waarom doe je daar moeilijk over dan? nou heel simpel, als die al 3 jaar goedgekeurd wordt met deze veren en nu ineens niet. wat voor hampel mannen lopen daar rond dan? zeker met apk de ogen in hun kontzak laten zitten pffff geldklopperij :swear
Ik weet niet of jij van België bent, maar als je de belgische keuring kent weet je dat je van geluk mag spreken
als je 3 jaar goedgekeurd wordt met verlaging zonder geldig attest ;) .
Dus als je dan het 4de jaar afgekeurd wordt, waar haal je dan het recht vandaan om hier zever over te maken?belgische keuring is nu eenmaal streng, en ik juig zoiets enkel maar toe. :D
@sedan c1: ik heb geen ervaring met verlaging ofzo dus ik ken zo’n attest ook niet, maar ik veronderstel dat er toch iets opstaat van kenmerken van je wagen? Dat het attest aan je chasisnummer gekoppeld is oid?
3 maart 2012 om 12:35 #18003819@quatsch wrote:
belachelijk belachelijk… er zit wel iets in…
net zo belachelijk dat in nederland een keuringcentrum ook autoreparaties mag uitvoeren …Waarom niet.? Hier zit een officele Opel dealer en die snapt er al niks van, dus dat zegt ook niks.
3 maart 2012 om 13:07 #18003820Gewoon zoals ik verlagen met de nodige attesten .
Zit met H&R vering en regelbare koni’s , geen problemen op de keuring ;)3 maart 2012 om 13:46 #18003822@belgium turbo wrote:
Gewoon zoals ik verlagen met de nodige attesten .
Zit met H&R vering en regelbare koni’s , geen problemen op de keuring ;)Voila! En dan ben jij en alle andere weggebruikers zeker van de veiligheid van je wagen.
3 maart 2012 om 14:51 #18003823@breezer wrote:
@quatsch wrote:
belachelijk belachelijk… er zit wel iets in…
net zo belachelijk dat in nederland een keuringcentrum ook autoreparaties mag uitvoeren …Waarom niet.? Hier zit een officele Opel dealer en die snapt er al niks van, dus dat zegt ook niks.
net zoals iedereen hoop ik dat mijn auto altijd correct gekeurd word … (waar ik eerlijk gezegd wel eens over twijfel hier in frankrijk … ) maar daarintegen hoop ik ook dat mijn keuringscentrum er geen belang bij heeft dingen voor vervangen aan te geven terwijl dit nog helemaal niet nodig is! daarom vind ik een beetje onafhankelijk heid tussen keuringcentra en garagisten wel zo prettig!
3 maart 2012 om 17:11 #18003824@kwuyts wrote:
@OscaR-16v wrote:
waarom doe je daar moeilijk over dan? nou heel simpel, als die al 3 jaar goedgekeurd wordt met deze veren en nu ineens niet. wat voor hampel mannen lopen daar rond dan? zeker met apk de ogen in hun kontzak laten zitten pffff geldklopperij :swear
Ik weet niet of jij van België bent, maar als je de belgische keuring kent weet je dat je van geluk mag spreken
als je 3 jaar goedgekeurd wordt met verlaging zonder geldig attest ;) .
Dus als je dan het 4de jaar afgekeurd wordt, waar haal je dan het recht vandaan om hier zever over te maken?belgische keuring is nu eenmaal streng, en ik juig zoiets enkel maar toe. :D
@sedan c1: ik heb geen ervaring met verlaging ofzo dus ik ken zo’n attest ook niet, maar ik veronderstel dat er toch iets opstaat van kenmerken van je wagen? Dat het attest aan je chasisnummer gekoppeld is oid?
dat betekend dus dat ze bij de vorige keren met de apk daar niet naar hebben gekeken. een nieuwe apk hoeft niet te betekenen dat de auto daadwerkelijk verkeersveilig is. het is een moment opname, een week later kan de uitlaat er wel onder weg vallen (2 week na de keuring had ik een lekke uitlaat)
en nee, ik woon niet in belgie maar nederland.
3 maart 2012 om 17:32 #18003825Als ge alles volgens de regels doet is er geen enkel probleem. Bezint eer ge begint! En het is nog altyd aan uzelf om te melden welke verbouwingen er aan de wagen gebeurd zijn bij keuring van u voertuig. Het is niet aan de inspecteur om te moeten gaan zoeken.
3 maart 2012 om 17:36 #18003826@Goossens Bjorn wrote:
Als ge alles volgens de regels doet is er geen enkel probleem. Bezint eer ge begint! En het is nog altyd aan uzelf om te melden welke verbouwingen er aan de wagen gebeurd zijn bij keuring van u voertuig. Het is niet aan de inspecteur om te moeten gaan zoeken.
ze hoeven niet te zoeken, ze zullen bij de keuring toch moeten kijken of er geen veer is gebroken.
3 maart 2012 om 17:37 #18003827AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is inderdaad wel heel vreemd dat je een auto in belgie verlaagt daar een (zoals jullie dat noemen) attest voor moet hebben. Zins waneer is een auto die verlaagt is minder veilig. En als het nodig is in combinatie met schokdempers gaat de veiligheid alleen maar omhoog het zwaartepunt gaat naar beneden, helt minder over wat bij een uitwijk manoeuvre positief werkt, de remweg word korter omdat de auto minder duikt. En in theorie zelfs iets zuiniger. Al is dit laatste wat lastig te meten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.